![]() |
Cool edit pro
Meer mensen die gebruik maken van dit programma?
'k kan namelijk wel wat tips ed gebruiken. |
Adobe Audition, ja. De absolute basics hoor. Dat wil zeggen een beetje multitrack editen. Of per wav: een beetje snijden, volumes aanpassen( normaliseren en hard limitten) faden en naadloze loops maken. Dat kan ik.
|
Chill programma :cool:
Voor zover ik weet heet-ie nu Adobe Audition, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt. Cool-Edit Pro gebruik ik voor het mixen van opgenomen dingetjes enzo, en het bewerken van muziek files. Same same als Cut_off |
Cool Edit Pro is je BM-eenmandsband vriend.
Die ambitie heeft me gelukkig al lang geleden in de steek gelaten, dus ik gebruik het niet meer. |
ik zeg wavelab
|
Ik heb er wat mee geplakt voor het Ragnar Grímsson album.
|
Het is een onoverzichtelijk kutprogramma, maar wel handig.
|
Citaat:
|
hmmk weet er dan ook iemand of het mogelijk is delen vd muziek weg te snijden. Voorbeeld nummer heeft een lekker loopje wil dr alleen de drums achter weg haen, is dat hiermee mogelijk?
|
nee, behalve als je een project hebt waarin de drums een aparte track zijn.
je kunt dus nooit de stem v/d zanger van dimmu borgir samplen zonder de wervelende double bass/blastbeat sessies v/d drummer mee te pikken. of andersom natuurlijk. je zou dan moeten wachten op een solo van 1 van beide. was het allemaal maar zo makkelijk. |
Citaat:
Hmm iemand aanraders waar het miss wel mogelijk mee is? |
Citaat:
|
idd, daar heb je bovenaardse krachten voor nodig
|
Fuckshitpiss
|
het zou kunnen als het allemaal op aparte frequenties zit toch, maar ja dat is niet zo
|
Citaat:
|
studio-opnames jatten (y)
|
Citaat:
|
ik gebruik cool edit pro 2.0 al een jaar of 2. ideaal, niet te moeilijk en toch is er zo goed al alles mee te doen om een leuk nummertje op te nemen. (gitarenmuziek)
als je met beats/synths werkt, kan je denk ik beter een ander programma gebruiken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
is natuurkundig onmogelijk
|
ach heb vertrouwen in de metafysica.
|
Gewoon kut dus.
|
ik had ooit een stereotoren met vrij goed werkende karaoke functie :o :cool:
|
Citaat:
|
Je kon toch iets met inverse doen in cool-edit en dan als anti-geluid (?) over de strereotrack heen pleuren?
|
dan zou je logisch gezien stilte over moeten houden? :confused: :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Spank you (y)
Ik ga het eens even opzoeken hoe dat nou zat met dat anti-geluid... net ff BIAS Peak 4 gedownload en naar wat ik zo snel kon zien is dat ook wel een relaxed programma om mee te masteren. Beetje uitgebreid als je alleen wave's wil choppen maar toch :) |
Sja als iemand iets van een alternatief gevonden heeft hoor ik het graag.
enne als het niet met software oid lukt waar dan wel mee? Iemand enig idee? |
Die muziek die je wil splitten, is dat muziek van jezelf? Zo ja, dan in het vervolg alles in aparte tracks opnemen.
Maar dat zal wel niet het geval zijn. |
Citaat:
Maar damn dat moet toch te doen zijn? :s |
Citaat:
|
voor de 3e x
|
hardleers
|
Prima programma, al vind ik soundforce op sommige punten wel wat sterker...
|
Zware kost.
|
Citaat:
Citaat:
'k ken het maar niet accepteren. |
Citaat:
|
Dat programma gebruik ik ook soms, alhoewel ik moet zeggen dat ik het maar een matig programma vind. Ook de adobe versie.
Ik gebruik verder Fruityloops 5, Cakewalk Sonar 4 Producer Edition, DJ Mixstation en Dance Ejay. Fruityloops nog het meest omdat ik daar het langste mee werk en ik er dus al aardig wat ervaring heb. Ook vind ik fruityloops het overzichtelijkst van alle programma's. Cakewalk vind ik maar 1 grote onhandige warboel ondanks het veel mogelijkheden heeft. |
Ik gebruik het om muziek uit te pluizen, om het zelf te kunnen spelen, that´s all.
|
HELP!
Ik heb een cooledit probleempje, ik hoop dat iemand me kan helpen. Als ik wat op het eerste kanaal heb opgenomen, en ik neem vervolgens b.v. wat op op het 2e kanaal op dan zingt het geluid van kanaal 1 ook mee op kanaal 2. De volume's aanpassen helpt tot op een zekere hoogte, maar ik moet wel nog kanaal 1 kunnen horen om wat goed te kunnen inspelen. Met een koptelefoon werken heft het probleem niet op. |
Bekijk je Volumeregeling (van Windows) eens. En zorg dan dat je bij "Opnemen" de line in aanvinkt en niet de wave output OID.
? |
Citaat:
|
ik zeg nuendo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |