![]() |
Voorwerp beschijven in het duits...
Hallo allemaal,
Ik moet in me toetsweek mondeling duits gaan doen. Nu moet ik een voorwerp gaan beschijven in het duits.. maar ik weet echt niet waarover ik het moet gaan doen... en ik vind het heel erg moeilijk om dit te doen. Kan iemand mij helpen? :confused: Misschien dat je dit thuis hebt!?.. stuur het dan naar mij! :) Alvast bedankt xxx mij |
Citaat:
Zelf proberen en dan kijken wij er naar. |
Citaat:
|
Je moet niet zo moeilijk denken joh! Die opdracht valt op zich reuze mee... je mag zelfs een voorwerp van te voren bedenken duss... (*herinnert zich een mondeling frans waarin ze een overall en de trek van de volgels naar het zuiden moest beschrijven :( *)
|
zoek wat standaardzinnetjes op zoals: 'dit is een ding waarmee je...' 'bijvoorbeeld' 'kleur' 'materiaal' etc.
Als je het zelf mag uitzoeken heb je echt geluk! *herinnert zich inderdaad de onverwachte omschrijving van een 'zebrapad', 'manager' (in het Nederlands overigens óók niet te doen) en 'sluis'* |
het is groot, wit en het vliegt. --> vliegtuig dus
jemoet niet zo moeilijk denken ;) |
Toen ik in de vijfde zat hadden we ook mondelingen. we moesten niet zozeer een voorwerp beschrijven maar bij het 'ideoom' werden wel standaardzinnen voor zoiets aangegeven. bijvoorbeeld omschrijving van grote, vorm, kleur en wat je er mee kunt. hebben jullie dat niet?
ik heb het boek helaas niet meer, anders had ik het ff opgezocht... xxx |
ik moest bij duits een kruiwagen beschrijven, wist ook niet hoe ik dat moest doen, heb iets gemompeld met fahren ofzo
maar bij frans leren we t goed, je leert kleuren uit je hofd, materialen (bvb hout, ijzer, etc), vormen (rond, ovaal, reachthoekig), en in de tijd die je als voorbereiding is kun je opzoeken 'met dit voorwerp kun je: (bvb een sleutel) deuren openmaken) ook handig om het voorwerp in het duits op te zoeken, kun je op de vraag antwoorden..wat is het? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |