![]() |
Titelloos
Bleek in donk’re velden
het rood gedroogd zo hard, op schilderijen uit de toekomst geverfd in beenderzwart waar het rotten en zijn geur verassen –zak ineen – zag ineens zijn ogen vriezen door een kille wolk van gas bestemd, door alle jaren heen, alleen nog maar voor mij. Daar was gras dat zachtjes lispelt “de tijd gaat nooit voorbij,” |
Ik vind het erg mooi. Vooral de komma op het eind. Ik weet niet of het per ongeluk of expres is, maar een komma geeft aan dat iets doorgaat, en daarbij is 'de tijd gaat nooit voorbij' echt heel tof (y)
Ik heb alleen één opmerking: de laatste regel van de eerste strofe loopt, zoals ik het lees, niet super, niet zoals de rest loopt. Voor mijn gevoel mist er een lettergreep. geverfd in sprekend beenderzwart Of iets dergelijks, vind ik beter. |
Ik vind hem echt mooi, hij loopt zo fijn(y) Ik mis eigenlijk niet echt een lettergreep bij die laatste strofe, maar misschien lees ik hem anders of zo:)
|
het: kille wolk gas stukje lijd me een beetje af
voor de rest vind ik hem heel mooi en dat nog wel terwlijk ik eigenlijk een beetje shagie ben jan |
idd zou je er beenderenzwart van kunnen maken, bijvoorbeeld, maar om echt te zeggen dat het zo niet past is ook overdreven. ik kan me er iets bij voorstellen wat audio bully zei, mss omdat je ineens je rijm (en dus metrum) wat kwijtraakt. fantastisch, waar het rotten en zijn geur ~ verassen -zak ineen-. ik vind je vorm opzich niet zo denderend, maar je laastste 2 strofes zijn wel (y).
|
Het is een ontzettend mooi gedicht(y)
Misschien is het ook maar beter dat hij Titelloos blijft, en zoals al eerder gezegt is de komma ontzettend gaaf om mee te eindigen:d |
Ik vind hem ook erg mooi. Vooral het einde ook, al vind ik me lispelend gras wel een beetje moeilijk voor te stellen. :o
Ik geloof dat ik de eerste strofe het mooist vind, zélfs met alle kleur. |
Citaat:
Die uitleg die Limaon over de komma op het eind geeft vind ik ook leuk, dat had ik er nog niet uit gehaald. Mja, het roept echt zo'n luguber-visioen-idee bij me op. Geweldige metafoor- en woordkeus (y) |
Tuurlijk lispelt gras, wat anders :confused:
Ik vind het heel geschikt. :) |
Ik lees en zie...
ROOD. Alweer... Ondanx het rood, vind ik strofe 1 geniaal, maar de rest valt een beetje weg. Je 2e strofe begint nog goed met 2 regels, maar dan is het voor mij ook afgelopen. Bleek in donk’re velden het rood gedroogd zo hard, op schilderijen uit de toekomst geverfd in beenderzwart |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |