Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   pijn in de ogen door zon? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=114151)

Kupu 02-06-2002 12:09

pijn in de ogen door zon?

Als ik in de zon lig, gewoon wat zonnen dus... dan krijg ik na een minuut of zo best wel last van mijn ogen :( Dat doet verrekte zeer, en het blijft net zo lang als je in de zon ligt, en nu zit ik niet meer in de zon en heb ik het zelfs nog.

Waar komt dit door en wat zou je eraan kunnen doen?

jnieuwelaar 02-06-2002 12:52

zonnebril de gexte

Kupu 02-06-2002 17:12

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
zonnebril de gexte
ja die kan je de volgende dag nog op je gezicht zien...:( dat wil ik niet weer :eek:

jnieuwelaar 02-06-2002 17:26

Citaat:

Kupu schreef:

ja die kan je de volgende dag nog op je gezicht zien...:( dat wil ik niet weer :eek:

Rest van je gezicht insmere, dan wordt het allemaal geleidelijkaan bruin.

Freyja 02-06-2002 19:14

Ogen gewoon dicht doen? Of had je dat al. Ik leg meestal een hand over m'n gezicht of desnoods een deel badhandoek. Ik denk niet dat er echt iets in je gezicht blijft staan, anders trekt dat snel genoeg weer weg, toch? Maar ik wordt dan ook maar heel langzaam bruiner, dus daar zal het wel aan liggen :S

Kupu 02-06-2002 19:31

Citaat:

Morgan schreef:
Ogen gewoon dicht doen? Of had je dat al. Ik leg meestal een hand over m'n gezicht of desnoods een deel badhandoek. Ik denk niet dat er echt iets in je gezicht blijft staan, anders trekt dat snel genoeg weer weg, toch? Maar ik wordt dan ook maar heel langzaam bruiner, dus daar zal het wel aan liggen :S
Ik wordt best wel snel bruin... Dus je ziet dingen ook heel duidelijk, als je te lang ermee in de zon ligt :( Maar er zit ook niet veel anders op denk ik. En ik had natuurlijk mijn ogen wel dicht hoor.

Maar weet iemand ook waardoor het komt dat je ogen dan zo zeer gaan doen? Bij mij voelt het alsof er shampoo in zit. En ik heb het als ik wel en als ik geen zonnebrand op heb dus eeh dat is de reden niet.

PV 02-06-2002 20:10

Citaat:

Kupu schreef:
Maar weet iemand ook waardoor het komt dat je ogen dan zo zeer gaan doen? Bij mij voelt het alsof er shampoo in zit. En ik heb het als ik wel en als ik geen zonnebrand op heb dus eeh dat is de reden niet.
Ik weet niet of je bedoelt dat je ogen tranen / branden.. dat heb ik nl., ook al vrij snel nadat ik in de zon ben gaan zitten.
Wat je er tegen kan doen weet ik ook niet...

Kupu 03-06-2002 07:20

Citaat:

PV schreef:

Ik weet niet of je bedoelt dat je ogen tranen / branden.. dat heb ik nl., ook al vrij snel nadat ik in de zon ben gaan zitten.
Wat je er tegen kan doen weet ik ook niet...

Ja dat is 't inderdaad... net alsof je iets in je ogen hebt, shampoo of zo.

maar 04-06-2002 00:41

Ja, daar had ik ook last van. Bij de drogist verkopen ze druppels die je in je ogen doet zodat ze minder uitdrogen en volgens de huisarts helpen die in bepaalde gevallen ook tegen de traanogen etc. die je in de zon krijgt. Beetje vaag allemaal en ik gebruik de druppels pas een dag of twee, maar vraag eens bij jouw drogist of dokter zou ik zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.