![]() |
Opstel filosofie
Jij bent burgemeester van een heel grote stad.
Jij weet (als bijna enige) dat er over 2.5 uur een tsunami aankomt van ± 30m hoogte. Je probleem : waarschuw je ja of nee + waarom? |
waarschuwen: Ja!! dat er doden zullen vallen is niet meer te vermijden, maar je kan dat aantal wel zo klein mogelijk proberen te houden. Afhankelijk van de evacuatie mogelijkheden de stad zo snel en efficient mogelijk te ontruimen. In een land als Indonesie is dit natuurlijk lastiger, omdat de infrastructuur er heel slecht is ed. Maar is het niet de bedoeling dat je hier zelf een beetje over nadenkt?? :eek:
|
Citaat:
nee hoor ik bekijk alleen wat meningen van anderen meer meningen? |
Ik vraag me af waarom je niet zo ontruimen:s
maar goed, ik zou alarm slaan ja. Maar proberen dit op een goede manier te doen, de mensen die het dichtste bij het gevaar wonen als eerst de stad uit en zo door. |
aja
|
even een onderzoekje,
waarom zouden jullie wel waarschuwen, en waarom niet? |
help :confused:
|
Ik denk dat het aantal doden in de verdrukking en de paniek misschien wel groter is dan als je ze niet waarschuwd. Persoonlijk ben ik een echt VVD-er en zou ik alleen de rijken in de dure buitenwijken waarschuwen, die kunnen misschien zichzelf nog redden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar ben je anders burgemeester voor. Het is niet alleen je morele plicht om te waarschuwen maar het is je werk. |
ja, hallo ik heb hem niet bedacht :o
|
Ik ben het wel met Sadre eens. Ik denk dat door de chaos die ontstaat als er zoiets over het nieuws aangekondigd wordt de uiteindelijk schade veel groter zal zijn dan dat de Tsunami kan veroorzaken. Ik zou denk ik een beperkte groep mensen evacueren en hiermee bedoel ik belangrijke wetenschappers of artsen. Zodra deze weg zijn kan er altijd nog gekeken worden naar de evacuatie van de rest van het volk. Het is natuurlijk moreel eigenlijk niet te verantwoorden, maar ergens zegt mijn verstand dat dit waarschijnlijk de beste keuze is.
Dus waarschuwen; Ja, maar wel maar een beperkte groep die later de shit die ontstaat weer een beetje kunnen opbouwen en voor organisatie zorgen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |