![]() |
Slaapdronken, en ander gedichtje.
2 gedichtjes:
__ Slaapdronken. Ze las het bittere kruid- en thee lustte ze graag. Voordat ze wolkjes telde en schaapjes vormde in haar dromen- land, wandelde ze zigzaggend haar slapende gedachten door. Totdat ze viel... in slaap. --------- (Ik twijfel of ik een komma, of drie puntjes moet doen bij: totdat ze viel. Wat vinden jullie?) __ In de wind verloren geraakt, de diepte ingecirkeld, kleuren vervagen *als sneeuw voor de zon* en ik -liep niet langer meer alleen, door dit bestaan- omzeilde gedachten als geen ander, als ík kiezen kon. "Een kleurloze gloed, houdt mij gevangen - dromen bestaan alleen in de werkelijkheid." Intense woorden in het -alledaags- bestaan, vervloeien de gedachten tot een eigen leven, samengebracht door de achtergelaten liefde waar ik mij nog steeds in bevindt. Gevangen in mijn eigen dromen. |
Citaat:
Ik zou van de drie puntjes een komma, punt of puntkomma maken. Leuk gedicht, mooi, maar het einde vind ik té voorspelbaar. Gedicht 2 heb ik laten rusten toen ik kwam bij de sterretjes, misschien zegt dat al genoeg. |
ik ben voor de komma
|
Ook voor de komma voor je uitstekende gedicht :)
|
Over je eerste gedicht: kruid- en thee vind ik leuk. Maar verder vind ik eigenlijk dat die twee zinnen niet veel toevoegen aan het gedicht. De tweede strofe vind ik wel leuk. Ipv die ... zou ik inderdaad een komma doen, maar eigenlijk zou ik het zelf mooier vinden als je in slaap weglaat. Het verpest zo het einde een beetje. Als je dat weglaat, dan laat je nog een beetje open wat er gebeurt en is het wat minder voorspelbaar. Mensen zullen nog wel snappen, dat ze in slaap valt, vooral als de titel 'Slaapdronken' is.
Bij nader inzien, slaapdronken en bittere kruid. Verwijs je met bittere kruid ook naar kruidenbitter? Want dan zouden die eerste twee regels weer een wat andere betekenis krijgen. Dat zou ook het Slaapdronken verklaren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48. |