![]() |
cremes, smeeseltjes en andere chemicale wonderen
geloof jij in het effect van anti rimpelcreme, puistjes uitdrogende creme's, cellilutis verminderende creme's afslankcreme's etc.
TS begint, ik geloof er niet echt in, sommigen zullen wel werken, maar ik geloof de effecten van reclame's etc niet. ik denk dat de effecten nihil zijn. die niet duidelijk kan zien |
nee, en in al die cremes zitten dan weer vitamines enzo..die kunnen toch alleen op worden genomen via de spijsvertering, niet via de huid? :confused:
|
in zonlicht zitten ook vitamines die je opneemt via je huid :)
ik gebruik zelf creme op mn gezicht tegen een droge huid, van oil of olaz. bij mij werkt het wel, maar als ik het een tijdje niet gebruik is het effect wel weg ja... |
Citaat:
|
Citaat:
|
maar creme's die operaties overbodig maakt, zoals anti rimpelcreme, lijkt mij een beetje vreemd
|
Het is wetenschappelijk aangetoond dat anti-rimpel crème niet werkt. Het irriteerd de huid waardoor het een paar uur lijkt alsof je iets minder rimpels hebt.
(Zie de consumentengids van uhmmm december -uit het hoofd) |
ik heb sinds vorige week een anti-cellulitiscrème, en ik hoop dat die werkt :o maar of het écht zo goed is als ze beloven... dat betwijfel ik...
|
Anti-rimpel cremes zullen best helpen tegen uitdroging en uv-licht, en daarmee rimpels voorkomen; ze kunnen je huid ook dikker maken, waardoor rimpels minder opvallen.
Puistjes uitdrogende cremes werken natuurlijk wel gewoon, simpelweg door uit te drogen, net zoals zinkzalf (en tandpasta), wat een stuk goedkoper is. Cellulitis verminderende cremes verminderen de cellulitis niet echt, maar kunnen ook je huid dikker maken waardoor het minder opvalt. Ook is het zo dat als je de cremes inmasseert, je de doorbloeding van het vetweefsel verbetert, waardoor je cellulitis minder wordt, maar dit werkt ook als je masseert zónder creme. Afslankcremes lijken mij niet werken. Vitamine D wordt aangemaakt door je huid onder invloed van zonlicht, maar het is een molecuul en in zonlicht zitten geen moleculen. Andere vitamines kunnen op zich worden opgenomen door je huid, maar dat is vreselijk inefficient, en dus niet erg effecties. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05. |