![]() |
hogere hotelschool
Ik weet dat er meerdere topics geweest zijn over de hogere hotelschool, maar toch heb ik een vraagje.
(hij mag dicht als daar op geantwoord is :o ) Als je het juiste profiel hebt gedaan (vwo c&m) word je dan sowieso rechtsstreeks toegelaten of moet je dan ook nog op zo'n selection day komen? Dat begreep ik niet helemaal :s If so, is dat erg lastig? :bloos: |
Als je cum laude bent geslaagd (gemiddeld een 8) hoef je geen toelatingstest te doen, anders wel.
|
Slaag je met een acht gemiddeld al cum laude? Fijn.
|
Nope 7.5 gemiddeld, maar ik hoorde dat je als je je vwo hebt met 2 vreemde talen dat het genoeg moet zijn?
(sorry voor de kromme zin ;) ) |
lijkt me niet, want wat is anders nou het punt van die selectie dan? want het moet toch niets uitmaken ofje nu havo of vwo doet
want je krijgt gesprekken mtb je motivatie ( en dat heeft toch niets met vwo te maken ) en je krijgt testen alles om te kijken of je wel geschikt bent voor de hotelschool en volgens mij maakt dat niet echt uit of je nu vwo of havo doet.. |
Wat voor vragen worden er dan oa gesteld?
|
Citaat:
|
Ja ik kan in het gunstigste geval februari 2006 beginnen, maar kan me nu al opgeven voor een selectiedag:)
Ik heb een jongen gesproken die dat ook doet en die zei dat je gewoon wat dingen over jezelf moest vertellen, je motivatie, en dergelijke.. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me (y) edit: en ik wil naar Amsterdam :cool: |
Citaat:
nou... dat denk ik niet, en a'dam is ook al moeilijk om op te komen |
moet morgen naar selectiedag :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:rolleyes:
ik zeg alleen dat je er niet te licht over moet denken |
Check de :p
Ik denk er niet te licht over, maar ik weet wel wat mijn kwaliteiten zijn (y) Daar kan ik ze heus wel van overtuigen hoor:) |
Heeft iemand toevallig foto's van de campus van Maastricht?
|
Citaat:
Ze vragen niet allen om je motivatie, maar ook wat jij verstaat onder management, organisatie, het leiden van een groep mensen. Hoe je om zou gaan met bepaalde problemen (bij mij had hij het voorbeeld: Stel nou dat je ober ongeloofelijk brutaal doet tegen een klant en je ziet dat, wat doe je dan? Geef je hem midden in het restaurant een uitbrander of bied je je excuses aan aan de klant en handel je het verder achter de schermen af? OF hoe zou jij het doen) Dat vsoort dingen vragen ze, je moet het niet onderschatten en heel goed voorbereiden, of je moet mazzel hebben of een natuurtalent zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze is toen een hotelcursus van 3mnd gaan doen in Engeland en doet nu een taalcursus van 3mnd in spanje en is nu wel toegelaten. Het lijken mij dus best strenge selecties. |
Citaat:
De selectie is echt wel zwaar, ik ben zelf in Den Haag afgewezen. Al was ik het zelf niet helemaal eens met wat ze zeiden. De groepsleiders vonden dat ik niet sociaal was met het groepje, terwijl ik het wel heel gezellig vond en veel met iedereen gepraat heb. En bij de managementopdracht vondenze dat ik creatieve ideeen had, maar dat ik niet veel inbreng had, terwijl dat gewoon niet klopt, maargoed ze bekijken het natuurlijk vanuit een ander oogpunt als ik... In Maastricht moet je trouwens 85 van de 92 punten halen als HAVO-scholier en 85 van de 100 punten als VWO'er, dus het is echt niet simpel. Ongeveer 1000 mensen doen selectie en er worden er maar 250 aangenomen ofzo, je moet in Maastricht dus wel heel goed zijn wil je als HAVO-scholier aangenomen worden, maar ik ga het toch proberen :p |
clubgenoot van mij heeft het dit jaar in maastricht gedaan. Hij is echter
dermate teleurgesteld in het niveau van de opleiding dat hij volgend jaar toch maar naar de uni gaat (heeft vwo gedaan). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02. |