![]() |
ontzettend agressieve slang
die niet met goei fatsoen uit z'n terrarium is te halen. behalve 't feit dat ik er gruwelijk van baal omdat ik er dus nix mee kan op deze manier (niet vasthouden en over bureau laten kruipen tijdens computeren en dergelijke) is het dus ook een probleem met schoonmaken.
ik neem aan dat er geen manier is om 't beestje rustig te krijgen behalve een keer s'nachts proberen als de temperatuur laag is? |
Hm, misschien met meer of minder licht proberen?
Brrr, slangen... :| |
wat is het voor slang ? :)
|
Doet Wednesday vervelend? :s Stout diertje..
Maar goed, to the point. Slangen zijn van oorsprong niet agressief tenzij ze zich bedreigd voelen. Dus er zijn 2 mogelijkheden: of Wednesday voelt zich ergens door bedreigd buiten het terrarium of door jouw hand (waar de vraag uit voortvloeit of ze hier al lang last van heeft of dat ze sinds kort zo raar doet), of er zit ergens een vreemde kronkel in d'r kop die er niet hoort. In de eerste instantie gaan we altijd uit van het eerste geval: er is iets waardoor ze zich niet lekker voelt buiten haar terrarium of in haar handen. Nogmaals de vraag: Is ze altijd al zo geweest of is ze wel eens rustiger geweest? Vanaf daar kunnen we verder gaan kijken en opties uitsluiten. Tot die tijd moet je toch zien dat je het beestje een klein beetje rustig kan houden als het terrarium schoon moet, het volgende is geen oplossing, maar een tijdelijk hulpmiddel: je moet zien dat je haar ogen en bek bedekt, zodat ze als het ware blind wordt en haar zintuigen niet meer kan gebruiken. Vaak gaan ze dan als dood liggen uit zelfbescherming, vervolgens is het het handigst als je haar optilt en in zo'n dikke stoffen tas stopt en die dichtknoopt zodat ze er niet uit kan. Daar is het donker, dat houdt haar waarschijnlijk aardig rustig. |
Slangen horen in het bos. Je weet wel, met bomen enzo.
|
keer goed eten geven? :D
of idd snachts of smorgens uit zn kooi halen, dan issie minder actief. en wie laat zn slang nou over zn bureau lopen tijdens het computeren? slangen zijn zoiezo al niet echt huisdieren maar om ze zo te gaan behandelen? :S succes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zeeslang krait (zwart wit geblokt) enz. laatste heb ik in frankrijk in een rivier zien zwemmen :) |
slangen hoeven ook niet over je bureau te kruipen als je aan het computeren bent.
|
Citaat:
|
Citaat:
1) als voorbeeld katten hier ook niet horen, 2) er 3 Nederlandse slangensoorten zijn, óók in jóuw achtertuin en 3) er net zoveel slangensoorten níet in een bos leven dan wel. Oja, en 4) zeik niet zo, ga je moeder vertellen dat ze abortus had moeten plegen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien ligt het aan je lichaamsgeur... en is het verstandig om misschien je handen te wassen ofzo voordat je de slang wilt vastpakken, omdat je op 1 of andere manier naar een prooidier ruikt. :s Slangen zijn echt mooie beesten, hoewel ik ze nooit echt vertrouw :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
( horen niet .. zijn stokdoof) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |