![]() |
Lening
Tsjah, ik heb een probleempje.
Het geld dat IBgroep bij mij had gestort kwam net op een moment binnen dat ik -200 stond. De week daarna trok T-mobile er nog eens 150 vanaf. Het komt er dus op neer dat ik nog geen schoolgeld heb betaald, ik heb nog 2 maanden. Mijn ouders willen allebij de helft betalen (ieder +-300) maar ik wil het liever zelfstandig doen. Ik heb nu een baan, telemarketing, maar het probleem is dat zij pas na 2 maanden uitbetalen. Dus ipv 2 maanden 32 uur per week te werken en daarnaast ook nog eens 's avonds naar school te gaan had ik een lening in gedachte. Het lijkt mij iig veel relaxter als ik 800 euro zou lenen, en het dan in 6 of 7 maanden terug zou betalen, ben ik meteen van mn schulden af en heb ik nog wat op zak. En ik zie natuurlijk iets terug van mijn loon, want uitgaan en zuipen moet ook natuurlijk gebeuren :P Weet iemand een bedrijf waar leningen (kleine bedragen) redelijk goedkoop zijn? Op TV zie je er altijd zoveel, maar ik zie het bos niet meer door de bomen heen en ik ben niet echt financieel begaafd. Zijn er hier mensen die iets weten? Misschien dat één van jullie wel eens eerder een lening af heeft gesloten? Lijkt het jullie wel een goed idee, wat ik van plan ben? Bedankt. |
Volgens mij zijn de leningen van de IBgroep het voordeligst. Daar mag je ook lang over doen om terug te betalen. De interest is iets van 3,3% (lager dan de bank).
|
bij depostbank kun je 1000euro roodstaan aanvragen
en studentenkrediet a 2250, daarvan mag je opnemen wat je nodig hebt, best redelijke rente enzo. check postbank.nl endan de studenten gebeuren. |
Citaat:
|
IB-groep idd. je kunt er niet in 1 keer 800 lenen, maar wel over 2 maanden verspreid. als jongere kun je geen betere lening krijgen (bedenk ook dat banken en bedrijven niet zo maar aan iedereen geld lenen; vaak willen ze een garantie dat jij een maandinkomen hebt waarmee je terug kunt betalen...)
Citaat:
|
Je ouders willen het betalen. Jij gaat geld lenen bij IB ofzo. Daar moet je rente betalen, en bij je ouders niet? Je ouders zitten er niet mee, en voor jou lijkt het me ook niet uitmaken waar je dat geld leent.
Is het dan geen mogelijkheid dat je ouders het betalen en dat jij ze dat teruggeeft na 2 maanden? |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dat per sé niet wil, dan zou ik ook voor de IBG gaan. |
Omdat je in een keer een groot bedrag nodig hebt, heb je aan IBG, denk ik niks. Daarom zou ik, als ik jou was, op het aanbod van jouw ouders ingaan.
Het is wel vervelend om te lenen maar die lening kun je over paar maanden weer terugbetalen, bij een lening bij een of andere instantie zit je er nog een tijdje aan vast (geloof ik). Kun je echt niks doen aan die rekening van abonnement? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |