![]() |
Hoe leer jij ?
Ik leer altijd best wel goed voor geschiedenis, alleen haal ik dan nog een 4 :s
't gaat om het memo boek 3e klas.. Doegs XX |
Wat doe je fout, denk je?
|
Ik "leer" haast disciplinair.
"Dan begin ik, dan stop ik." Net als een werknemer. |
Ik maak een samenvatting, waardoor ik weet waar de stof over gaat. Deze leer/lees ik nog een paar keer door voor de toets.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik leer nogal makkelijk, voor mij is leren bij GS dus gewoon doorlezen (en opletten tijdens lessen, leer je zeer veel van)
|
Als je nou eens even zegt welke hoofdstukken je dit jaar krijgt dan kan je wel tips geven waardoor ik 8-en en 9-ens haalde.
Bij WO I en WO II gewoon de directe en indirecte oorzaken leren van de oorlogen. Bedenken wáárom mensen dingen doen en wat het nut er van was? En wat de aanleiding was van verschillende verdragen etc.. Mgoed met hoofdstuktitels kan ik meer :) |
Citaat:
|
Goed opletten tijdens de les, verbanden leggen tussen gebeurtenissen en een beetje in je hoofd hebben hoe dingen elkaar beinvloedden.
|
Opletten in de les, tenminste een deel van de opgaven maken, minimaal anderhalf uur leren voor een toes, en sowieso langer als ik in die tijd nog niet alle stof beheers.
Nog nooit hoeven klagen over een GS cijfer. Voor Memo geld: stamp de begrippen achterin in je hoofd, zorg dat je de uitleg bij de stof ook goed beheerst, dan hoef je dan teksten zelf nauwelijks te leren. Maak eventueel een samenvatting van het hoofdstuk, want Memo lult echt tien pagina's over iets dat ook in een halve pagina zou passen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je aantekeningen kunnen wel helpen? Mijn leraar geschiedenis geeft erg veel aantekeningen en daar kan ik het meeste altijd wel uithalen. Het boek zelf lees ik gewoon een keer door en dan zit het wel in je hoofd, bij Memo wordt alles echt 100 keer herhaald namelijk, alleen de belangrijke dingen vertellen ze maar 1 keer :s
|
Ik werk zelf met readers waarin je gewoon lekker makkelijk kan schrijven en dergelijke. Als het een koopboek is wat toch niet terug gaat gewoon een marker kopen en dingen aanstrepen die je belangrijk vindt. Verder lees je de tekst die gegeven wordt een paar keer door. Begrippen zijn bij Geschiedenis inderdaad erg belangrijk dus deze in je kop stampen zal handig zijn.
Zelf heb ik nooit problemen met geschiedenis. Ik ben vaak wel geinteresseerd in geschiedenis dus dat maakt het automatisch ook een stuk makkelijker en leuker om op te letten. Vaak vertelt je leraar ook handige dingen, dus maak aantekeningen! |
samenvatten, en regelmatig herhalen. Ik heb eigenlijk niet zo'n probleem met gs. Komt misschien ook wel door de lerares (y)
|
Nou ik heb dit jaar zelf uit memo 3 lesgegeven, en je hebt toch die leertekst, die is vaak belangrijk, de dik gedrukte woorden, en maak de opdrachten nog een keer. (moet je wel goed hebben nagekeken).
|
hoe leer jij dan, Lhoesje?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12. |