Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [laptop] Welk merk kan ik het best nemen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1138044)

Dr. Zoidberg 26-03-2005 13:42

[laptop] Welk merk kan ik het best nemen?

Ik wil een nieuwe laptop kopen waarschijnlijk, aangezien deze brak is, en ik het huur via school en dat is zo afgelopen.

Maar wat zijn de betere merken? Ik heb nu een laptop van jewel. Ik weet niet of dat een goed merk is. Maar als je kijkt hoeveel laptops verrot gaan van dit merk op mijn school, dan denk je haast van wel. :D

Mennuz 26-03-2005 13:43

Jewel is een slecht merk
Waarom perse weer een laptop?
Naja, Acer was pas op Radar wegens hun rotte service
HP is goed, maar duur.

olijke otter 26-03-2005 17:16

dell kun je het beste voor de minste prijs krijgen aangezien ze geen winkels hebben en je online besteld. Bij een winkel ben je voor hetzelfde ding paar honderd euro duurder uit meestal. Het is natuurlijk ook meteen ook een nadeel... als ie kapot gaat is het weer wat meer moeite enzo.

Kben tot nu toe tevreden met m'n inspiron 9100

Secret Agent 26-03-2005 17:28

Geen Asus, das n kutmerk

twain4me 26-03-2005 19:33

Citaat:

devildaughter schreef op 26-03-2005 @ 18:28 :
Geen Asus, das n kutmerk
mja en jij bent een k*tmens :rolleyes:
Je ziet een uitspraak is snel gedaan, onderbouwen is wel gewenst

Ik deel jou mening overigens totaal niet.
Asus geeft een goede support, en heeft notebooks voor goede prijzen. (ook goedkoper dan dell)
Daarnaast kan je de notebook ook zelf samenstellen bij bepaalde winkels (het grote voordeel van dell is dus ook tenietgedaan)
En de tests tonen gewoon aan dat ze erg sterk uit de hoek komen met hun "6"serie.

Owh en niet onbelangrijk voor hen die een notebook ook gebruiken om hem mee te nemen.. hij is echt draagbaar en weegt niet als dieplood

ik raad dus aan: ASUS :p

Party_P 27-03-2005 16:42

sony laptops komen uit de asus fabrieken, zijn dat dan ook meteen kutlaptops? Nee

Zo kwam er nog een merk uit de asus fabrieken, maar weet zo ff niet welke.

Zao 27-03-2005 16:49

Acer, momenteel het beste merk qua kwaliteit/prijs verhouding

Geen Dell, want daar is mee gerotzooit en kun je niet meer aan knutselen enzo :nono:

SneakyViper 27-03-2005 17:33

Als de prijs niet uitmaakt: IBM Thinkpad. Degelijk, goede specs, maar vreselijk duur als je ze gewoon in de winkel koopt. Als je student bent: www.campuskorting.nl, daar zijn ze qua prijs nog wel een beetje te vergelijken met andere merken, anders kom je al gauw op 1000 euro hoger. Op de TU/e hebben we allemaal T42's gekregen, onze versie staat er zelfs ook tussen daar.

D@mien 27-03-2005 18:14

Citaat:

Zao schreef op 27-03-2005 @ 17:49 :
Acer, momenteel het beste merk qua kwaliteit/prijs verhouding

Geen Dell, want daar is mee gerotzooit en kun je niet meer aan knutselen enzo :nono:

zeker geen acer...kep in 2 jaar tijd 2 laptops van ze versleten, en niets dan problemen mee gehad...een vriend vamme heeft ook in 2 jaar tijd er 2 versleten...en wéken en wéken moeten w88 op de reparatie...en dan nog es ongerepareerd terugkrijgen ook....
Ik denk dat je met een Sky of Medion een betere koop hebt...die servide is prima heb ik vernomen...over Sony en Toshiba hoor ik ook goede dingen kwa kwaliteit...maar of de service ook goed is weet ik neit...

twain4me 27-03-2005 23:05

Citaat:

D@mien schreef op 27-03-2005 @ 19:14 :
zeker geen acer...kep in 2 jaar tijd 2 laptops van ze versleten, en niets dan problemen mee gehad...een vriend vamme heeft ook in 2 jaar tijd er 2 versleten...en wéken en wéken moeten w88 op de reparatie...en dan nog es ongerepareerd terugkrijgen ook....
Ik denk dat je met een Sky of Medion een betere koop hebt...die servide is prima heb ik vernomen...over Sony en Toshiba hoor ik ook goede dingen kwa kwaliteit...maar of de service ook goed is weet ik neit...

Klopt acer zuigt in support je heb het vorige week in kassa kunnen zien. Dell kloot in zoverre aan je notebook dat ze de macadressen binden aan een klant , waneer die wordt gejat en wordt aangeboden bij dell voor reparatie kunnen ze dat dus zien...

van veder gekloot heb ik nog nooit gehoord... wel zijn er geluiden dat ze hun accu management niet op orde hebben (gehad)

sony heeft in eerdere model veel problemen gehad met dat onwijs mooie scherm , ik weet niet of dit nog altijd zo is

Toshiba is erg goed, mij staat alleen het design en de prijs niet aan

ik zeg daarom nogmaals ASUS:P

D@mien 28-03-2005 12:54

Citaat:

twain4me schreef op 28-03-2005 @ 00:05 :
Klopt acer zuigt in support je heb het vorige week in kassa kunnen zien.
Guess who was there :p

twain4me 28-03-2005 14:31

Citaat:

D@mien schreef op 28-03-2005 @ 13:54 :
Guess who was there :p
oww jij was dat zeurderige wijf;)

D@mien 28-03-2005 23:02

Citaat:

twain4me schreef op 28-03-2005 @ 15:31 :
oww jij was dat zeurderige wijf;)
:p ik was niet aan et woord, me moeder..die had et meeste telefonisch contact met die assholes..

M@rco 28-03-2005 23:08

IBM maakt hele goeie.

sjakodrako 29-03-2005 10:47

promedion!!!!!!!!!

goeiekoop en nog steeds geen problemen mee ondervonden
www.promedion.nl of zo

gegroet

Middlefinger1 29-03-2005 11:36

Citaat:

sjakodrako schreef op 29-03-2005 @ 11:47 :
promedion!!!!!!!!!

goeiekoop en nog steeds geen problemen mee ondervonden
www.promedion.nl of zo

gegroet

ahhh promedion is net zoiets als medion, jewel e.d.

twain4me 29-03-2005 11:59

Citaat:

Middlefinger1 schreef op 29-03-2005 @ 12:36 :
ahhh promedion is net zoiets als medion, jewel e.d.
pro-medion .. de naam zegt het al;)

D@mien 29-03-2005 13:41

Is het btw normaal dat de laptops tegenwoordig geen draaischijfje hebben voor het volume? Het volume is dan alleen te wijzigen dmv de Fn toetsen in windows...

twain4me 29-03-2005 15:19

Citaat:

D@mien schreef op 29-03-2005 @ 14:41 :
Is het btw normaal dat de laptops tegenwoordig geen draaischijfje hebben voor het volume? Het volume is dan alleen te wijzigen dmv de Fn toetsen in windows...
mja zoon potmetertje is zooooo 2001

nu gaat het via tip toetsen of anders idd via fn toets

Mr.Hypert€xt 31-03-2005 21:13

Koop een Ibook :D

M@rco 31-03-2005 21:18

Mijn zus heeft zo'n iBook... ik snap werkelijk niet waarom mensen het kopen. Het ding ziet er echt heel mooi en degelijk uit, helemaal van aluminium... maar dat Mac OS X, ik kan er echt niet aan wennen. :o

Mr.Hypert€xt 01-04-2005 01:12

Citaat:

M@rco schreef op 31-03-2005 @ 22:18 :
Mijn zus heeft zo'n iBook... ik snap werkelijk niet waarom mensen het kopen. Het ding ziet er echt heel mooi en degelijk uit, helemaal van aluminium... maar dat Mac OS X, ik kan er echt niet aan wennen. :o
Dan heeft ze een powerbook. Ibook is witplastic en powerbook is titanium. En OSX is voor noobs, daarom is het ook zo cool. alles is simpel, en het werkt allemaal. Er is wel eens gezegd:

"Windows is gemaakt door domme mensen en wordt veel gebruikt door slimme mensen, Mac OSX is gemaakt door slimme mensen, en wordt gebruikt door domme mensen"

slimme= wetenschappers
domme= consumenten, vooral ouderen en digibeten.

Maar OSX is unix, dus je kan ook linux aps draaien. Je hebt office en alle macromedia en Adobe software. Games gaan er minder op, maar dat komt omdat ze vaak worden geleverd met standaard videokaarten.

Ik wil een iBook, maar die dingen zijn me toch duur! Dure investering, maar die dingen zijn wel waardevast, je kan hem over 3 jaar nog verkopen voor vrijwel de helft van de prijs. Er bestaan veel misverstanden over de cpu's van apple, mensen kijken altijd naar Mhz's, maar deze zijn niet zo hoog bij apple, dat komt omdat er een andere clockcycle wordt gehanteerd, en de processorkracht optimaal wordt benut, althans dat lees ik altijd over apple. Ik heb er zelf alleen nog maar op school mee gewerkt.

Krummeltje 01-04-2005 09:56

Ik heb een HP en die hebben 1. goede service (komen 'm ophalen en brengen als ie stuk is) en 2. het ding doet het (op de dvdbrander na, die een beetje gaar was) vlekkeloos. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.