![]() |
les poppeys
hey mense
kmoet weten waar het liedje non non rien n'a changé van de poppeys over gaat voor mijn werkstuk het is nergens te vinden groetjes Anne help alsjeblieft!!! |
Heb je de tekst dan ook? Ik ken het liedje namelijk niet, en als ik de trekst zou hebben zou ik het misschien kunnen vertalen..
|
Kun je het zelf niet even vertalen? Ik bedoel, je hebt tegenwoordig op internet overal van die vertaalmachines...
|
salut anne,
C'est l'histoire d'une trêve Que j'avais demandée C'est l'histoire d'un soleil Que j'avais espéré C'est l'histoire d'un amour Que je croyais vivant C'est l'histoire d'un beau jour Que moi petit enfant Je voulais très heureux Pour toutes la planète Je voulais, j'espérais Que la paix règne en maître En ce soir de Noël Mais tout a continué Mais tout a continué Mais tout a continué {Refrain x2} Non, non, rien a changé Tout, tout a continué Hé ! Hé ! Hé ! Hé ! Et pourtant bien des gens Ont chanté avec nous Et pourtant bien des gens Se sont mis à genoux Pour prier, oui pour prier {x2} Mais j'ai vu tous les jours A la télévision Même le soir de Noël Des fusils, des canons J'ai pleuré, oui j'ai pleuré J'ai pleuré, oui j'ai pleuré Qui pourra m'expliquer que ... Moi je pense à l'enfant Entouré de soldats Moi je pense à l'enfant Qui demande pourquoi Tout le temps, oui tout le temps {x2} Moi je pense à tout ça Mais je ne devrais pas Toutes ces choses-là Ne me regardent pas Et pourtant, oui et pourtant Et pourtant, je chante, je chante ... -------------------------------------------------------------------------------- kort samengevat hopen deze jonge zangers op en bidden voor een beter wereld zonder geweld, oorlog, a+ |
Het is het verhaal van een wapenstilstand
waarom ik gevraagd had het is het verhaal van een zon waarop ik gehoopt had het is het verhaal van een liefde waarvan ik dacht dat ze nog leefde het is het verhaal van een mooie dag en ik hoop, klein kind dat je gelukkig zal zijn voor de hele planeet wil en wens ik dat de vrede overheerst op deze kerstavond maar alles blijft hetzelfde alles blijft hetzelfde alles blijft hetzelfde {Refrain x2} Niets is veranderd alles blijft hetzelfde En nochtans zijn er veel mensen die met ons meegezongen hebben en nochtans zijn er veel mensen die op hun knieën gevallen zijn om te bidden, ja om te bidden maar ik heb alle dagen op televisie zelfs op kerstavond geweren en kanonnen gezien en ik heb gehuild, gehuild ja ja ik heb gehuild, gehuild wie kan me uitleggen waarom Ik denk aan het kind omringd door soldaten die zich afvraagt waarom de hele tijd, ja de hele tijd Ik denk daar allemaal aan maar ik zou het beter niet doen al die dingen gaan me niet aan en nochtans, nochtans zing ik, zing ik zo, nogal letterlijk vertaald maar nu zou het duidelijk moeten zijn! :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56. |