![]() |
terug naar maatschappelijk werk..
hallo, ik heb hier wel eens ooit wat gepost over de scheiding van mijn ouders (december 2003 zijn ze gescheiden)
maar NOG zit ik er mee en heb besloten weer terug te gaan naar maatschappelijk werk maar ik zie hier enorm tegen op.. mensen die hier ervaring mee hebben en me misschien kunnen helpen?? alvast bedankt :) |
Heb je misschien een link naar je vorige post, of is dat al verwijderd?
|
ik ben zelf ook een keer trug gegaan naar maat. werk en daar waren ze juist min of meer wel blij dat ik er voor koos/werd gedwongen door een vriendin om toch nog weer met hun in gesprek te gaan.
TIs in het begin heel moeilijk maar als het 1 keer weer loopt valt het mee |
Ik denk dat je het best kunt doen als je je daar goed bijvoelt. Als je er nog altijd met zit is het belangrijk dat je er toch over kunt praten enzo. En nog met zit.. tja, heb ook zoiets dat niet overgaat, maar eigenlijk valt er daar wss niets aan te doen.
|
Als je denkt dat je daar goed aan doet, dan moet je het zeker doen. Mijn ouders zijn ook een aantal keren bijna gescheiden, maar 't kwam steeds weer goed op 't laatste moment. Ik heb ook gesprekken gehad met een maatschappelijk werkster, en dat heeft me goed gedaan doen. Het lucht in ieder geval op.
|
Het is helemaal niet raar dat je daar nog meer zit. Voordat het bij mij thuis een beetje normaal ging was het 6 jaar verder. Nu is het 7 jaar verder en ik heb er op een hoop momenten nog steeds veel moeite mee... Zoiets duurt veel langer dan je misschien denkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ga naar maatschappelijk werk op aanraden van vriendje.. hij zei ook van liever nu even 'zware gesprekken' dan er tot later mee rondlopen en daar geef ik hem wel gelijk in :) maar bedankt voor jullie reacties.. dinsdag bellen een afspraak ze hadden mijn dossier daar nog van "het begin van de scheiding" toen ik het nog moeilijker had en zagen dat ik na 3 gesprekken was gestopt.. en daarom denken ze dat het nu ook erg zwaar gaatvallen.. maar wat voor dingen kan ik zoal verwachten? |
Citaat:
Wat voor dingen je kan verwachten bij maatschappelijk werk? Ligt denk ik erg aan de maatschappelijk werk(st)er, maar meestal is het vooral praten en hoe iemand dat aanpakt, dat is denk ik heel verschillend... 'k denk dat je deze vraag het beste aan maatschappelijk werk(st)er kan stellen waar je naar toe gaat. :) |
Citaat:
maar idd zal ik daar moeten vragen maar was even benieuwd :) |
Citaat:
ik ga ook want ik heb de afgelopen 2 jaar wel gepraat met mensen maar ben er niets mee opgeschoten.. :) |
Citaat:
Wat je kunt verwachten. Ze hebben nog een dossier van je liggen, dus ik denk niet dat je helemaal hoeft te vertellen hoe het tijdens de scheiding ging en hoe je je er toen bij voelde... misschien dat ze er nog wel een beetje op door gaat, maar niet meer helemaal. Ik denk dat ze je vragen hoe het je in de tussenliggende periode (de tijd zonder maatsch. werk zeg maar) is gegaan. Dus eigenlijk een nieuwe 'intake' excl. alles wat ze al hebben gevraagd maar over de afgelopen periode. Vooral de eerste gesprekken zal veel vragen zijn... Soms ook vragen waarvan je denkt 'wat heeft dát ermee te maken?!' Misschien herken je dat van je vorige gesprek, misschien niet... Maar je kan daar gerust naar vragen hoor! Ik denk dat je maatsch. werker wel uitlegt waarom zij sommige vragen stelt :) En ja... dan komt er een plan, die waarsch. met jou wordt opgesteld, of iig waar je over mee mag denken of het bij je past, of misschien toch neit? wat je zelf wilt? Dit kan echt van alles zijn. Net waar zij denken dat jij nodig hebt en waar jij zelf behoefte aan hebt. succes iig! (F) fantome |
Citaat:
xxx fantome |
Ik denk dat je daarmee goed terecht kunt bij het AMW :)
Ze proberen erover proberen te praten, maar natuurlijk geef je zelf je grenzen aan ;) |
Citaat:
inderdaad ze hebben dossier nog en zal niet alles moeten vertellen maar er spelen meer dingen mee.. :( en daar zie ik tegenop.. |
donderdag 7 april heb ik een afspraak :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10. |