![]() |
Leraren die je een onvoldoende WILLEN geven...
Ik heb dit dus op het moment bij mij op school :S.
We hebben halverwege het jaar een nieuwe (loser) voor Economie gekregen, dat die gast niet kan uitleggen, asociaal, vaak ziek, etc is maakt me persoonlijk niet veel uit. Het vervelende is dat hij 'vindt' dat je het examenjaar met een 5.5-6.5 in hoort te gaan, hoger vindt hij belachelijk... Vraag me niet waar dit op slaat, dit vertelt ie ook doodleuk tijdens een gesprek met ouders :eek: . Anyhow, ik kwam dit jaar voor economie dus met een 7.6 binnen fietsen, dus mocht ie me niet... Nu haal ik dus dit jaar straight 4en en 5en, aangezien hij bij mij de meeste open vragen fout rekent (met verschillende excuusjes, waarvan z'n favoriet 'Het is geen Economisch verantwoord antwoord' is... Ik word dus een heeel klein btje gek van em, maar kent iemand anders dit probleem? Dan kunnen we gezellig saampjes gek worden van een leraar (leuk joh dat samen hokken :P). |
Bij ons worden alle repetities (op 2 a 3 na op jaarbasis) gemaakt op een 6 gemiddeld, dus ons sturen zo ook graag met een 6 gemiddeld de examens in. :s Is het voor jou geen idee om naar een andere eco docent te gaan om het na te laten kijken? Desnoods regel je dat via je mentor. (y)
|
Second opinions vragen?
Als ik het niet eens ben met een cijfer ga ik eerst naar die leraar. Maar ik ben ook wel eens naar een andere ecomieleraar gegaan, die ons vervolgens gelijk gaf -> toen kreeg ik een hoger cijfer. Ik weet niet hoe de leraren bij jou op school zijn, maar je kan het altijd proberen. Ik denk niet dat het nog kan met de cijfers die je al hebt gehad, vraag het na. Waarom vindt die gast eigenlijk dat je met een 5-5, 6-5 het examenjaar in moet gaan? Hoe hoger, hoe beter toch? :s |
Citaat:
|
Ga naar een HAVO leraar? Bij mij zit er bijna geen verschil tussen die leraren, de HAVO leraren kunnen zelfs beter lesgeven (mijn mening dan).
|
maar die mogen het (bij ons?) niet na kijken
|
Citaat:
|
bij ons dus ook :S vindt het ook een tikje sneu...
al was het wel grappig dat ik alle vakken (Behalve dus Economie en M&O(waar ik niets van kan)) het laatste cluster meer dan een 7 voor haalde...terwijl ik normaal een 6jes persoontje ben. Ze zijn echt bang dat we het massaal niet halen (kans dat van de totaal 30 VWO6 leerlingen er 10-15 blijven zitten is reeel) |
Als ze de cijfers niet laag houden gaat de Inspectie weer zeuren, en néééé dat kan natuurlijk niet he. ;)
|
Dit is niet echt wat voor de gescheiden forums. Dit soort dingen kunnen op het algemene deel of op S&S.
|
Wat een klote streek zeg! Ik zou in ieder geval iets terug doen, hele irritante vragen stellen bijvoorbeeld. Vaak naar hem toe gaan om iets te vragen. Zorg er voor dat je achter zijn zwakke plek komt :p (Er zijn ook veel leraren die op een bepaald onderdeel van hun vak niet altijd even sterk zijn) Zo kan een economie leraar moeite hebben met wiskunde sommetjes...
En zoals gezegd, ga er inderdaad mee naar verschillende leraren toe... |
ik vermoed dat het verhaal hier erg zwart-wit staat... Als jij het er niet mee eens bent, ga je naar de examencommissie toe. Leg het ze uit en daar wordt absoluut wat mee gedaan.
|
Citaat:
Leerling is het niet met z'n cijfer eens, hij zeurt, dagdag... :s |
Misschien bedoel je wel 'formulering'.
|
Citaat:
|
Ik weet nog onze invalleraar eco in klas3: "omdat jullie gymnasium zijn, kunnen jullie max een 9 halen en atheneum wel een 10"
Die gast mocht van geluk spreken dat ie het letterlijk nog overleefde. Onze klas ging zo te keer.... Misschien tijd dat jullie dat ook eens gewoon doen? Aangezien niemand in grijpt, wordt het tijd dat je het zelf doet. Begin met een gesprek met die man (kopje koffie voor m meenemen helpt altijd! (y) ) en daarna hardere maatregelen nemen, evt. in overleg en samenwerking met de rest van de klas. ;) |
naar een andere leraar stappen als er dingen echt onterecht fout worden gerekend :| want dat slaat nergens op. En verder met het examen kan dat dan iig niet gebeuren omdat het sowiso naar een tweede corector gaat
|
ik krijg juist echt te hoge cijfers voor mijn schoolexamens... een 10 voor een PO bijvoorbeeld...
Maarja, die man is een beetje belachelijk... naja je moet maar zo denken, over een paar weken ben je van hem af! |
Citaat:
|
Citaat:
maar dan moet je wel heel erg je best gedaan hebben. |
Citaat:
|
slecht...
dan is t ook niet zo raar dat ze elkaar geen ongelijk willen geven. |
bij ons werd er juist bij se's ed. ontzettend streng nagekeken zodat het niveau van de centraal examens voor ons "laag" was
.... mja en wij hadden een hoog slagingspercentage :) |
Heel heel heel irritant en ik ken het probleem. Ja, het klinkt misschien heel raar, maar ik zou dat gewoon van je af proberen te zetten en je richten op je leerwerk. Je kunt wel een hoop energie steken in het behalen van je gelijk, maar dat lukt waarschijnlijk toch niet want leraren zijn toch eigewijs en dan ben je extra gefrustreerd en een hoop energie kwijt. Naja dat is dan mijn ervaring. Maar in ieder geval, succes ermee!
|
wat vaag!!
ik ken het probleem niet, had wel eens leraren die een hekel aan me hadden, maar dat ze antwoorden gaan fout rekenen ook al heb jij het goed. DAT MAG OOK HELEMAAL NIET!! er moet toch een antwoordsleutel zijn voor de toets en die hoort hij maar na te volgen. Ik vind dat je hiermee naar je unitcoördinator ofzoiets moet gaan! dit kan toch niet!! successs |
een andere leraar je shit na laten kijken en dat vergelijken met je eigen leraar
|
Citaat:
(of de schoolleiding moet het leuk vinden dat er leraren overspannen worden maar dat lijkt me niet :p ) |
Citaat:
@ Donald Duck: Je hoeft het ook niet te geloven, ik wou alleen andere ervaringen horen :P. Het is gewoon niet echt een grote school, en het gemiddelde niveau is gewoon erg laag. Dan is het nutteloos om hooggeschoolde leraren aan te trekken om VMBO1 les te laten geven :rolleyes: |
Da's wel vaker zo dat er maar 2 1e graadsdocenten zijn. Bij mij op school is er welgeteld 1 leraar die KCV mag geven, en 1 leraar die Aardrijkskunde mag geven.
|
Heb jij een brief geschreven aan de examencommissie? Volgens mij niet, want in dat geval nemen ze je klacht absoluut serieus. Die gaat dan namelijk ook verder dan het schoolgebouw en naar de inspectie enzo.
Als je werkelijk hebt gedaan wat je hier zegt, dan zeur je gewoon. Dan heb je gewoon niet het recht op een hoger cijfer. Dan zou je eens wat minder brutaal moeten zijn en gewoon doen wat die leraren willen. Wedden dat dat helpt? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb op mn oude middelbare school tig brieven aan de examencommissie geschreven, heb ik nooit wat mee bereikt. Terwijl ik toch echt in mn gelijk stond, pta is heilig toch?! En er gebeurde gewoon totaal andere dingen dan die in het pta beschrven stonden en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan, maar dat doe ik niet, want daar heb ik geen zin in :D |
Citaat:
:rolleyes: zucht. Moet ik hier nog op ingaan? Nah, ik ga liever buiten van het mooie weer genieten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik houd echt me gemak wel bij hem hoor, helaas durft hij geen discussie aan te gaan. De opmerking dat 'ik maar eens moet gaan doen wat de leraren willen' is alleen een tikje misplaatst, aangezien ik dat al geprobeert heb en om nou te zeggen dat dat resultaat op leverde... neuh. |
K had vorig jaar een leraar nederlands die deed met een andere leraar nederlands een wedstrijd om tijdens het mondeling zoveel mogelijk mensen aan het huilen te krijgen :s
|
Mijn leraar M&O ziet graag dat de cijfers gemiddeld 5,5 zijn :rolleyes: . Ik had opzich maar een paar fouten, maar omdat ie alles zo streng had gerekend had ik maar een 5,9 (n) . En dat was dus boven het gemiddelde :confused:
|
Citaat:
|
En dat pikte je :confused: :nono:
|
School zuigt, ik krijg altijd strafwerk. Ben al 3 keer naar bureau halt geweest. (n) , Mijn ma niet blij, want mijn broertje doet dat nu ook al! :p
|
Citaat:
Taakstraf geven die hap! En een lange ook! Jeugddetentie zeg ik je! JEUGDDETENTIE! |
Citaat:
weer een rare gebeurtenis tijdens mijn schoolexamen: een leraar die de antwoorden voorzegt... Of zelfs met een antwoordenvel voor je neus loopt te wapperen.... |
Citaat:
:p |
Onze ecoleraar geeft mensen die hun huiswerk netjes maken en opletten in de les standaard hoge cijfers, terwijl mensen die hun lessen al tekenend doorkomen altijd lage cijfers (thank god ga ik nu net met een 5,5 het examen in)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan er gewoon niet bij met mn hoofd... Over het algemeen wil iedere leerkracht dat jij slaagt voor je examen, het gaat tenslotte om de naam van de school en niet om de persoonlijke verhoudingen tussen leerkracht en leerling.
Ik heb zelf toen ik in de 5e zat ook een brief naar de examencommissie gestuurd en daar is wel degelijk wat mee gebeurd. Ik heb mijn gelijk gekregen en daarmee het cijfer waar ik recht op had. En als dat zo is dat iedereen de hand boven elkaars hoofd houdt, dan stap je toch naar de inspectie. Als je er echt iets aan wilt doen (en dan niet alleen jou cijfer, maar over het algemeen) zul je toch meer moeten doen dan alleen een second opinion vragen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16. |