![]() |
Broodbakken!
bakken jullie je eigen brood?
en zoja wat hoort er allemaal in? heb je nog lekkere recepten? ik open dit topic omdat me ouders een broodbak machine hebben gekocht, en ik me nu afvraag wat je er nou eigenlijk mee kan:) |
koop gewoon brooddeeg en doen uhm in die machine en klaar is you! :p
|
Mijn vader bakt elke dag ons brood. Ik weet niet het recept precies, maar we doen er veel verschillende soorten meel in (iig spelt, rogge, volkoren...) en heel veel pitten(lijnzaad, sesamzaad, maanzaad, pijnboompitten, pompenpitten)
|
Ik bak m'n eigen brood, eigenlijk is dat zonder broodbakmachine of kneedmachine niet echt goed te doen, het is echt een flinke belasting voor je polsen.
En recepten? Kijk in het boek wat erbij zit, je MOET echt de volgorde van de ingredienten aanhouden zoals erin beschreven staat (eerst suiker en gist, bloem, vet, water en dan pas zout) anders rijst het niet goed. Zo lang je dat doorhebt, en goed op de hoeveelheden let (anders mislukt het ook nog wel eens) kan je gaan spelen met wat je erin pleurt. Kant-en-klaar mixen zijn voor joden en de Andes meelmix (niks kant-en-klaar, de rest moet er ook nog bij) is erg lekker. |
M'n moeder koopt het brood altijd :)
|
Mijn vader doet 1 keer in de week broodbakken. Echt heerlijk. Heel het huis ruikt dan naar vers gebakken brood. Elke week maakt hij wat anders: Brood met sesamzaad, wit brood, bruin brood, croissantjes etc etc. Maar smaakt allemaal goed. (y)
|
hmmm de geur van versgebakken brood.... :D
mijn ma maakt vaak rozijnenbrood, heerlijk als 't nog een beetje warm is met een laagje roomboter.. gewoon een pakje bruinbroodmeel (zelfrijzend denk ik?) bij de super. |
Er zit toch wel een receptenboek bij, anders moet je het eens bij een graanmolen gaan vragen.
|
sesamolie als vet gebruiken en een handvol sesamzaadjes erin gooien (y) doet mijn vader vaak. Daar kun je eventueel ook gele rozijnen bij doen, ook erg lekker.
|
mn moeder bakt vaker brood zelf. wij kopen altijd het meel bij de Kaufland, in duitsland. is goedkoop en je hebt ook veel verschillende soorten. zelfgemaakt brood vind ik echt heerlijk, vooral als t warm is en er dan chocopasta op doen.
|
mn moeder bakt al jaren dr eigen brood. als t vers uit de broodbakmachine komt, is t lekker, maar een dag later smaakt t echt niet meer. ik ben dan ook de enige hier in huis die brood van de winkel eet :o
|
Mja mijn vader is op zondag altijd druk in de weer met brood. We hebben een speciaal broodbakboek (y)
Helaas zien de broden er wel vaak uit alsof er een atoombom is ontploft :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een keer met mn vader een brood geprobeerd te bakken in de oven. Voor we het in de oven deden zag het eruit als een soort koeienvlaai en toen die deruit kwam nogsteeds :| :D achja ,lag een beetje zwaar op de maag :s
|
Citaat:
Hup 20 gram olijfolie (paar eetlepels) erin en je zult merken dat het veel langer goed blijft. Als je moeder echt denkt dat die 20 gram olie zo levensbedreigend is dan is ze niet goed voorgelicht. |
Tegenwoordig koopt iedereen een broodbakmachine...wat is dat nou weer voor hype?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45. |