![]() |
Publieke Omroep aan banden
In het akkoord wat de coalitiepartners bereikt hebben om de regering overeind te houden, heeft men D´66 een van hun andere punten toegezegd: De publieke omroep gaat op de schop. Minder amusement, meer aandacht voor cultuur, actualiteit, opinievorming.. Het moet afgelopen zijn met de concurrentiepogingen t.o.v. de commerciëlen.
Wat vindt men hiervan? Ikzelf ben het hier eigenlijk wel mee eens, de publieke omroep is nu juist de instantie die programma's voor minderheden zou moeten maken, dwz bijv cultuur programma's die maar een specifieke groep mensen aanspreken. |
Erger dan wat het TV aanbod nu is , kan het niet worden.
|
Jofel. Weg met die TROS.
|
Citaat:
En inderdaad, de TROS mag wat mij betreft commercieel gaan. Of samengevoegd worden met RTL4. |
Stond de TROS niet op het punt om commerciël te gaan?
|
'Opvallend' is idd dat voornamelijk de TROS op z'n achterste benen staat :).
|
Goed plan.
Hoezé, publieke omroep naar BBC-model! |
Citaat:
|
Citaat:
de beeb doet wel degelijk aan amusement. Ze zijn alleen minder schreeuwend slecht in hun amusement. |
Citaat:
|
Citaat:
Weg met reclames, één zender minder kan volgens mij ook prima. |
Citaat:
|
En de Ster moet ook verdwijnen, ja. De Staat kan het makkelijk betalen, waarom moet er reclame op de publieke omroep? Of het nou via de belastingcenten of reclame is, de consument betaalt toch wel (reclame kost immers ook geld).
|
^Juist, zo blijft er meer tijd over voor boeiende dingen.
|
Ik denk dat er niet veel zal veranderen. Jammer dat geen enkele partij pleit voor afschaffing van de publieke omroepen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kunst en cultuur achter de decoder! 24/7 voetballen en reportages uit Salou! Geef me dan maar meteen een spuitje. (n) |
Jeej. Meer cabaret!
|
Niks op tegen, mogen van mij best wat meer documentaires e.d. op komen. Van die malle spelletjes als lingo wordt je ook maar simpel.
|
Ik vind dat de D'66-leden zaterdag tegen dit akkoord moeten stemmen en tegen verdere deelname aan dit kabinet. De plannen van deze onnozele partij zijn namelijk te zot voor woorden. Nu dit weer. hervormingen, hervormingen, hervormingen... waar niemand om gevraagd heeft en wat ook geen aantoonbaar nut heeft. D'66 wil alleen maar alles hervormen om het hervormen zelf, heb ik zo het idee.
|
Citaat:
Offtopic: Wat is aïds? |
Citaat:
Aïds, dat is een heel enge ziekte, misschien heb je er ooit iets over gehoord op tv ofzo? :rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dank, alwetende, ik zal de speling meteen aanpassen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is toch raar dat een partijtje met 6 zetels (1tje meer of minder?) heel Nederland onomkeerbare hervormingen door de strot duwt waarvoor de overgrote meerderheid van Nederland niet heeft gekozen? (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tsja, zulks is democratie. In theorie kunnen door onze democratisch gekozen regering en parlement alleen maar voorstellen worden genomen waar meer dan de helft van de mensen tegen is. Wil je dit voorkomen, stop dan of de democratie, of ga over op referenda. Zolang het zo is als nu, dan is dat politiek.
Over minder amusement: Vind ik in principe ok. Tros mag heel snel opdonderen iig. Verder komt er ook wel ok amusement op de publieke af en toe. Zou jammer zijn als ze meteen alles weg doen, maar volgens mij is dat ook niet wat ze van plan zijn :) |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien probeer ik hier het punt te maken wat ik Femke Halsema -die trouwens heel sterk was vandaag- toevallig zonet ook heb zien maken: als CDA bij volgende verkiezingen buiten de coalitie zou komen, zou ze óók tegen de gekozen burgemeester stemmen. (n) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zeg ook niet dat er een coalitie zonder overleg kan bestaan. Je snapt m'n punt wel. Ik ga dat niet nóg een keer uitleggen.
Overigens kríjgt D'66 nu weer haar zin, zij het op een andere manier, met een omweg (omdat de gekozen burgemeester niet doord e Eerste Kamer kwam). Dat is pas ongeloofwaardig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
zolang lingo maar verdwijnt vind ik alles goed
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verrek, coalitie overleg. Mischien is dat overleg over hoe hard Nederland failliet moet gaan, of hoe zwaar ze alles dat z'n kop boven het maaiveld durft uit te steken kunnen afpersen, maar het blijft overleg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59. |