![]() |
Mp3-speler
Ik heb een vraag over een mp3 speler. Als je een cd hebt en je kopieert de liedjes van die cd naar je pc kun je die liedjes dan op je mp3 speler zetten? En kan dit bij alle mp3 spelers?
|
Je moet de nummers van die CD 'rippen' van CD-DA naar mp3. Dat kan met een heleboel programma's. Iemand anders kan je misschien aanraden welke voor jou het meest geschikt is.
|
Staat er dan ook in de gebruiksaanwijzer van je mp3speler hoe je dat moet doen?
|
Citaat:
|
Rippen is MP3's van je CDA bestanden maken. Dit kan met allerlei programma's maar hoe die werken, zul je ergens anders moeten opzoeken. CD bestanden kun je in de meeste MP3-Spelers wel spelen, maar dat is gewoon zonde want die krengen zijn idioot groot (evenals WAV)
Voor zover de computernerd in mij |
download cdex
het programmaatje is erg eenvoudig, klein en werkt goed (y) gewoon de cd-tracks selecteren en klikken op 'convert to mp3' et voila (y) |
Uhm.. ik heb een mp3speler die ook WMA afspeelt.. dus als ik gewoon via Windhoos Meejdieja Pleejer een Cd rip, kan ik m gelijk kwijt op mn mp3-spelertje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb dat progje gedownload en geinstaleerd
alleen ik kan ze niet naar mp3 converten..alleen wma en MPEG iemand die een oplossing heeft? |
MPEG = mp3
|
Citaat:
dat heb k nooit geweten wat vaag najah bedankt! |
Bij mijn CDEX heet het trouwens 'gecomprimeerde audio bestanden'
maargoed, .mpg .mp3 & .mp4 is allemaal een soort MPEG |
mooi dat ik dat ff weet :)
|
MP3 staat voor MPEG Audio Layer-3. Jaja. Fraunhofer beheert de standaard geloof ik.
|
Gebruik dan liever Easy CDDA extractor.
Of iig, die gebruik ik en bevalt me erg goed.. |
Citaat:
Maarja zijn dus genoeg programmatjes voor :) gewoon 'n beetje uitproberen! |
Citaat:
|
Bestaat er eigenlijk een mpeg layer 2?
|
Citaat:
|
|