![]() |
zijn er hier vogelspotters ?
zijn er hier mensen die wel eens vogels gaan kijken ?
|
ik zie wel eens een vogel, telt dat ook?
|
ik fiets des ochtends wel eens heerlijk in de openlucht (ja..) tussen de weilanden. en dat betekent zo vroeg een hoop vogelgeluiden. het stikt er namelijk van de meeuwen, kluten, grutto's, kievieten, scholeksters en ik-weet-niet-al-wat-meer.
en dan wil ik wel eens gefascineerd naar de hemel staren ja. maar wat wil je nu eigenlijk? contact zoeken, ervaringen wisselen, verhalen horen..? |
Euh.. nee, ik vind die duiven voor m'n raam al irritant genoeg..
|
Vogels vind ik nou echt oninteressante dieren.
|
Als een keer bij ons het land inloop let ik wel op vogels ja, vind het altijd leuk om allerlei vogels te zien (bij ons meestal fazanten, patrijzen, kieviten, leeuwerken, kwikstaartjes ed). Maar het niet zo dat ik speciaal vogels ga kijken ofzo. Vond het pas wel bijzonder dat er met de sneeuw een watersnip op het erf rondliep, daar heb ik toen wel even een foto van gemaakt.
|
Citaat:
|
ik wil gewoon weten, of er nog meer mensen zijn die verstand hebben van vogels en er af en toe eens naar kijken ipv alleen maar te roepen dat duiven irritante kutbeesten zijn bijv.
|
als je je bij elk topic afvraagt wat mensen hier nu eigenlijk mee willen, kun je beter kerstmutsen gaan verkopen
|
Ik ben vogelaar.
|
en ? al veel bijzonders op je lijst staan ? of leuke waarnemingen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn oom spot vogels. Maar hij zit natuurlijk niet op dit forum.
|
vraag of ie dat een keertje doet :P
|
ik ben kauwengek!!! :D (voor de leken hier een kauw is een kraaiachtige alleen slimmer dan de kraai en met grijs en kleiner) :o
|
Ik ben geen vogelspotter, maar spot zo nu en dan wel een vogeltje. Aangezien mijn interesse in vogels erg groot is, weet ik dan wel wat voor vogel het is. Ben zeer geintresseerd in roofvogels en een autoritje over de snelweg is dan ook altijd interessant, omdat je altijd wel een aantal torenvalkjes en buizerds ziet. Voor een wilde roofvogel die erg zeldzaam is zou ik nog weleens een tochtje wagen, maar dan moet het ook minstens een havik, boomvalk, slechtvalk of visarend zijn. Wild welliswaar!
|
Ik moest voor school deze periode vogels gaan kijken om zeven uur 's ochtends ;)
Heb er een hele hoop gezien om en rond het moeras en bos (y) Was nog best leuk ook :) |
Citaat:
|
Citaat:
Verder heb je in het moeras van die schattige kleine vogeltjes die op het riet zitten (rietzanger). :) |
Citaat:
|
Ik fiets ook altijd 's ochtends door het platteland (Midden-Delftland) en kijk dan ook altijd naar vogels, fiets vaak ook om naar de supermarkt om te kijken naar vogels. Ik woon ook in the middle of nowhere, maar ik ben geen kenner ofzo, maar ik vind het gewoon zo mooi dat ze kunnen vliegen (studeer Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek, ben weg van alles dat vliegt).
Maar ik heb de tijd niet om echt te gaan zitten spotten, ik neem af e ntoe wel wat foto's als ik de camera meeneem, maar zo'n mooie foto's maak ik. Favoriete vogels zijn trouwens eenden, zo mooi hoe dingen landen op water (als iemand hier foto's van heeft dan graag :p) en ze zijn de uitvinders van de canard-configuratie :D. |
en ze zijn de uitvinders van de canard-configuratie :D
:confused: |
Citaat:
|
Ja eenden vind ik ook super!! Wij hebben zelf wel is een verstoten eendenkuiken gehad, dat was echt leuk, maar wel veel werk. Ik heb ook wel is een waterhoenkuikentje gehad en een groenling, de waterhoen is er vandoor gegaan ;) maar de groenling is helaas na een jaar dood gegaan.
Ik had trouwens een paar weken ook een klein kauwtje, maar na een week naar de vogelopvang gebracht ivm vakantie :( .... maar die zit nu wel weer in de natuur. |
Citaat:
|
ik ga wel eens vogels kijken ja
nabij mijn huis is zo'n heel ven aangelegd speciaal voor vogels (waar men vroeger koeien liet lopen) en daar hebben ze nu allerlei voorzieningen getroffen om vogels te kunnen bekijken etc ik zie grutto's, ganzen, meerkoeten, zwanen en vast nog wel meer oh en als ik kijk ook vaak naar de vogels die ik zie vliegen, zoals de groene specht: http://www.devoordes.nl/assets/images/groenespecht2.jpg |
Citaat:
|
QUOTE]x-spekkie-x schreef op 17-06-2005 @ 10:59 :
Ik zag een buizerd overvliegen met een prooi in zijn bek :cool: Verder heb je in het moeras van die schattige kleine vogeltjes die op het riet zitten (rietzanger). :) [/QUOTE] Een buizerd met een prooi in zijn BEK?? Prooien hebben roofvogels bijna altijd in hun klauwen, misschien was het nestmateriaal wat de vogel in zijn bek had. In deze tijd kunnen trouwens muizen wel in de bek worden vervoerd, kan mama het meteen aan die gulzige kleine mondjes geven! Trouwens, er zitten hier echt teveel verdwaalde scholeksters te broeden in omgeving Eindhoven en die maken zo'n vreselijk irritant geluid en die rode oogjes zijn echt zo verschrikkelijk lelijk! |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.airbum.com/photos/RutanDe...utsideturn.jpg m.a.w. zo'n gek vliegtuig waar de vleugels achter zitten en de staart voor. Citaat:
|
Citaat:
Het is in ieder geval een weidevogel, dus echt op kiezeldaken van scholen zal hij niet leven. |
Citaat:
Leven voornamelijk bij de kust en zoeken daar met hun lelijke rode snavel naar allerlei schelpdieren, wormpjes, mossels en kokkels! |
Citaat:
|
Citaat:
Hij gaat ook altijd op vogelspot vakanties. |
Citaat:
En ja, ik kijk ook wel eens vogels :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08. |