![]() |
Oostenrijkse 'surfer' stuit op militair geheim VS
Oostenrijkse 'surfer' stuit op militair geheim VS
Uitgegeven: 1-6-2002 10:49 WENEN - Een 17-jarige Oostenrijker is op het internet gestuit op Amerikaanse militaire geheimen. Tot zijn eigen verbazing kon hij ongehinderd de details lezen van het recente ontwapeningsakkoord tussen de Amerikaanse president Bush en zijn Russische collega Poetin. Dat meldt de Oostenrijke Kronenzeitung in de editie van zaterdag. Al enkele minuten nadat de 'surfer' op de gegevens van het Pentagon stuitte, werd bij gebeld door een FBI-agent in de VS. Die wilde direct weten hoe de jongen zich toegang tot de site had verschaft. Kort daarop stond de Oostenrijke politie aan de deur van de internetter. Die bestookten de tiener met vragen, aldus de krant. Bron:http://nu.nl/document?n=57437 Dit zegt weer es wat over het zo bekende "Pentagon" :rolleyes: Wat zal Amerika doen? Jongen zwijg plicht opzeggen? zal wel weer een hype onstaan rond die persoon. |
Snap alleen niet hoe ze via zijn IP-adres aan zijn telefoon nummer gekomen, en waarom de FBi dat kind dan belt....De FBI is alleen voor binnen Amerika, moet de CIA niets doen dan?
|
Cool.. :)
Ik vraag me af wat voor details de jongen nog meer heeft kunnen lezen... De FBI beld trouwens wel snel op zeg... |
ja ach amerika is gewoon sneu
wel cool dat dat gewoon te vinden was |
:o Domme Amerikanen. :rolleyes:
Maar het kan wel makkelijk dat de FBI dat nummer achterhaald. Als je zo'n site hacked gaan ze binnen de minuut al opzoek. En dat duurt in totaal misschien 5 minuten voor dat ze je hebben. Het is opzich wel logisch dat de FBI belt, het betreft voornamelijk de binnenlandse veiligheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik me nu net zit te bedenken is dat de oosterijkse politie wel heel snel bij die jongen is
vergleken met onze politiemannetjes. |
Citaat:
|
Citaat:
2) wat geeft fbi het recht op de gegevens van die jongen :mad: |
Citaat:
2) Om 'm te screenen en evt. in de gaten te houden. Beetje para enzo ja. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat dat kereltje is omgekocht, in ieder geval zullen die Amerikanen er alles aan doen zodat die jongen niet alles zal vertellen.
|
Citaat:
ik had het toch echt over de snelheid van het arriveren van de politie. mijn ervaringen zijn daar zeer slecht in. In het verhaal staat binnen enkele minuten werd hij opgebeld en kort daarop arriveerde de politie enkele minuten is rond de 3 a 4 minuten kort daar op gok ik ook rond de 4 a 5 minuten? dat zijn 8 a 9 minuten dat vin ik nog aardig snel |
Ik vind het maar een schimmig verhaal. Hoe betrouwbaar is die Kronenzeitung eigenlijk?
|
Vraagje ... als het zo geheim is waarom zetten ze het dan op een internetsite?????
|
informatie van de fbi gaat al jaren over het internet zover ik weet... dat normale mensen hier toegang tot hebben is dus ook een enorme fout, anders was het niet speciaal geweest
|
Citaat:
Citaat:
Militaire informatie... ik vermoed dan dat dit het Air Force systeem betreft, dat is vrij zwak. Overigens heb ik ook maandenlang via een beveiligde verbinding geheime gegevens over de Naval Base Norfolk, Va. gezien. :p Kon zien waar welk schip lag, wat ze daar deden, en voor hoelang. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12. |