![]() |
Vragen over geloof
Hoi iedereen
ik ga een spreekbeurt houden over Het geloven in God en heb een aantal vragen die ik zelf niet weet te beantwoorden... - Waarom geloof je? (of waarom geloof je niet?) - Hoe ben je aan je geloof gekomen? (via wie/wat) misschien komen er laten nog meer vragen bij maar deze twee zijn op dit moment het enige wat ik graag wil weten. ik ben erg benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- De vraag 'Hoe ben je aan je geloof gekomen' vind ik eigenlijk wel grappig, lijkt net alsof je het kunt kopen ofzo. 'Waardoor geloof je' klinkt naar mijn inziens beter ;) . Ik ben voornamelijk tot geloof gekomen omdat God Zich aan mij heeft laten zien dat Hij echt bestaat. Succes met je spreekbeurt!!! |
Ik geloof niet. Heb wel nagedacht over of er iets 'hogers' is ofzo. Ik sluit dat niet uit, maar eigenlijk heb ik geen reden om er in te geloven. Ik heb voor veel dingen geen verklaring, maar ik vind het te makkelijk om dat dan maar uit te leggen als iets goddelijks. Het wordt me steeds meer duidelijk dat ik niets heb met godsdienst en al helemaal niet met het christendom. Ik vind het op een bepaald vlak heel primitief (sorry dat ik het zo zeg). Bovendien krijg ik er door al die fanatiekelingen en oorlogen steeds meer afkeer voor.
Mijn ouders hebben me zonder religie opgevoed, zodat ik zelf zou kunnen kiezen. Ik heb wel een paar jaar op een katholieke school gezeten. Wat ik nu 'geloof', of eigenlijk niet geloof, komt vooral door veel nadenken, om me heen kijken en er gesprekken over voeren. |
Ik geloof in God omdat ik hem nodig heb in mijn leven. Ik kan als het waren niet meer zonder Hem, want Hij helpt mij elke dag weer. Ook al zie ik het niet zitten dan is Hij er altijd voor mij.
Ik ben tot geloof gekomen doordat ik een hele moeilijke periode in mijn leven heb meegemaakt en ik dus eigenlijk zocht naar iets wat me kon helpen. Dat heb ik gevonden bij God, en daardoor gaat het nu heel goed met me. En zoals Vichog ook zei, omdat God aan mij heeft laten zien dat Hij bestaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat ondervond ik laatst toen ik probeerde in tongetaal te bidden. Dat staat helemaal los van mijn verstand en dat is erg vreemd. Je bidt dan met je geest en dat is best wel indrukwekkend (en voor de eerste keer best moeilijk)! Je zet je verstand eigenlijk buitenspel en het is dan ook niet goed om daarbij te gaan nadenken, want dan verbreek je eigenlijk de 'verbinding'. Daarom kreeg ik ook als tip omgewoon lekker de muziek aan te doen (niet perse gospel.... ;) ) |
Citaat:
God is niet nodig om het bestaan van het universum te verklaren (iig niet zonder een nieuw onoplosbaar probleem te veroorzaken, namelijk het ontstaan van god zelf). Het is zinloos te gaan piekeren over de benodigde perfectie van het geheel om deze wereld mogelijk te maken. Zonder die perfectie zou je er niet zijn en zou je daar ook niet over na kunnen denken. Of die perfectie nou opzettelijk of toevallig is. |
Dit is géén datingtopic, zooi opgeruimd
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |