![]() |
[MP3] Ce-El-Drone
Een tijdje geleden mezelf eens aan wat drone-ish soundscapespul gewaagd. Gitaar, synths en div. randgeluiden. 't is een beetje amateuristisch opgenomen en gemixt(laag over laag in soundforge.. dus heel veel toevalstreffers :p, maar dat is niet zo'n punt met dit soort zweverige prut) maar dat mag de pret niet drukken.
drugs, licht uit en vol volume ofzoiets. ;) http://student-kmt.hku.nl/~lennart4/drone.mp3 |
15 MB :eek:
It better be good... |
Citaat:
|
Het stuk rond 4:00-5:00 vind ik erg tof gedaan met die "stotende" bassen.
Wanneer de gitaarstukken erin komen vind ik het alleen minder worden, heb je ze rechtstreeks via de line out van een amp opgenomen of via een multi effect ofzo? De sfeer van het nummer past perfect in een freak flim, alleen de gitaartoon is veel te direct naar mijn mening. Past niet helemaal met de rest. |
Citaat:
|
"Vroegah" (tot vorige week) had ik een SM-57, mooie mic om voor je amp te hangen. Dat was echt een uitkomst! Nu ben ik ook weer terug bij af, met mijn multi effect. Wat gebruik je? Ik heb zon klote korg ax100g. Check anders mijn eerdere post, dr komt zo nog eentje.
|
ik heb de 13 minuten en 18 seconden achter de rug (/oren) en ik moet zeggen dat ik het heel relaxed vond om te luisteren gave soundscapes niet omver gevallen erdoor maar het klonk zeker gaaf. jammer vind ik ook de directe gitaar sound die er op een gegeven moment inkomt past naar m'n smaak niet echt in de context van het nummer en rukt het nummer een beetje los de duidelijk hi-hat sound is gaaf alleen het had wel wat afwisselender gemogen naar mijn smaak, dus wat andere drum geluiden erbij ofzo. verder puik nummer!
|
Citaat:
|
en nog wat betreft die gitaar sound... hij is denk ik wel te schel voor de rest van het geheel.. qua directheid dondert ie t ie weinig en zaagt ie te veel.. ofzoiets :D
|
je moet er misschien wat nagalm op gooien omdat ie nu de ruimte mist omdat hij direct opgenomen is van je fx-pedal
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De meeste MP3 tjes die op dit Forum gedropt worden zijn irritante (IDM?) geluidjes die echt waardeloos klinken. Meestal zijn er toch nog postive reacties, maar dat is volgens mij omdat jullie elkaar kennen en daarom niet eerlijk tegen elkaar willen zijn of omdat de meeste mensen hier echt geen verstand van muziek hebben.
Met deze (terechte) gedachte begon ik met het lusiteren van het MP3-tje. En ik moet zeggen, dit liedje is totaal niet mijn type muziek. Toch zijn de eerste (iets van) 6 minuten van dit MP3 tje wel erg oke. Leuke opbouw enzo. Het zou inderdaad leuk passen in een film. (y) |
Gaaf! Ik vind het begin niet echt denderend maar verder is hij bij vlagen geniaal :cool: sommige stukjes zijn erg Neptune Towers. (y)
|
Citaat:
neptune towers.... dat heb ik lang niet meer gehoord, da's toch Fenriz?? Straks word ik nog KVLT :p |
Ondanks dat je de hele tijd zit te wachten totdat het "losgaat"(tsja dat is juist een kenmerk van veel drone hehe) vind ik het zeker niet slecht. Vooral rond de 9min en aan t eind vind ik t cool.
|
Citaat:
thx (y) |
Ik vind em leuk, ga zo door.
|
Aardige Poging.
|
hmz best aardig als beginsel, maar echt drone vinnik het niet
|
Citaat:
|
probeer eens wat te vinden van "the no-tone project" of "darkened soul" op inet te downloaden
|
wel leuk voor in een film, verder niet iets om er een cd van te hebben het doet me niet zo veel :)
|
Top (y)
|
er wordt nog immer geluisterd merk ik.. tijd voor een vervolg binnekort als ik mn nieuwe apparatuur heb en t wat meer profi kan aanpakken.
|
Ik zal ook eens iets dergelijks proberen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |