![]() |
ckv xamen
ik heb volgende week dins/woensdag ( weet niet precies ) mijn ckv centraal xamen.
ik wou wel even weten hoe jullie dat nu voorbereiden want volgens mij heeft elke school weer een andere methode bij ons opschool hebben we in iedergeval allemaal van die readers.. en het zijn er 6 stuks die we dus hiervoor moeten kennen.. en dat is echt ongelofelijk veel lees werk en heb eergister het ckv examen van vorig jaar gemaakt ( wat best wel makkelijk was ) verder hebben wij er 3 uur voor.. best wel veel.. |
wij moesten hiervoor een eigen voorstelling/filmpje/andere opdracht maken en die op een ckvavond aan publiek laten zien
:) |
volgens mij heb ik voor ckv helemaal geen examen hoeven doen?
|
het gaat om het centraal examen ckv2
Examen CKV-2 2005 havo en vwo -------------------------------------------------------------------------------- activiteit havo vwo afnametijdstip 1 ontvangst van de opgaven via IBG woensdag 23 maart woensdag 23 maart afname vanaf woensdag 6 april 9.00 - 12.00 uur donderdag 7 april 9.00 - 12.00 uur uiterste datum voor het insturen van de deelscoreformulieren (OLF's) naar de Citogroep woensdag 13 april woensdag 13 april publicatie adviesnorm op internet dinsdag 19 april, 17.00 uur dinsdag 19 april, 17.00 uur plaatsing op internet van de opgaven en correctievoorschriften donderdag 28 april dus woensdag heb ik het, ik heb net van school een lijst gekregen van de onderwerpen die er zeker in voor zullen komen, en die we goed moeten kennen.. als je geen ckv examen hebt gedaan, kan het misschien zijn dat je ook geen c/m als profiel hebt? want ik heb ckv1 ( met die filmpjes ) ckv 2.. ( centraal examen ) en ik heb ook nog ckv3 ( dat is handvaardigheid/tekenen/muziek) |
Wij hebben zonbeetje te horen gekregen wat het belangrijkste was om te leren. Het is natuurlijk onmogelijk om 6 readers te leren
|
ja precies ja
|
sorry... ZES READERS?!
Wat heb ik gemist?! :| |
ja +- 270 bladzijdes
maar goed ff een [spiek] tip voor iedereen die xamen moet doen blok 4 van het examen gaat over: massacultuur.. en daarvoor moet je ff op google opzoeken informatie over de man: charles Saatchi.. ( een verzamelaar of zoow ) want daar gaan de vragen over.. dat mij mijn lerares want zij had het xamen dus al gezien, en die man kwam niet in de stof voor, en de vragen gingen er wel over.. en ze vond ze zo moeilijk dat wij dus dat alvast te horen hadden gekregen verder( omdat ik toch bezig ben ) xamen is in 4 blokken ingedeeld blok 1: burgelijke cultuur: moet je weten, hoe keek men in de 17 e eeuw tegen het leven aan en hoe zie je dat terug in de kunst blok 2: modernen: gaat over de muziek kant ( niets over beeldend gevraagd) blok3: massacultuur: blok 3 gaat over het muziek gedeelte+ het tijdsbeeld van beeldend blok4: massacultuur.. het beelend gedeelte en dan over die saatchi persoon ----------- mijn leraren ckv hebben het xamen al gezien en dit hebben wij door gekregen, zodat we niet alles hoefden te leren... maar goed voor de mensen die ckv2 xamen gaan doen.. komt dit wel bekend voor ( mag ik hopen :D ) |
^
ik dacht dat de examens altijd zwaar bewaakt waren, en pas 1 dag van te voren naar de destbetreffende school worden gestuurd? :confused: |
Volgens mij wordt dat examen eerder afgenomen omdat je het aan de computer moet maken, en dat niet alle scholen genoeg computers bezitten om het op een centraal tijdstip te doen.
Op onze school moesten wij een boek leren, het examen ging toen (vorig jaar) geloof ik vooral over Bouwhouse (of zoiets... ik vergeet die oninteressante dingen altijd :o ), moderne dans, schilderkunst/stijlen en over theater. |
Wij hadden daar geen examen voor, hij ons ging het cijfer van ckv 2 en 3 samen en dat was dan het eindcijfer.
|
Citaat:
|
Citaat:
dank :) |
en dat examen ging toch ook over cyrano ?
|
Ik heb dat xamen ook, maar ik weet helemaal niet wat ik moet leren! :s Wel een idee natuurlijk, maar mijn docente kon het me ook niet precies vertellen... Ook wordt het bij ons op de computer gemaakt, maar die lopen steeds vast dus ik ben heel erg benieuwd wat het gaat worden... :(
|
Citaat:
|
HUH? ik snap er niets van , wij moeten 2 boeken leren van "de bespiegeling"
- kunst in de 20e eeuw - kunst in de 17e eeuw kdacht dat iedereen zelfde zou hebbe :eek: |
Citaat:
|
wij dus niet
|
wij moeten de examenkatern leren: Burgelijke cultuur in de 17e eeuw.
en verder het gewone boek en dan wel de hoofdstukken 2, 3, 4 en 5 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ie is die saatchi persoon????!!! |
ja dat moet je juist ff op google opzoeken, want er zullen meerdere vragen over hem gaan !!
|
Citaat:
EDIT: Blz. 127 van je tekstboek, onder het kopje Death in the mind of someone living. "kenmerkend voor het werk van zogehete Saatchi-Kunstenaars is dat het media gevoelog, zeer vonflicterend en grensverleggend is. de saatchi's promoten hun eigen collectie volgens marketing principes uit de hele wereld. hoe bekender hun kunstenaars worden, hoe beter ze verkocht worden, hoe meer de Saatchi-collectie in waarde zal stijgen." Saatchi is organisatie van kunstverzamelaars, Saatchi zijn tevens de eigenaren van van één van de grootse reclame bureau''s in de wereld." |
KIJK EN DAT IS WEER HET NADEEL VAN MIJN FUCKING KUT SCHOOl
WIJ HEBBEN DUS GEEN CKV BOEK.. MAAR ALLE MAAL READERS/BESTAAT UIT LOSSE BLAADJES.. DUS IK HEB NU IETS VAN 32578347534789 BLAADJES VOOR ME LIGGEN.. ( en somminge dingen ben ik kwijt kom ik nu achter.. zoals bauhaus en costructivisme en dadasime en co, want je ik moest al die losse blaadjes 2 jaar bewaren :S ) OHOHO heb alles nu 1 x door gelezen en ik heb het gevoel dat ik niets heb opgenomen :S |
^---
zoek anders bij scholieren.com naar een samenvatting van het boek e de examen katern! heb je al proef examens gemaakt? want dat helpt ook, en laat zien watje kan verwachten van het examen. |
op wat moet ik zoeken dan??
en ja ik heb het examen van vorig jaar gemaakt vorige week |
Zo kut, wij hebben niet eens proefexamens kúnnen maken.
Onze leraar geeft echt les alsof ie staat te vertellen dat ie gisteren boerenkool met worst heeft gegeten en dat zorgt er dus niet voor dat ik iets opneem :mad: Ik ben veel te zenuwachtig om verder te leren :o :( |
:mad:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh geweldig!
|
Citaat:
Edit: Sorry slecht gelezen :p |
Examen wordt overigens niet 1 dag van te voren verstuurd maar al een aantal dagen vantevoren..... volgens www.citogroep.nl zouden scholen ze al op 23 maart ontvangen moeten hebben.
|
Laat morgen ff allemaal weten hoe het is gegaan
|
Je had gelijk, bedankt voor de onderwerpen, heeft me heel wat leerwerk gescheeld. (y)
Ik vond em best makkelijk |
het was inderdaad niet zo moeilijk! best leuk met liedje van de stones enzo en vietnam :)
nu is alleen de vraag nog maar of ik een voldoende heb.. :rolleyes: |
vond het ook niet al te moeilijk..
ik vond somminge dingen wel kut.. maar goed |
Ik vond het wel gaan, het was nogal chaos bij ons op school, zoals gewoonlijk.
Verder vond ik de vraagstelling soms en beetje vreemd maar over het algemeen ging het wel :) |
Ik vond hem ook vrij makkelijk. En gezien de vele film en muziek vragen denk ik dat iemand die het boek nog nooit open gedaan heeft hier zelfs redelijk voor zou kunnen scoren.
Wat vonden jullie trouwens van het portret van die kindermoordenares? Die kinderhandjes? Ik vraag me af hoe iemand zo ziek kan zijn. Maarja, nou gaat Hirst ook wel heel ver met die in stukken gezaagde koe :s Dus er bestaan meer van dat soort mensen. Achja, al met al vond ik het een prettig examen om te maken en Sido bedankt voor je info :D |
ik vond het nog best moeilijk eigenlijk. je kunt die vragen op zoveel manieren beantwoorden, dan twijfel ik altijd wat ik zal doen. ja die kinderhandjes he..Brr! of die koe :eek:
maarja.. hebben we dat ook weer gehad :D |
achterlijk dat ik al die boeken in m'n hoofd had zitten er die informatie nauwelijks toe hoefde te passen..
Vond hippie onderwerp interessant. En dat toneelstuk van De Gouden Eeuw was grappig. Maar of ik het nou goed heb beantwoord allemaal..tsja..we will see.. |
Citaat:
|
Whoopee! we're all gonna die! :cool:
|
zijn de antwoorden eigenlijk al op internet.. ik kan ze nergens vinden
|
ik meot ze ook hebben.
bij ons op school werd eht uitgesteld naar volgende week woensdag (ivm kapotte pc's enzo). lijkt me sterk dat ze dan al een nieuwe toets kunnen hebben, dus weet iemand waar eht precies over gaat enzo? dan ben ik ook van dat stinkvak af ;p |
viel me ook weer mee. Had niks geleerd ken toch nooit voor ckv. Zat daar lekker op me gemakkie naar leuke liedjes te kijken. Da toneelstuk vonk wel vaag by the way. Vooral die vraag over de symboliek van die dingen ofzo, en ter lerende en de vermaak''ofzoiets, heb maar wat geluld
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |