![]() |
hoeveel bandwidth heb ik nodig?
hejj hai ik wil een forum online zetten. ik denk dat ik per dag ongeveer 10.000 bezoekjes krijg. hoeveel bandwidth heb ik dan ongeveer nodig voor een forum? hoeveel zal ik kopen
alvast bedankt, groetjes, halil |
Bezoekers zijn niet zo heel boeiend (bij een forum mbt bandbreede), hits wel..
Maar voor zoevee; unieke bezoeker heb je ongeveer 300 vaste forummers per dag nodig.. Data haal je niet zomaar even.. Als ik jou was zou ik beginnen met 1 GB, upgraden kan bijna altijd nog :) |
1gb per dag? is dat wel genoeg?
|
Als je verwacht in één klap groter te zijn dan forum.scholieren.com niet nee. ;)
En die 1GB was denk ik per maand. :D |
pfff alsof deze website in een klap zo bekend is geworden. nah jah ik krijg momenteel ongeveer 5000 bezoekers, maar geen forum of zo en heb al 200-300 mb per dag nodig.
hoeveel heeft deze forum nodig? |
Citaat:
En nee, dit forum is niet groot geworden in 1 dag.. Maar wel binnen een maand of 3... Want het heeft een goed domeinnaam wat mensen zomaar intypen (type-ins). En met een niet goed forum heb je echt geen 300 mb per dag hoor :D:D Hoe denk jij nog aan een echt goed domeinnaam te komen? Daarvoor moet je minimaal 1000x een thread zoals dit opgevraagd worden.... Dat haal je niet zomaar hoor.. |
Dit forum gebruikt geloof ik 1 TB per maand...
Maar heeft ook 50.000 leden waarbij er iets van 75.000 leden al verwijderd zijn :p |
ik heb al een oude website, beetje illegaal dus hehehe. en alles met een subdomain .tk
|
geloof mij met een .tk zal je niet zosnel rond de 10.000 visits per dag krijgen :p wijs blij met 20 unique visits ;)
|
Citaat:
(niet dus he) |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |