![]() |
Vakantie geboekt!
Hallo,
Ik heb samen met een vriend een vakantie geboekt voor hem en een meisje dat hij leuk vindt. Maar nu denken jullie: aardig! Maar ik heb het op zijn naam gezet en hij krijgt dus een acceptgiro binnen. Ik heb geen rekeningnummers doorgegeven bij de boeking. Wel adres en telefoonnummer. Moet hij nu betalen? Kan hij de acceptgiro weigeren? bvd, |
Oja, het was dus als grap bedoeld
|
Hij heeft niks bevestigd dus hij hoeft niks te betalen lijkt mij. Trouwens leuke grap man :rolleyes:
|
Als je een acceptgiro krijgt van het justitieel incassobureau, moet je die dan betalen? juist jah.
Ik denk dat zo'n organisatie je, voordat ze je uberhaupt acceptgiro's gaan sturen eerst enkele voorwaarden door laten nemen. Op het moment dat je die voorwaarden accepteert, ben je waarsch wel verplicht te betalen. Dus ik denk van wel... misschien studeert dr iemand rechten?? |
Of hij de acceptgiro kan weigeren of niet, zal afhangen van wat er in de algemene voorwaarden van die site staat over het totstandkomen van overeenkomsten. Juridisch is het natuurlijk zo dat hij geen overeenkomst heeft gesloten, maar dat zal voor hem moeilijk te bewijzen zijn. In elk geval kan hij, wanneer hij bijvoorbeeld een annuleringsboete verschuldigd wordt, die voor het volle pond op jou verhalen.
|
hij heeft zelf meegedaan met de grap toch
nou dat ziet er gezellig uit voor die vriend :D |
Hij heeft niet met de grap meegedaan, en weet nog niet dat wij die grap hebben uitgehaald. Maar hij weet dus van niks en krijgt straks een acceptgiro binnen. Het lijkt mij vreemd dat hij die moet gaan betalen dan. Indien hij dat wel moet betalen kun je heel gemakkelijk tientallen mensen opgeven voor vakanties die ze dan allemaal verplicht moeten betalen...lijkt me vreemd
hopend op meer reacties, groeten |
Mag ik even zeggen dat je een enorme sukkel bent als je er nu achter komt (zelf vóórdat hij die acceptgiro heeft gekregen) dat het misschien niet zo'n handige grap was. Ik bedoel, dat had je op dat moment ook kunnen bedenken.
Maar goed, ik zou contact opnemen met de reisorganistatie om alsnog duidelijk te krijgen wat er gaat gebeuren als hij dat ding met de post krijgt. |
Mja, tis wel een héél slechte grap.
|
Citaat:
|
Het is zelfs nog anders. De aanmelder, dus degene die op het reisbureau geweest is, dat ben je dus zelf, is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de reis en zal dus ook voor de betaling zorg moeten dragen. Je zit er dus waarschijnlijk zélf aan vast.
Een tip, probeer zo snel mogelijk te annuleren, dan zijn de kosten het laagst. (ik ben werkzaam binnen het toerisme) |
Citaat:
Idd erg slechte grap (n) Ik hoop dat je m zelf moet betalen. |
Citaat:
Idd een hele slechte, flauwe grap. Als je bij mij dat had geboekt, had JIJ bij mij de hele volle mep moeten betalen. Wat er ook in de ANVR voorwaarden staat! |
Citaat:
Het zou een leuke boel worden als ik mensen met acceptgiro's naar jouw huis kan sturen die dan kunnen eisen dat je betaalt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lekker lullig. |
Citaat:
Bij de meeste reisorganisaties moet je daarom zes weken voor vertrek betalen. Bij last-minutes zelf direct. Hij hoeft zeker niet te betalen. Zou wel heel makkelijk zijn als je zo mensen in de zeik kan nemen. Dat is het risico van de reisorganisatie om via internet bestellen mogelijk te maken. |
Natuurlijk hoeft hij niet te betalen; hij heeft niets getekend en heeft niets geboekt. Anders kan je wel heel makkelijk mensen pesten.
Maar als je aardig bent, bel je dat bedrijf op en cancel je de boeking, krijgt hij in ieder geval geen betalingsherinnering oid. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga een multinational voor je kopen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |