![]() |
Voertaal EU
Vinden jullie dat er één algemene voertaal in de EU moet komen (bijvoorbeeld Engels), en waarom wel/niet?
|
Ja, want dat scheelt geld.
|
Volgens mij is het Engels al de officieele taal in bv. het Europees Parlement.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, Engels, maar dat is volgens mij al zo.
|
arabisch heeft wel wat
|
Engels en als we niet zo kinderachtig doen met zn allen in Nederland maken we het hier ook officieel... veel handiger
|
Tegen. Ik ben trots op mijn Nederlandse identiteit, en wil dat graag zo houden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Althans. Dat was zo toen ik er was (in 1999 of 2000 was dat). |
Citaat:
|
wat bedoelt ie met voertaal, gewoon in het hele land? of alleen in het parlement?
|
Als taal in het parlement en als algemene taal wat betreft zaken van de EU lijkt het me een goed plan.
|
Nee, als talen afgeschaft worden, verdwijnt ook een stuk van de cultuur/identiteit van het land. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben ik blij dat Meph het nooit voor het zeggen krijgt hier. :p
|
Citaat:
althans, stond ergens |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb liever dat Nederlands de officiele taal wordt in de EU en dat alle landen nederlands gaan spreken :D
Maar aangezien dat onmogelijk is, vind ik dat er uiteindelijk onderwijs mag worden gegeven alleen in het engels. En dat in nederland de engelse taal langzaam als standaart taal word doorgevoerd. |
Je kunt veel flikken bij een volk, maar ze (indirect) dwingen om hun eigen taal niet meer te spreken pikken ze niet. Engels als wereldtaal, ok. Maar Nederlands vind ik altijd nog veel beter klinken dan Engels.
|
Hehe. Dat werkt toch nooit.
|
Nee, dat vind ik zonde van de andere talen. Bovendien kunnen de meeste mensen toch al Engels verstaan.. en zo niet dan leren ze het snel genoeg.
|
Citaat:
|
Verplicht stellen om je te kunnen uitdrukken in het Engels, oké.
Maar ik wil mijn Nederlands houden. Met polder, vla, uitzonderingen en dialect. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: We kunnen het enkel blijven dromen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wa deh duh gai doar net het gezeet, deh klopt dus hullemal nie, he! :mad: |
Het niveau van het Nederlands is in dit land al niet best, door over te schakelen op een andere taal zullen de zaken er niet op vooruit gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat heb je met Nederlands ook. En dan heb ik niet eens over het overmatig gebruik van kapitalen (breezertaal). (n)
|
Achja. Zo kent het Nederlands de beruchte als/dan, d/t, jou/jouw enzovoorts. Britten en Amerikanen op hun beurt schijnen het verschil tussen your en you're, its en it's en they're, their en there niet te kennen.
|
Dan zou eens voor de grap naar Jerry Springer moeten kijken. Die mensen daar weten niet eens het verschil tussen I en mine.
|
Citaat:
ik ben het trouwens wel eens met de stelling, omdat het makkelijker is als iedereen elkaar gewoon kan verstaan zonder tolk |
Als landelijke taal invoeren is een beetje onnuttig. Immers, de mensen die 'internationaal communiceren' zijn vaak hoogopgeleid en spreken prima engels.
|
Citaat:
|
Er zit wat in om de mensen bij bijv. de VN Esperanto te laten spreken...zo bevoordeel je geen enkele taal, en je kan et geloof ik binnen een maand vloeiend spreken...zó simpel is et te leren..
al betwijfel ik of de Fransen, Duitsers en Italianen et er mee eens zullen zijn...die belachelijke trots van hun zal dat wel niet toelaten.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38. |