![]() |
Kan je 's nachts een tampon ipv een maandverbandje gebruiken?
Mjaa zie titel :p
|
Ja, zolang je maar een nieuwe indoet voor je gaat slapen en de tampon gelijk vervangt als je opstaat kan dat.
|
Ok danku
|
Slaapt zoveel fijner (y)
|
's nachts wekker zetten (y)
|
Citaat:
Dat zou ik dus écht niet doen, gewoon lekker laten zitten en mocht je s nachts toevallig naar de wc moeten, dan gewoon vervangen, en zo niet gewoon lekker s ochtends! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wou dat ik dat kon, maar 't lijkt dat als ik te lang een tampon in heb alles van binnen 'opzwelt' ofzo :s Dan is 't op een gegeven moment heel moeilijk om er een in te krijgen.
Ik gebruik dus 's nachts maandverband zodat alles een beetje kan, tsja, genezen? Gelukkig ben ik maar 3-4x per jaar ongesteld ;) Ik slik pil door, voor het gevraagd wordt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De enige reden waarom je een stopweek hebt is omdat het anders niet "natuurlijk" is en dat vond men toendertijd dus niet goed.
De enige reden waarom ik niet altijd doorslik is de angst dat ik er na 3 maanden pas achter zou komen als ik ondanks de pil toch zwanger zou zijn. |
andere reden om een stopweek te houden kan zijn dat je je anders de tweede strip voortdurend voelt alsof je bijna ongesteld bent :P of dat bijwerkingen pas optreden als je doorslikt.
maar doorslikken kan op zich totaal geen kwaad |
ja,het kan natuurlijk wel, maar het beste is om maandeverband te gebruiken, omdat je een tampon na 4 uur ofzietsoficieel minstens moet verwisselen en meestal wordt je niet wakker om de 4 uur.
maar voor een keer kan dat best |
nee het kan echt best. Het is ook gewoon properder.
En een tampon mag je 8 uur inhouden, dat mag best. En slapen met een tampon is ook geen probleem, omdat je 's nachts normaal gezien ietsjes minder verliest, dus als je hem meer dan 8 uur zou inhouden, is dit ook totaal niet erg. |
Ach boeiend, alsof die tampon een soort tijdbom is die precies na 8 uur infecties gaat veroorzaken ofzo. Het boeit niet, gewoon doen. Maandverband is smeriger.
|
Citaat:
Natuurlijk is het wel zo dat je een tampon geen dagen moet laten zitten. Dus voor het slapen gaan een schone tampon in, en als je s morgens wakker wordt weer een schone is (niet dat dat echt heel erg snel hoeft hoor...) |
Ik gebruik altijd tampons, dus ook s'nachts. No way dat ik daar m'n wekker voor zou zetten, gewoon net voordat je gaat slapen indoen, s'morgens wanneer je wakker word meteen verschonen:) easy.
|
Voor mensen die denken dat je een tampon niet een hele nacht in mag houden;
lees de bijsluiter. Daar staat duidelijk in dat je gerust met een tampon in kan slapen, en je kan hem dan ook gerust langer in houden dan 8 uur, zolang je hem maar voor het slapen gaan verwisselt en na het opstaan weer. 's Nachts beweeg je veel minder én lig je, daarom kan een tampon veel langer mee :) |
Citaat:
|
Pfff, ik ga echt geen wekker zetten :| Maar ik zweer wel bij tampons. Dat TSS wordt zo overdreven. De ziekte an sich is dodelijk, maar de kans erop is nihil.
|
Een vriendin van me heeft 't gehad, dus dat de kans nihil is is helemaal niet waar.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |