![]() |
is dit ook vreemdgaan?
ik heb nu 2jaar een hele lieve vriend, maar sinds kort msn ik dagelijks met een jongen uit de buurt.
ik ken hem niet persoonlijk maar dus alleen via msn. we spreken elke dag af op msn en chatte zo'n 2 uur met elkaar, sinds kort smsen we ook elke dag. ik vind die jongen niet aantrekkelijk en voel ook niks voor hem (hij wel voor mij... voor zover dat kan via de cam en msn) ik heb dus elke dag veel contact met hem maar, mijn vriend weet van niks, ik doe het in de tijden wanneer mijn vriend aan het werk is om zo geen problemen te krijgen. omdat hij erg jaloers dus kan ik het hem ook niet zeggen. dit voelt verkeerd maar toch ook weer niet, ik ga toch niet vreemd.. we zijn gewoon vrienden. ik weet het niet meer |
Als het verkeerd voelt is het dat ook [punt]
|
Nee.
Geen lichamelijk contact. Je voelt je niet tot hem aangetrokken. Je kunt alleen goed met hem praten. (Alleen die smsjes kunnen verkeerd vallen bij je vriend, en aangezien jij last hem van een schuldgevoel, zit er iets niet goed :o) |
Maar ze 'liegt' er over tegen haar vriend. IMO: fout
|
Ik zou er mee stoppen als ik me er niet goed bij voelde, en ik denk dat in een relatie eerlijk heid toch wel heel erg belangrijk is.. En dat je zelfs dit soort dingen met hem moet kunnen bespreken..
|
stop ermee voor die andere jongen...
|
Ik vind dat geen vreemdgaan. Maar aangezien je er wel een schuldgevoel bij hebt zou je het er wel eens met je vriend over kunnen hebben. Want je houdt dit gewoon verborgen, en eerlijkheid is het belangrijkst in een relatie.
|
Ten eerst: liegen tegen je vriend :nono:
Ten tweede: die andere jongens willens en wetens aan het lijntje houden terwijl je weet dat hij jou leuk vindt :nono: |
Citaat:
|
Het is in mijn ogen geen vreemdgaan maar als het voor jou niet goed voelt, stop er dan mee.
|
Het klinkt alsof je het doet voor de extra aandacht die je van hem krijgt. Hij vindt jou leuk en blijkbaar hou je hem dus inderdaad ook nog aan het lijntje. En je vertelt het niet aan je vriend, omdat je zonder al teveel problemen en gezeur toch van die aandacht wil genieten.
Naja.. het is eigenlijk al gezegd: Het zegt iets over je relatie dat je dit voor je vriend verzwijgt. Blijkbaar kom je bij hem toch ook iets tekort. En weet die jongen wel dat jij een vriend hebt? Kijk, op zich is er natuurlijk niks mis mee als je een gewone vriend erbij hebt gekregen. Maar het gaat om de manier waarop: je hebt ineens heel veel contact met 'm, en je verzwijgt het voor je vriend. |
het is eigenlijk ook wel lullig voor die jongen die jou wél leuk vindt (voor zover dat dus kan via msn/cam/sms)..
|
Dit komt nog niet eens een béétje in de búúrt van vreemdgaan!
Oh ja, jongens, ze liegt er niet over, ze zegt er alleen niks over. Je hoeft tenslotte toch niet álles te melden aan je vriend? Toch zeker niet iedereen waarmee je chat? Zeker niet als ze niks met die jongen doet (sexcammen...). Niet zo overdrijven, he. |
niet vreemdgaan... wel erg fout naar vooral de jonge die je aan het lijntje houd.. kappen.. (n)
|
Die jaloezie van je vriend lijkt me meer een probleem. Waarom durf je het niet te zeggen? Waarom mag jij van hem niet gewoon met andere mensen omgaan ? Die andere jongen is toch geen bedreiging? Of toch wel?
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik zo lees is dat je je er niet echt goed bij voelt, maar er toch graag mee door wilt gaan anders was het uberhaubt geen issue geweest. Misschien moet je jezelf dan toch misschien gaan afvragen of er niet wat meer achter zit? Zoals Alicia Silverstone eigenlijk ook al zei. :) |
Technisch gezien is het misschien geen vreemdgaan, maar ik kan me toch voorstellen dat er meer dan genoeg jongens en meisjes zijn, die het niet al te leuk zouden vinden dat hun wederhelft soortegelijk contact onderhield met een andere persoon.
|
Citaat:
Wat ik wel fout vind is dat je het zo stiekem doet. Zo geef je hem reden om achterdochtig/jaloers te zijn. Als je gewoon eerlijk bent is er niks aan de hand. |
Citaat:
Wat het probleem hier is, is de jaloezie die er speelt, je vriend is waarschijnlijk snel achterdochtig en als ie hoort dat jij het goed kan vinden met een gozer die je dagelijks spreekt, dan flipt ie waarschijnlijk als ik het zo hoor, als ie dat niet zou doen, dan zou je het hem durven vertellen. Dat is niet gezond, daar moet wat aan gebeuren. Jullie zijn nu 2 jaar samen, als er nu nog geen wederzijds vertrouwen in elkaar bestaat, dan hebben jullie heel kort door de bocht gezegd geen goede basis voor een relatie. Dus daar zou ik eens een keer een goed gesprek over gaan hebben met je vriend. Als hij zegt jou te vertrouwen, dan doet ie niet moeilijk over het feit dat je ook nog jongens buiten hem om dagelijks spreekt waar verder niets achter te zoeken is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is in principe niet verkeerd... maar ik vind wel dat je het moet vertellen anders heeft t iets van 'het is verkeerd'...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat de ts het gevoel van dit is verkeerd heeft doordat haar vriendje nogal jaloers is. Als jij namelijk dit wel zou mogen of, laat ik het beter formuleren, zou kunnen bespreken met je vriend zonder dat hij jaloers begint te doen, zou je niet een dit is verkeerd gevoel hebben. Tenzij je meer voor die jongen voelt, dan is dat het waarom je een dit is verkeerd gevoel hebt.
Ik zie sowieso niet waarom dit fout is. Vertel wel even aan die jongen dat jij hem niet leuk vindt en een vriend hebt. Praat hij dan nog steeds met je, dan is dat zijn keus. |
Nee, het is per definitie geen vreemdgaan. Geen discussie over mogelijk. :)
|
Citaat:
|
in een relatie hoor je vertrouwen hebben en aan jou te merken heb je dat niet erg :o
|
1: Vertel het tegen je vriend
2: zeg die andere jongen dat je niets meer voor m voelt dan een fijn iemand om mee te praten |
Bij dit soort dingen moet jij jezelf afvragen hoe jij het zou vinden als het andersom was.
Hoe zou jij het vinden als je vriend veel contact had via MSN en SMS met een meisje uit zijn buurt. Hij vind haar niet zo leuk maar zij hem wel. Hij vertelt dit bewust niet aan jou. Als jij dit fout zou vinden van hem, dan is wat jij doet ook fout. |
Het is geen vreemdgaan. Al helemaal niet omdat je hem nog nooit in het echt hebt gezien/iets mee hebt gedaan wat onder de termen "vreemdgaan" valt
|
Citaat:
|
Het is geen vreemdgaan.
Het is niet aardig om iemand aan het lijntje te houden. Het is niet eerlijk tegenover jouw vriend. Maar als jouw vriend flipt als je met een andere jongen chat, kan ik me heel goed voorstellen dat je het voor je houdt. Als je het vervelend vindt om het voor je te houden, moet je het zeggen. |
Citaat:
|
Het is geen vreemdgaan, maar wel oneerlijk tegenover je vriend. Wat ik me afvraag is waarom je je het je vriend niet gewoon eerlijk vertelt.
En daarnaast, waarom chat je zoveel met die jongen. Ik neem aan dat jij het ook prettig vindt, anders zou je niet zo lang met hem chatten iedere dag. Ben je een beetje uitgekeken op je vriend? Of vind je die extra aandacht prettig? Ik zou dat eens goed nagaan bij jezelf! Hoe oud ben je eigenlijk?! |
Mensen, wat een draaaaaaaaaaaaaama over chatten. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
Feit is dat als zij zich er niet lekker bij voelt ze er beter mee kan stoppen of het haar vriend kan vertellen. De vraag of het vreemdgaan is is natuurlijk absurd, dat is het natuurlijk niet, maar daar gaat het hier ook niet echt om. :) |
Onzin. Als ik MSN/sms met vrienden van mij hoor ik mijn vriend ook niet klagen, net zo min als dat je mij hoort klagen als hij met vriendinnen smst/MSNt. Als je met iemand bevriend bent en die spreek je dagelijks op wat voor manier dan ook so what? Dat moet gewoon kunnen. Je hebt iemand waar je goed mee kunt praten, dan moet je dat ook vooral doen. Anders zou het net zoiets zijn dat je je vriend zou verbieden om met andere meisjes om te gaan of andersom. Is ook onzin.
Dit dus, wat AngelLena zei... geld bij mij ook niet.. ik mag niet msnen of met andere jongens omgaan.. hij is te jaloers gewoon... :( en daarom vertel ik dit ook niet.. en by the way.. die jongen weet dat ik een vriend heb |
Wat doe jij bij een jongen die het niet aankan/goedvindt als je met anderen omgaat. :|
|
liefde maakt blind misschien??
|
Citaat:
ik ben zelf ook schuldig geweest aan dat jaloerse gedoe, maar bij mij bleek het terecht :( |
Citaat:
|
vreemdgaan, nee.
ga je vreemd als je met een goede vriendin dagelijks contact hebt dan? ik zou het alleen niet echt fijn vinden als ik zou moeten liegen tegen mijn vriend over met wie ik zoal contact heb. Het feit dat je dat moet doen betekent dat er toch iets fout zit. ofwel in je relatie (als in, vertrouwen in elkaar), ofwel in de reden waarom je contact met die jongen hebt. |
Technisch gesproken zijn dit soort dingen geen vreemdgaan, maar je doet je ook niet voor de vriendschappelijkheid. Die jongen vindt jou leuk en jij geniet van die aandacht, m.a.w. niet puur vriendschappelijk ondanks het feit dat je niets doet. Het gaat om de gedachte erachter.. (liefde, aandacht)
Bovendien is het inderdaad erg verkeerd van je dat je die jongen aan het lijntje houdt. Alle relaties en dus ook vriendschappen zouden op gelijkheid gebaseerd moeten zijn. Als jij alleen maar aandacht zoekt en hij is verliefd op jou is er dus geen sprake van gelijkheid.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |