![]() |
ik wil vissen!
Ik wil omdat ik mn ratjes niet mee mocht nemen naar mn nieuwe huis (omdat ik boven een praktijk woon) graag mn oude aquarium meenemen en wat leuke "simpele" visjes nemen. Heb geen zin in filters en waterverwarming ed (heb vroeger tetra en neo's ed gehad), maar goudvissen vind ik nou ook weer een beetje saai :bloos:
Heeft iemand leuke tips wat voor vissen ik kan nemen? |
toen ik de titel las zag ik je al zitten met een hengel. :o :D
|
dat zou ik echt nooit doen :eek:
|
Waarom moet je zo nodig vissen hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die kun je nite knuffelen (althans dat is er niet gezond voor) je kan er geen spelletjes mee doen, vissen laten ook niet merken of ze je wel of niet aardig vinden. Kortom vissen zijn behoorlijk saai. |
Ik zit nu pas op kot en ik mag daar eigenlijk ook geen huisdieren houden en ik wou dat ook heel graag. Ik heb nu twee goudvisjes en die zijn alles behalve saai en wel ontzettend makkelijk (alleen iets lastiger meenemen naar huis dan een ratje ofzo). Ik vind het gewoon heel leuk om iets levends op mijn kamer te hebben, dat als ik zondagavond thuis kom dat ik niet helemaal alleen voor mezelf thuiskom zeg maar. Het contrast van het oranje (mijne zijn echt feloranje en springlevend) met het groene van de plantjes enzo vind ik ook wel heel mooi. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oh, om ook even een nuttige brijdrage te leveren.
Je kunt denk ik het beste gewoon naar n vissenwinkel gaan, daar weten ze er veel van af(welke vissen makkelijk zijn) en dan kun je meteen zien wat er allemaal is. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien houden de dieren niet eens van jou. En sommige vissen worden aardig oud. Ben je bereid om tientallen jaren visbak te verschonen of kan je het aan als je visjes wellicht voortplanten? |
Citaat:
|
Kleine koi karpers :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou brasems en baarsen nemen
|
Krijg jij niet nog 10 gulden van mij?
|
Citaat:
|
Subtropische finding nemo vissen :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 - nooit goed op het moraal van de film gelet? :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
goudvissen zijn hip
vooral de shubukins met meerdere kleuren. maar ja dat is persoonlijk hè |
Guppy's of Plaaty's
Zijn eigenlijk 2 tropische soorten (vandaar de mooie kleuren), en kunnen best overleven op kamertemperatuur. Je kunt ze bij iedere tropische viswinkel aankomen. En binnen een paar weken heb jij flink wat jonkies d'rbij, dus saai zijn ze ook niet. |
Citaat:
Je moet gewoon ff naar de dierenwinkel gaan in in de koude bakken kijken. Koudwatervissen zijn niet echt spectaculair |
lol techxp rulez :p je ben echt wel vreet :p
ontopic: Vissen hebben zoieso een filter nodig. Anders wordy het water snel vies. Goudvissen optie? |
goudvissen hoef je in principe geen filter voor te hebben
|
Citaat:
Het altijd beter om er gewoon een filtertje in te doen. Voor mensen die niet inzien wat je in hemels naam met vissen zou moeten: Het is gewoon zeer relaxerend om er naar te kijken :o Daarbij is het ook leuk om ze te zien eten enzo (y) :cool: Het liefst graaf ik gewoon een mooie vijver in m'n tuin en jat ik ergens een paar mooie koi's (ja, kopen is inderdaad te duur:P) :o |
Hebben de mensen hier niet door dat dit topic een half jaar oud is? :o
En de topicstarter waarschijnlijk al vissen heeft :p |
Roflol
|
Citaat:
|
Your2Weak4Me
M - Lid gepost op 21-10-2005 @ 11:00 Je bent degene die het omhoog heeft gehaald flauwe grappenmaker |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20. |