![]() |
Racisme op internet (EN WAT JIJ KAN DOEN!) - II
De eerste post in totaal vergald door enkele trieste figuren die allerlei onzin gingen posten. Terwijl mijn bericht serieus is EN gestoeld op de actualiteit. Want racisme neemt toe, en zeker op internet. Een serieuse discussie waard dacht ik.
De laatste tijd hoor ik steeds vaker op racisme op internet. Nou ik ben eens gaan zoeken en me rot geschrokken. Mijn vragen zijn: (1) Is dit allemaal serieus (in het algemeen) of gewoon ik-roep-maar-wat? (2) Als het serieus is, hoe is deze toename dan te verklaren? Maar nu, wat *JIJ* kan doen! Ga naar http://www.google.nl/advanced_search?hl=nl en kies bij DOMEIN 'alleen resultaten weergeven van de site of het domein'' ... en kies daar bijv. CU2.nl (www kun je weglaten). Zoek dat op racistische term. Helaas vind je veel sites. Meldt deze bij CU2: klik op MELD MISBRUIK (rechtsboven in het menu). Geef dan aan dat er op deze site sprake is van racistische uitingen en voeg eventueel een toelichting toe! Het werkt echt!!! Heb aantal profielen gemeld bij CU2 en die zijn nu niet meer actief. We kunnen wat doen! Als we allemaal beetje doen, maken we igg CU2 racisme-vrij! DOEN! PS: Om misbruik te melden moet je wel zelf inloggen! |
Is het serieus?
Ik denk dat veel racisme op internet idd niet heel serieus bedoeld is. Het digitale equivalent van stoer doen zegmaar. Let onverlet dat dat ook verwerpelijk is. Daarnaast denk ik dat zelfs dit niet-zo-serieus-bedoelde racisme toch ook schade kan berokkenen. Niet iedereen ziet het als niet zo serieus en veel jonge mensen op CU2 zijn erg makkelijk beinvloedbaar. Als je steeds leest: ik heb een hekel aan zwarten, dan word zo'n uitspraak op een geven moment minder beladen voor je (mogelijk). Wat weer gevolgen heeft voor je perceptie over wat wel en niet kan. Dit alles lijkt me toch (!) effecten hebben. Dan de serieuze variant. Tja, dat moet natuurlijk keihard aangepakt worden. Het probleem is dat racisme in bepaalde kringen echt iets is wat 'normaal' geworden is. Als deze mensen elkaar blijven 'voeden' kunnen enkele van hen wel eens flink extremer worden. Met alle mogelijke risico's van dien. Natuurlijk weet ik dat een schoon CU2 de wereld niet redt :) Maar het is wel een signaal: er is geen plaats voor racisme. Vergelijking met belgenmoppen vind ik beetje flauw. Maar goed, open gerust een ANDERE thread, en ga daar over praten. En ja: ik heb aardig wat CU2-profielen gemeld! En die zijn inderdaad verdwenen! Hopelijk volgt nu een serieuse discussie! |
Serieuse?
Alsjeblieft zeg. Drama queen. |
Hendrik, ik hoop dat iemand je gauw uit je lijden verlost, ik kan me niet voorstellen hoe je dit nog volhoudt.
|
OFF-TOPIC
Citaat:
Volhouden? Gewoon, lekker uitgeweet, party, dansen, springen, rennen. Even droppen bij een maatje, pizza's eten en dan .... kom je thuis ... en denk je: will check cu2 again. Toch leuk, je nog even nuttig maken na het uitgaan. Wat moet de dan die uurtjes tussen 5.00 en 7.00 :) Reageer je ook nog serieus? /OFF-TOPIC |
Dit is echt grappig.
|
Bijna grappig ja. Kansloosheid roeleert tegenwoordig, vrees ik.
|
Manmanman, hou toch op.
Ik denk dat McCaine de andere thread niet alleen sloot om de offtopic reacties :rolleyes: |
Beste hendrixx,
dat er dergelijke sites ontstaan onder de vleugels van anonimiteit die het internet biedt, is slechts een indicatie van het feit dat er dergelijke racistische ideëen bestaan. Het opschonen van domeinen als 'CU2.nl' is in hoge mate nutteloos, omdat het geenzins de ideëen tegengaat die er leven. Het is te vergelijken met het aanpassen van de resultaten van een enquête; het werkelijke probleem wordt er niet mee opgelost. Sterker nog, je verbloemt de waarheid, wat eventueel als gevolg zal kunnen hebben dat er minder daadkracht tegen het probleem zelf zal ontstaan, door het ontbreken van prikkels. Ga dus nadenken over wat er tegen de daadwerkelijke racistische ideëen gedaan kan worden, in plaats van de rotzooi van racisten achter hun kont aan op te ruimen. |
'will check cu2' :s
Rare vogel ... |
Citaat:
Ik denk: wow, veel antwoorden. ALLEEN MAAR ONZIN! Ik bedoelde dit serieus. En dan bedoel ik niet alleen racisme op CU2. Maar ook in nieuwsgroepen, fora, websites. Zoals een wetenschapper schreef: moslimextremisten creeeren op internet een eigen parallelle kosmos, waarin ze met steeds extremistischere ideeen worden gecontronteerd (door elkaar). Ik vroeg me af in hoeverre dit ook voor racisme en discriminatie in het algemeen geldt. In hoeverre dat geldt voor jongeren uit Nederland. Die CU-2 opmerking was alleen: je kan wat doen, je kan een signaal afgeven. Nou vergeet dat dan, en reageer aub op: Wat zijn de effecten van racistische communities op het internet? |
:) :( :o :D :rolleyes: :cool: :p ;) :mad: :eek: (y) (n) :s :| :evil: :bloos: :nono: :confused:
|
Citaat:
Klaar, ga maar weer slapen. JPB waakt over ons. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(bedankt voor je serieuse antwoord) |
Als je een ding niet moet doen is Cu2 serieus nemen.
|
Een ding wat je nog zou kunnen zeggen, is dat mensen met extreme denkbeelden steeds meer zich vergaderen via internet, en vooral ook hun ideologie bijeenraapt op internet. Dit zie je steeds meer bij moslimextremisten, neo-nazi's e.d.
Cu2 is van een hele andere orde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeg Hendrik,
Haal je er soms plezier uit om dat soort onnozole dingen te melden? Voldoening? Genot? Overigens denk ik dat het grootste deel van die "kleine Hiltertjes" een fase doormaakt en later bijstelt. Het andere meer koppige deel is vrijwel altijd onder het kopje schuim der samenleving te plaatsen, heeft geen hersens, evenals kansen in de maatschappij. Negeren, dat is voldoende. |
^juist
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveelste kruistocht is dit van je? Je derde? |
Citaat:
|
Citaat:
Al men zich werkelijk zo gekwetst voelen door mensen die rare dingen zeggen VIA INTERNET, moeten maar in een hoek van de kamer gaan zitten en huilen tot ze doodgaan. |
Citaat:
|
Citaat:
En dan nog. Ook op internet moet je je fatsoen houden! |
...
|
wat wil je nou dat we doen, dat we morgen het ARFO (Anti-Racisme-Front-Online) oprichten ofzo?
|
Citaat:
Ik ben benieuwd naar reacties aangaande het voorkomen van rascime en racistische websites/communities op internet. En ja, je kan er iets tegen DOEN. Dus dat meldde ik eventjes... That's all! |
Citaat:
|
Je moet overal je fatsoen houden dus ook op internet!
Ooit gehoord van het categorisch imperatief? Ben je Kant eventjes kwijt? |
Citaat:
en wtf is categorisch imperatief? :eek: |
Okay
|
Citaat:
Als ik onbeschoft wil zijn op straat, dan doe ik dat. Als ik onbeschoft wil zijn op internet, is er niets wat me tegenhoud. Als jij denkt dat je met je "Anti-Racisme Internet Stoottroepen" enig verschil zou kunnen maken... realiteit? |
Citaat:
bron Hele smalle definitie, maar it'll do. |
Een variant op Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doet het ook een ander niet. Vadertje Cats, meen ik.
Andere beroemde voorganger was Christus. De bergrede, als ik het wel heb. |
Citaat:
Als ik onbeschoft wil zijn op internet, is er niets wat me Citaat:
|
Citaat:
Anyway ik zie niet in waarom dit een serieus topic is. |
hhendrikxx, ik denk dat je wel goede bedoelingen hebt, maar het is Internet maar.
Daar valt weinig tot niets aan te doen. |
Het is bekend dat er in een samenleving een hoop gefrustreerde mafkezen rondlopen. Per groep valt dat misschien nog wel mee maar tel eens alle radicale moslims, alle extreemrechtse Lonsdalers, alle neoconservatieve mafketels, alle extreemlinkse Che-worshippers en ex-RAF-leden et cetera bij elkaar op, dan heb je een behoorlijk groot en bont gezelschap.
Geef die mensen allemaal hun persoonlijke zeepkistje en zie wat er gebeurt. Dat is internet. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Het enige dat je er aan kunt doen is eugenetica toepassen op het genetisch afval in de samenleving. Echter, de nazi's hebben al bewezen dat dat niet werkt. Dus ga maar huilen in een hoekje, ofzo.
|
Ik herhaal wat ik eerder heb gezegd:
Ik weet niet, maar iedere keer als jij post heb ik het gevoel dat ik een schoolmeester of Amerikaanse dril-sergeant voor me heb. Met je 'geschreeuw' in hoofdletters en je 'wij kunnen...', 'wij moeten...', 'wij zullen...' Dat bepaal ik zélf wel, ja! Meneer 'als-iedereen-op-dit-forum-doet-wat-ik-zeg-komt-er-vanzelf-wereldvrede' . :rolleyes: |
Citaat:
|
Het veelvuldig onnodige gebruik van bold en italic teksten (plus het feit dat hij het brengt als een pamflet) is op zijn minst inderdaad irritant te noemen.
|
Deze topic gaat echt nergens over! Zucht.... Nog een nutteloze post van mij. :( :)
Slotje zou wel mooi zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |