![]() |
Een schlepper? Wat is dat?
Een meisje noemt mij altijd 'schlepper' tegenover anderen. Ik durf niet echt te vragen wat ze daarmee bedoelt, volgens mij is het niet echt positief.
Weet iemand wat een 'schlepper' is? |
weet je zxeker dat ze niet wat anders zegt? Ik heb er iig nog nooit van gehoord! google anders wat.
|
frisdrank natuurlijk
wie kent nou die reclame met die mier niet |
Vrouwen zijn ook altijd zo onduidelijk :p
|
|
Ooit gehoort van de Dikke van Dale :confused: :nono:
|
|
Of je bent een sleepboot of je bent een tractor :para:
|
Citaat:
|
wat een dom wijf dat ze schlepper tegen je zegt man!!!
ma ik weenie wat ut betekent :s ma moe je anders aan je vriendinnen vragen of opzoeken op internet :) veel succes ermee..!!!!! |
Hoezo durf je dat niet te vragen? http://forum.jurathek.de/images/smilies/icon_eek.gif
|
Schleppen is ook iets Joods, dat is iets een beetje nutteloos rondslepen terwijl het toch een pokkewerk is ofzo. Nouja, vraag maar aan Vlootje Admiraal, want hij weet het natuurlijk't beste he.
|
Het is Yiddisch, geloof ik.
Ah: 'schlepper', a drip, an untidy, unkempt person In most common parlance, a "schlepper" is thought of as a lazy, sloppy person... But the word schlepper has a variety of usages. To schlep is to carry or drag onerously ("Don't shlep those packages; let the store deliver them"), so the literal meaning of shlepper is "a porter". A porter's job is drudge work, serving as a beast of burden, perhaps leading to AHD's definition, "shlepper: a clumsy or stupid person". Retail salesmen can refer to their customers as "shleppers". etc. Ligt waarschijnlijk een beetje aan de context, maar je begrijpt het idee. |
Ze vindt me dus lui? :s
Wat een bitch! :D |
Waarom durfde je het niet gewoon te vragen?
|
Wat een nuttig topic op DK. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het doet mij denken aan schlagers maar dat is vast weer heel wat anders :p Gewoon vragen dus! :D |
Toen ik het vanmorgen vroeg las, dacht ik eerst aan schlemiel.
|
Of ze spreekt 't verkeerd uit en bedoeld 'Slapper'. In dat geval vind ze je een sloerie.
Hoe dan ook, Ik zou 'r neerhoeken. |
Of ze bedoelt 'slacker' en dan ben je gewoon een lui peerd.
Vraag het dr gewoon.. |
Citaat:
jaaaaaa ros d'r in elkaar! |
Citaat:
|
Citaat:
Als ze het nog eens zegt spreek ik haar er wel op aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou S....
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het wel zo is, dan geef ik S. gelijk, maar dan wil ik wel weten waar dat staat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daniel 5 vers 27
|
Citaat:
De Heilige Ka'aba, gebouwd door Abraham en zijn zoon Ismael, staat in Mekka. De naam Mekka wordt een keer in de Koran als Bekka aangeduid. Surah (3:96) "Zeker, het eerste Huis (van aanbidding) aangewezen voor de mensheid was dat in Bekka, vol zegeningen en een leiding voor al-alamien (mensen en djinn)". En "Bekka" wordt genoemd door de profeet David (sa) in zijn psalm 84:6 : "Die door de vallei van Bekka trokken, maakten er een bron, de regen vulde ook de plassen..." De bron die hiermee bedoeld wordt, is de zamzam bron.. |
Citaat:
|
Ja en dus staat de ka'aba erin? Lijkt me niet dus.
|
Je bewijst nu alleen dat Mekka in de Bijbel wordt genoemd...
|
Citaat:
|
Psalm 84:6
84 1 Voor de koorleider. Op de wijs van De Gatitische. Van de Korachieten, een psalm. 2 Hoe lieflijk is uw woning, HEER van de hemelse machten. 3 Van verlangen smacht mijn ziel naar de voorhoven van de HEER. Mijn hart en mijn lijf roepen om de levende God. 4 Zelfs de mus vindt een huis en de zwaluw een nest waarin ze haar jongen neerlegt, bij uw altaren, HEER van de hemelse machten, mijn koning en mijn God. 5 Gelukkig wie wonen in uw huis, gedurig mogen zij u loven. sela 6 Gelukkig wie bij u hun toevlucht zoeken, met in hun hart de wegen naar u. 7 Trekken zij door een dal van dorheid, het verandert voor hen in een oase; rijke zegen daalt als regen neer. 8 Steeds krachtiger gaan zij voort om in Sion voor God te verschijnen. |
Waar zie jij het staan?
|
Citaat:
En er zijn nog meer voorbeelden, maar dat is iets meer voor de subforum: Religie. Ontopic: geen idee wat het is.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |