![]() |
kladpapier (gedicht)
Kladpapier
Mijn leven, als een onbeschreven blad. En af en toe, wordt er even, achteloos iets op geklad. Het staat er maar, slordig en toch leesbaar. En elke fout is waar, ongelogen, en niet verbeterbaar. Maar soms wanneer het goed gaat, alles zoals het moet. Blijkt dat er weer wat bijgeschreven staat. netjes, en dan is het goed. k vroeg me af wat jullie van dit gedicht vonden? graag eerlijke reacties :) dus als jullie t nix vinden, kraak me af haha, (met eventueel verbeteringen/advies?) bvd |
Citaat:
Ik vind de laatste strofe zeker wel wat hebben, maar jammer van het 'goed' dat hier zowel in de eerste als laatste regel staat. Dat neemt het effect van de rijm weg. |
haha neej k zal t even veranderen want dat is niet expres :) k denk dr nooit aan of t dt of t of whatever moet zijn :P
maarre dat van de laatste strofe ben k met je eens, k zat toen n beetje vast, vind het ook een vrij slap eind moet ik eerlijk zeggen maarja k moest tog wat. |
Citaat:
Allereerst zou je daar wel aan moeten denken, d of dt is heel belangrijk, net als de andere taalregels. Ten tweede moet je nooit een gedicht laten eindigen op een manier waar je zelf niet achter staat. Desnoods laat je het liggen, en schrijf je einde pas een maand later, als je wel een goed idee hebt. (uitgezonderd dingen met een deadline, zoals de wedstrijd) In de eerste regel mis ik het woordje 'is', 'mijn leven is als een onbeschreven blad'. Op zich is het niet noodzakelijk, maar gezien de zinsconstructies gedurende de rest van het gedicht zou ik het er hier ook bij zetten. Twee keer 'baar' in de tweede strofe vind ik niet mooi rijmen. En twee keer 'goed' in de lderde strofe vind ik, zoals CSN al zei, ook niet mooi. |
er zat n deadline achter, ik moest m inleveren voor nederlands, onze klas deed mee aan een wedstrijd ofzo :S
dus :p en taalregels zijn inderdaad heel belangrijk maarja niet iedereen denkt daaraan maar goed. en dat van die baar...ja misschien wel, niet zo opgelet eigenlijk |
Over taalregels gesproken, je hebt een aantal komma's en één punt waar die heel raar staan, en fout zijn. Let er maar eens op.
Ik vind de metafoor en de bewoording in de eerste strofe beiden leuk (y) "Elke fout is waar" is een paradoxale wijsheid van het heerlijkste soort :) Laatste strofe is wat zwakker, maar niet verschrikkelijk. Leuk gedichtje kortom, zelf ook een beetje in een 'achteloze' stijl, zowel positief als negatief. Nog een verbetering: bij geschreven => bijgeschreven |
dat van die komma`s en punten? tja ik zie dr niet echt perse iets raars in maar goed, dat zal mijn nederlandsdocente nog wel zeggen dan neem ik aan.
en bedankt voor de zowel positieve als negatieve kritiek :) |
het heeft een wat kladderige indruk, en dat bedoel ik niet negatief of cynisch. je eerste strofe vind ik wel leuk, het ritme ligt ook lekker. slordig en toch leesbaar valt er dan weer iets buiten. en elke fout is waar, ~ ongelogen, en niet verbeterbaar vind ik echt goed! je laatste strofe komt wat afgeraffeld over, in de derde strofe lijkt me ook 1 lettergreep te veel. ik denk dat ik je gedichtje opzich zelf wel leuk vind, het leest op sommige stukken gewoon lekker weg.
|
Ik vind hem best grappig, hij geeft een beetje een achteloze indruk...
Is verbeterbaar eigenlijk wel een woord?:s |
verbeterbaar n woord? goeie vraag, vroeg ik me ook af ik denk nouja in n gedicht mag alles :P haha
en mn nederlandslerares heeft er niks over gezegd dus ik denk het wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |