![]() |
cosinus en f*cking nog veel meer dingen:mad:
Omdat een klasgenootje mij weer eens laat zitten mag ik het weer zelf opknappen maar dit lukt me natuurlijk niet, dus a.u.b., help mij:(!...
|------- | ------------ | -------------- |----------------------------------- <-- hoek naja, die ------ --------------- ----------------- moeten dus de schuine zijde voorstellen:( maargoed, de hoogte is 16,1 cm, de schuinezijde is 100 cm en de hoek is 10 graden en nu moet ik dus gaan vertellen hoe ik dit heb berekend...???????????????? |
hoe je wat berekend hebt? Welke gegevens waren er al gegeven? De hoek of?
|
SOSCASTOA, rings a bell?
|
Citaat:
|
sin hoek = overstaande / schuine
= 16,1 / 100 hoek = 9,26 graden Let er wel op dat je je GR op degree zet, anders krijg je 0,16 |
Wat is gegeven en wat moet je berekenen? Ik kan je best helpen, maar dan moet je wel duidelijk zijn.
|
misschien met cosinus regel? maarja vraag is niet echt duidelijk eigenlijk :D
|
Niet echt duidelijk idd. Misschien heb je wat aan de volgende regels:
alpha = hoek tegenover a beta = hoek tegenover b gamma = hoek tegenover c a^2 = b^2 + c^2 - 2*b*c*cos(alpha) a/alpha = b/beta = c/gamma |
Citaat:
@Zjongen: Als ik je uitleg goed heb begrepen is de overstaande rechthoekszijde 16,1 cm, en is de schuine zijde (ook wel hypothenusa genoemd) 100 cm. Nu geldt: sinus=overstaande rechthoekszijde/schuine zijde=16,1/100, dus de gevraagde hoek is dan ongeveer 9°. SOSCASTOA is een ezelsbruggetje om de definitie van de sinus, cosinus en tangens van een hoek in een rechthoekige driehoek te kunnen onthouden: SOS: Sinus=Overstaande rechthoekszijde/Schuine zijde CAS: Cosinus=Aanliggende rechthoekszijde/Schuine zijde TOA: Tangens=Overstaande rechthoekszijde/Aanliggende rechthoekszijde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27. |