![]() |
Vraagje belastingteruggave
Ik ben aan het proberen wat van de belasting terug te krijgen maar ik heb er totaal geen verstand van dus bij deze even mijn vraag...
Het enige wat er op mijn jaaropgaaf staat is: *Loon *Ingehouden loonbelasting/premie volksverz. *Verrekende arbeidskorting *Werkgevers-/werknemersdeel premie zfw En nu vragen ze op het teruggaaf biljet ook Loonheffingskorting, waar ik dus al strandt. Weet iemand of ik zowiezo kans heb iets terug te krijgen (ook als er op mijn jaaropgaaf niks staat over loonheffingskorting)? Anders is het natuurlijk verspilde moeite. Alvast bedankt! |
Loonheffings korting is verrekende arbeidskorting
|
Er zou ook op je jaaropgaaf kunnen staan loonheffing. Het gaat bij de belastingteruggave om je loonheffing. Als dat er niet op staat heb je waarschijnlijk geen loonheffing betaald en kan je dus ook niks terug krijgen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Hallo,
Ik heb geen jaaropgaaf, hoeweet ik nu wat de arbeidskorting en de loonheffing is? Ik heb namelijk een baantje sinds december dus mijn opgave is in totaal <400euro. Wat nu? |
Ik heb ook nog een vraag :o Ik heb waarschijnlijk een verkeerd bedrijf opgegeven (het bedrijf wat mij mijn geld heeft bezorgd, ipv het bedrijf waarbij ik werkte), krijg ik dan niks terug of zoekt de belastingdienst dat zelf uit of hoe werkt dat? :bloos:
|
dan heb ik ook nog een vraag...
hoelang duurt het voordat de belastingdienst dat verwerkt heeft? want ik heb 2 maanden geleden mijn teruggave al opgestuurd.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, je kunt het ook over 3 jaar opsturen, maar dan kun je ook heel lang op je geld wachten.
geen loonstrookje = vragen aan je baas maar het handige van de belastingdienst: je moet allemaal papierzooi invullen, terwijl ze alles van je weten. als er iets mis gaat komen ze er vanzelf bij uit. (mijn broer kreeg een aantal jaren geleden zelfs een brief van de belastingdienst of hij niets wilde terugvragen van zijn bijbaantje) rare jongens van de belasting... maar het komt ooit allemaal goed (alleen zijn ze niet echt snel) "leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker" nou, doe dat dan ook!!! :rolleyes: |
Citaat:
|
weet iemand wanneer je de teruggave ontvangt?
|
Volgens mij ergens in juni....
|
Citaat:
|
Zal de mijne morgen trouwens ns insturen....geld terug is altijd leuk :)
|
Ik heb nog een vraag
Moet je eigenlijk wel dat ding invullen als je weinig verdient? Ik heb in 2004 ongeveer 400 euro verdiend. Of hoeft het dan niet? Help!!! :o |
Juist als je weinig hebt verdiend kun je vaak geld terugvragen. hangt er vanaf of er belasting is ingehouden. Trouwens als je je gegevens invult merk je gauw genoeg of je geld terug kunt krijgen.
|
Oke thanks
|
Ik heb ook sinds 1 december een baantje en ik krijg 150 euro terug. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13. |