![]() |
Jules Deelder
Kennen jullie de jazz verzamelalbums van Jules Deelder...'Deelder draait', 'Deelder draait door' en 'Deelder blijft draaien'...
Ik vind 't echt hele gave jazz. |
Ik ken die verzamel CDtjes niet, maar; Deelder <3
Wat draait-ie? Gewoon van die late night bebop toch? |
Deelder is gaaf (y) :cool:
|
hij draait alleen instrumentale jazz en die trilogie is een willekeurige samenstelling van zijn eigen favoriete jazzplaten ofzo (y)
|
Citaat:
|
Heb het nooit echt gehoord, maar weet dat hij erg goeie keuzes maakt (overigens niet alleen 'chill' ofzo maar ook gewone jazz).
|
Heb 'm es zien draaien op 'n feestje, was wel vet opzich.
|
Citaat:
Moet zeggen dat ik de cd's nooit heb gehoord. Is het een aanrader (voor degene die zijn spul/compilaties beter kent) |
Citaat:
|
Wat hij pakt is gewoon erg goeie jazz uit de Blue Note 60's periode enz. Ik weet uit een interview dat hij graag de net iets onbekendere artiesten pakt, dus geen Coltrane maar Mobley etc. (voor wie dat wat zegt).
|
Citaat:
|
I know :(
|
echt de beste 'achtergrondjazz' (al doet die benaming dit te kort) die er is (als in pianotriootje):
Bill Evans - Live At The Village Vangaurd. Get it now. ( + Miles Davis - Kind Of Blue Cannonball Adderley - Somethin' Else John Coltrane - Blue Train ) |
Citaat:
Die Deelder cds zijn geweldig, zowel om op te studeren als om tijd te spenderen met je liefje (y) |
Citaat:
Waarom herinner ik me daar niks van? :confused: Ach, misschien heb gewoon niet zoveel verstand van bebop. Maar jullie omschrijvingen maken me steeds meer nieuwsgierig! |
Citaat:
|
Citaat:
mmm achteraf gezien inderdaad beetje een lullige opmerking :( |
Ik zeg toch : een interview
|
hij was een tijdje terug in Doornroosje, was erg vet geweest hoorde ik.
|
Citaat:
|
Ik ken die cd's niet, maar weet wel dat hij een goede keus in liederen heeft. Tenminste van wat ik gehoord/gelezen heb enzo.
|
Citaat:
Ik heb 'm ook gehoord op dat feesje waar cha0s het over had maar ik vond er niet zoveel aan. Ik ben ook niet hip genoeg voor jaazzzz |
Ik denk met weemoed terug aan de dag dat Jules Deelder me voor een volle zaal, vol medescholieren van de mavo/havo/vwo, toeriep: " Kun je effe je kankermuile houwuh".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee ik was toen ook al een heerser.
|
Citaat: