Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Woorden van liefde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1137148)

Vogelvrij 25-03-2005 12:36

Woorden van liefde

Woorden van liefde

Ik wist dat ik taal
Niet mocht onderschatten
Dit communicatiemiddel
Gold ook voor ons

Wij lagen in het gras
En keken naar de lucht
“Ik hou van je,” zei ik
en zij zei me na

De woorden klonken vreemd
Onwennig uit haar mond
Toch wist ze wat ze zei
“Ta ta aus ber duum.”

Sketch 25-03-2005 14:22

Hmm, ik weet niet wat ik er van moet denken. Dat komt denk ik doordat ik niet weet wat Ta ta aus ber duum betekent, of wat je er mee bedoelt.

In de eerste strofe heeft 'Dit communicatiemiddel' veel te veel lettergrepen, waardoor het ritme een beetje verpest wordt.

Je hoofdlettergebruik vind ik ook een beetje vreemd, evenals de punt na de laatste zin.

Vogelvrij 25-03-2005 16:07

Citaat:

Sketch schreef op 25-03-2005 @ 15:22 :
Hmm, ik weet niet wat ik er van moet denken. Dat komt denk ik doordat ik niet weet wat Ta ta aus ber duum betekent, of wat je er mee bedoelt.

In de eerste strofe heeft 'Dit communicatiemiddel' veel te veel lettergrepen, waardoor het ritme een beetje verpest wordt.

Je hoofdlettergebruik vind ik ook een beetje vreemd, evenals de punt na de laatste zin.

Ik weet zelf ook niet echt wat ik ervan moet denken, hoor:p

Over die lettergrepen ben ik het op zich wel eens... En die hoofdletters komt eigenlijk door Word, want die maakt van elke nieuwe zin uit zichzelf hoofdletters:s

voorbijganger 26-03-2005 17:27

'communicatiemiddel' moet er uit, en wel zo snel mogelijk :)

Vogelvrij 27-03-2005 13:01

Citaat:

voorbijganger schreef op 26-03-2005 @ 18:27 :
'communicatiemiddel' moet er uit, en wel zo snel mogelijk :)
Ja, ik snap wel waarom jullie dat vinden, maar wat moet ik dan? Dat woord hoort er nu eenmaal bij of zo, en ik vind het eigenlijk ook best in het ritme passen, zeg maar... Het is niet dat het een erg moeilijk uitspreekbaar woord is of zo...

Sketch 27-03-2005 13:32

Citaat:

Vogelvrij schreef op 27-03-2005 @ 14:01 :
Ja, ik snap wel waarom jullie dat vinden, maar wat moet ik dan? Dat woord hoort er nu eenmaal bij of zo, en ik vind het eigenlijk ook best in het ritme passen, zeg maar... Het is niet dat het een erg moeilijk uitspreekbaar woord is of zo...
Mja, het verschil in lettergrepen tussen die regel en de volgende is te groot (8 tegenover 4). Of de lange moet korter, of de korte moet langer.

Je zou er bijvoorbeeld 'dit communicatiemiddel~gold natuurlijk ook voor ons' van kunnen maken. Dan loopt het wat beter.

Kristaco 28-03-2005 10:05

Maar wat betekent het nou? Ta ta aus ber duum...

Het is een beetje een nieuwsgierigmakend gedicht, het spreekt mij wel aan, moet misschien hier en daar een klein beetje bijgeschaafd worden.

Edit: ooh wacht ik denk dat ik em snap :P zij komt uit een ander land en weet niet wat ik hou van je betekent..maar weet het toch ook wel.
Nu vind ik hem nog leuker :)(Y)

Vogelvrij 28-03-2005 11:06

Citaat:

Kristaco schreef op 28-03-2005 @ 11:05 :
Maar wat betekent het nou? Ta ta aus ber duum...

Het is een beetje een nieuwsgierigmakend gedicht, het spreekt mij wel aan, moet misschien hier en daar een klein beetje bijgeschaafd worden.

Edit: ooh wacht ik denk dat ik em snap :P zij komt uit een ander land en weet niet wat ik hou van je betekent..maar weet het toch ook wel.
Nu vind ik hem nog leuker :)(Y)

Je edit klopt volkomen :)
Ta ta aus ber duum = ik hou ook veel van jou
Natuurlijk zou het eigenlijk moeten zijn: ik hou (ook) van je, maar dat is in vertaling ta ta duum en dan zit je weer met die lettergrepen...

Sketch: op zich ben ik het met je eens, al is het op de manier die ik lees niet echt een probleem, maar het is niet vanzelfsprekend dat zij ook van taal gebruik kunnen maken, dus je optie vind ik ook niet echt geweldig...

Thoughtful 28-03-2005 20:20

Wow, jij bent weer aan het dichten geslagen (Y)

En je taal :cool:

Ik vind hem wel leuk, al struikel ik ook wel een beetje over de eerste strofe. De tweede en vooral de laatste vind ik leuker :)

Vogelvrij 29-03-2005 15:57

Citaat:

Thoughtful schreef op 28-03-2005 @ 21:20 :
Wow, jij bent weer aan het dichten geslagen (Y)

En je taal :cool:

Ik vind hem wel leuk, al struikel ik ook wel een beetje over de eerste strofe. De tweede en vooral de laatste vind ik leuker :)

Mja, ik moet immers oefenen voor vrijdag, hè?;)

Maar bedankt en zo(y) En tsja, ik moet die taal toch ergens voor gebruiken:p

Sketch 29-03-2005 15:58

Citaat:

Vogelvrij schreef op 29-03-2005 @ 16:57 :

Maar bedankt en zo(y) En tsja, ik moet die taal toch ergens voor gebruiken:p

Wat is er vrijdag dan?

Thoughtful 29-03-2005 16:05

Citaat:

Vogelvrij schreef op 29-03-2005 @ 16:57 :
Maar bedankt en zo(y)
En tsja, ik moet die taal toch ergens voor gebruiken:p

Je moet hem váker gebruiken juist, dat is toch leuk? Heeft het ook meer ''nut".

Vogelvrij 29-03-2005 16:27

Citaat:

Sketch schreef op 29-03-2005 @ 16:58 :
Wat is er vrijdag dan?
Dan heb ik A.I., soort van wedstrijd tussen vier scholen en moet ik een gedicht schrijven. En vanavond moet ik het gedicht waarmee ik de voorrondes op onze school heb gewonnen voordragen :eek: :cool:

En Thoughtful, ik vind dat je gelijk hebt, maar dan moet ik wel steeds weer wat voor bedenken of zoiets;)

Mutant_oud 31-03-2005 13:24

Citaat:

Vogelvrij schreef op 25-03-2005 @ 17:07 :
Ik weet zelf ook niet echt wat ik ervan moet denken, hoor:p

Over die lettergrepen ben ik het op zich wel eens... En die hoofdletters komt eigenlijk door Word, want die maakt van elke nieuwe zin uit zichzelf hoofdletters:s

http://forum.scholieren.com/showthre...8#post16324188

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.