![]() |
scheren bikinilijn
hoe kun je dat het beste doen zonder bultjes ed te krijgen?
harsen, scheren, ed ??? |
Schoon en scherp scheermesje gebruiken.
Harsen epileren werkt vast een stuk beter, maar is volgens mij ook een stuk pijnlijker :o. |
ik scheer t normaal, maa rheb altijd last van rode bultjes niet charming...
daarom d8 ik miss hebben anderen andere suggesties |
Die dingen blijven lastig, maja heb niet echt tips voor je eigenlijk.. Gewoon schoon en scherp scheermesje idd..
Niet harsen!! :p |
Ik gebruik ontharingscrème en een klein stukje doe ik met mijn epileerapparaat.. Bikinilijn scheren is bij mij altijd een crime, vitamine-E lotions, nieuwe scherpe mesjes, met de haren mee scheren.. Van alles geprobeerd, mij bevalt de combinatie van ontharingscrème en epilady het best.
|
Scheerschuim gebruiken, goede mesjes, goed insmeren daarna.
Maar volgens mij zijn sommige mensen erg gevoelig voor van die scheerbultjes. Ander mss keertje ontharingscreme gebruiken? Epileren kan ik je daar niet echt aanraden, das echt pijnlijk, maar goed ken wel mensen die dat doen hoor! |
Ik scheer altijd onder de douche, zonder scheerschuim en ik smeer het naderhand in met zinkzalf en heb dan geen last van bultjes.
|
Gewoon harsen hoor, valt best mee met de pijn, zeker als je het een aantal x gedaan hebt.
Het blijft echt heel mooi (zonder bultjes ed.) weg. En ook heel erg lang. Alleen de eerste 2 dagen wat geirriteerd. Maar dan gewoon goed smeren. |
Ik gebruik ontharings creme.
Met scheren had ik ook steeds bultjes, maar nu niet meer. |
Ik scheer het en heb weinig last van rode bultjes. Ik gebruik genoeg scheergel/scheercreme zodat je zo weinig mogelijk irritatie krijgt.
|
Die ontharingscrème is echt kut... (n) Althans in mijn ervaring.
|
Ontharingscreme doet het niet bij mij :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik gebruik vaak altijd eerst wat ontharingscreme, en aangezien ik een baksteen daar mee ben, scheer daarna altijd nog eventjes :) En dan is het glad :cool: (y)
|
Als ik me net geschoren heb, dan smeer ik er meteen (parfumloos) bodylotion op. Dat houdt de huid vet, het zorgt er bij mij voor dat de bultjes minder zijn (soms heb ik ze helemaal niet)...
|
Citaat:
|
vroeger kreeg ik vaak bultjes van scheren, maar dit is beduidend minder geworden (meestal helemaal niet meer) nu ik regelmatiger scheer (2 a 3 keer in de week ipv alleen als ik in bikini moet rondparaderen :P).
Verder helpt bij mij heel veel water gebruiken, redelijk wat scheerschuim voor gevoelige huid (van gillette ofzo) en scherpe mesjes. |
Scheren en daarna insmeren met calendulazalf (te koop voor plusminus 8 euro bij kruidvat) schijnt echt heel (Y) te zijn, daar wordt alles heel zacht van en ik denk dat het ook goed helpt tegen rode bultjes. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar de eerstvolgende keer dat ik me daar scheer ga ik het wel doen.
|
Gebruik tegenwoordig altijd een ladyshave. Snel en makkelijk, maar zelfs dan groeien er nog wel eens haartjes in of krijg ik bultjes:|. Daarna iig nog ongeparfumeerde bodylotion erop, en dan trekt het wel weer bij. Vroeger epileerde ik altijd alles, binnenkort maar weer's proberen. Maar die pijn:o.
|
Ik epileer gewoon een deel, rest werk ik bij met scheermesje.
|
Ik snap echt niet dat mensen epileren. Ik verga dan echt van de pijn. :|
|
Citaat:
Vooral op mijn benen doet het al gauw pijn :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar die donshaartjes worden dus niet donkerder? Want donsstoppels zullen wel niet zo opvallen. :p
|
harsen.
doet pijn. maar ben je er ook een poosje vanaf. |
Citaat:
|
En kun je wax gewoon in winkel halen of niet?
Ik heb zo van die Veet ooit enes ghead die je warm moet maken en dan erop smeren, maar damn, wat een teringzooi is dat.. + dat mijn huid helamaal kapot was, en ik ingegroeide haartjes had... Dus weet ieamnd goede wax o d ? En waar? |
Ik wil mijn bikinilijn gaan laten harsen.
Ik woon in Rotterdam. Weet iemand een goede zaak waar ik dat kan doen? :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vraag toch naar een goede zaak, ik ga liever ergens heen waar mensen goede ervaringen hebben. |
Hoe zit het met 'jullie schaamlippen'? Doe je die ook? Ik scheer ze wel, maar ik krijg soms ook wel last van bultjes, en het groeit zo snel weer terug. Het lijkt me niet gezond om daar met ontharingscreme of epileertoestanden aan de slag te gaan... Of wel?
|
ik scheer mijn schaamlippen ook, en ik heb nooit ergens last van. meer nog van de huid tussen buik en schaamlippen, maar ook daar heb ik tegenwoordig geen last meer van.
|
Ja, schaamlippen ook.
Ik scheer gewoon onder de douche met een douchegel, en heb echt nergens last van :o |
Citaat:
|
Ik had een tijdje terug in een oud topic gezocht naar een vernieuwend antwoord. Iemand postte een keer dat ze scheerde met babyolie. Ik heb het dus geprobeerd en het werd perfect. Heerlijk zacht en minder bobbeltjes.
|
Citaat:
Ik scheer mijn schaamlippen gewoon onder de douche met water en van die wegwerpmesjes van Gilette, van die groene met zo'n paarsstripje waardoor het glad wordt. Gaat goed alleen als het dan weer groeit gaat het idd zo jeuken (n) |
Ik scheer schaamlippen ook, gewoon gilette scheerschuim 'voor oksels en bikinilijn' en venusmesje.
Heb gelukkig nooit last van jeuk. |
*leest topic*
Welke oetlul heeft ooit in deze maatschappij ingevoerd dat van nature groeiend lichaamshaar niet 'hoort'!? (n) |
scheergel, mesje en zo weg. Na afloop als je last hebt van ultjes miss wat bodylotion of creme erop dan verzacht het :)
|
Citaat:
|
Laats was er ook eens op een ander forum dit topic en daar gaven ze allemaal de tip : vernix creme van zwitsal, dat heb ik geprobeerd, het helpt idd wel een beetje.. maar het is ook nog niet DE tip geweest voor mij.
Welke ontharingscreme gebruiken jullie dan? Harsen heb ik paar keer geprobeerd, maar dan gaan er misschien 4 haartjes weg en de rest blijft zitten... Epileren doe ik wel eens met de hand, de pijn valt wel mee... haha maar je bent zo lang bezig! Dus ja.. was er maar een supergladzonderbultjesnietmeerterugkomendeharen-scheer machine uitgevonden... |
ontharingscrème!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |