Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Oostenrijkse 'surfer' stuit op militair geheim VS (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=114192)

bam 02-06-2002 12:56

Oostenrijkse 'surfer' stuit op militair geheim VS

Oostenrijkse 'surfer' stuit op militair geheim VS

Uitgegeven: 1-6-2002 10:49

WENEN - Een 17-jarige Oostenrijker is op het internet gestuit op Amerikaanse militaire geheimen. Tot zijn eigen verbazing kon hij ongehinderd de details lezen van het recente ontwapeningsakkoord tussen de Amerikaanse president Bush en zijn Russische collega Poetin. Dat meldt de Oostenrijke Kronenzeitung in de editie van zaterdag.

Al enkele minuten nadat de 'surfer' op de gegevens van het Pentagon stuitte, werd bij gebeld door een FBI-agent in de VS. Die wilde direct weten hoe de jongen zich toegang tot de site had verschaft. Kort daarop stond de Oostenrijke politie aan de deur van de internetter. Die bestookten de tiener met vragen, aldus de krant.

Bron:http://nu.nl/document?n=57437

Dit zegt weer es wat over het zo bekende "Pentagon" :rolleyes:

Wat zal Amerika doen?
Jongen zwijg plicht opzeggen?

zal wel weer een hype onstaan rond die persoon.

psygnosos 02-06-2002 14:15

Snap alleen niet hoe ze via zijn IP-adres aan zijn telefoon nummer gekomen, en waarom de FBi dat kind dan belt....De FBI is alleen voor binnen Amerika, moet de CIA niets doen dan?

Narrator 02-06-2002 14:53

Cool.. :)

Ik vraag me af wat voor details de jongen nog meer heeft kunnen lezen...

De FBI beld trouwens wel snel op zeg...

arrebar 02-06-2002 18:50

ja ach amerika is gewoon sneu
wel cool dat dat gewoon te vinden was

Lucky Luciano 02-06-2002 19:11

:o Domme Amerikanen. :rolleyes:
Maar het kan wel makkelijk dat de FBI dat nummer achterhaald. Als je zo'n site hacked gaan ze binnen de minuut al opzoek. En dat duurt in totaal misschien 5 minuten voor dat ze je hebben. Het is opzich wel logisch dat de FBI belt, het betreft voornamelijk de binnenlandse veiligheid.

dystopia 02-06-2002 19:24

Citaat:

psygnosos schreef:
Snap alleen niet hoe ze via zijn IP-adres aan zijn telefoon nummer gekomen
IP -> ISP -> heeft klantgegevens

dystopia 02-06-2002 19:25

Citaat:

darkshooter schreef:
:o Domme Amerikanen. :rolleyes:
Kan iedereen overkomen. Ik heb ook wel 'ns fouten op een site gezien waardoor ik meer kon dan ik mocht. Dan meld je dat uiteraard.

Stff 02-06-2002 19:28

Citaat:

dystopia schreef:

Kan iedereen overkomen. Ik heb ook wel 'ns fouten op een site gezien waardoor ik meer kon dan ik mocht. Dan meld je dat uiteraard.

het hoort met dit soort dingen dus eigenlijk niet te gebeuren, een geheim document wat zo te bezichtigen is

bam 02-06-2002 19:50

Wat ik me nu net zit te bedenken is dat de oosterijkse politie wel heel snel bij die jongen is
vergleken met onze politiemannetjes.

McCaine 02-06-2002 20:24

Citaat:

bambix schreef:
Wat ik me nu net zit te bedenken is dat de oosterijkse politie wel heel snel bij die jongen is
vergleken met onze politiemannetjes.

Wat is dat nu weer voor domme opmerking? Ten eerste is onze politie heel capabel, alleen de politieleiding niet; en ten tweede staat nergens vermeld precies hoe lang de Oostenrijkers erover deden.

Joostje 02-06-2002 21:21

Citaat:

McCaine schreef:
Wat is dat nu weer voor domme opmerking? Ten eerste is onze politie heel capabel, alleen de politieleiding niet; en ten tweede staat nergens vermeld precies hoe lang de Oostenrijkers erover deden.
1) het was de fbi.
2) wat geeft fbi het recht op de gegevens van die jongen :mad:

dystopia 02-06-2002 21:26

Citaat:

Joostje schreef:

1) het was de fbi.

1) Ook. "Kort daarop stond de Oostenrijke politie aan de deur van de internetter."
2) Om 'm te screenen en evt. in de gaten te houden. Beetje para enzo ja.

UnknoWn EntiTy 02-06-2002 21:27

Citaat:

Joostje schreef:

het feit dat hij militaire geheimen van de VS bezit. Duh. Da's best wel illegaal namelijk. Of mag de Nederlandse politie mijn adres ook niet weten als ik net iemand neergeschoten heb :rolleyes:

Joostje 02-06-2002 22:44

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:

het feit dat hij militaire geheimen van de VS bezit. Duh. Da's best wel illegaal namelijk. Of mag de Nederlandse politie mijn adres ook niet weten als ik net iemand neergeschoten heb :rolleyes:

wie zegt dat dat een geheim is als het gewoon op het internet staat. daarnaast hadden ze blijkbaar al eerde rinfo over hem ofzo?

Naz 03-06-2002 06:59

Citaat:

Joostje schreef:

wie zegt dat dat een geheim is als het gewoon op het internet staat. daarnaast hadden ze blijkbaar al eerde rinfo over hem ofzo?

dat is nou juist het speciale aan deze zaak, hij kon gewoon bij lle geheimen van de fbi, en nee daarvoor hadden ze nog geen info over hem, je zult verbaasd staan hoe snel je aan gegevens kan komen als je zoveel macht hebt als de fbi

T_Robson 03-06-2002 12:45

Ik denk dat dat kereltje is omgekocht, in ieder geval zullen die Amerikanen er alles aan doen zodat die jongen niet alles zal vertellen.

bam 03-06-2002 15:14

Citaat:

McCaine schreef:
ca·īpa·bel (bn.)
  • 1 voor zijn werk geschikt => bekwaam, kundig, competent
    2 in staat, bij machte

ik had het toch echt over de snelheid van het arriveren van de politie.

mijn ervaringen zijn daar zeer slecht in.

In het verhaal staat binnen enkele minuten werd hij opgebeld
en kort daarop arriveerde de politie
enkele minuten is rond de 3 a 4 minuten
kort daar op gok ik ook rond de 4 a 5 minuten?
dat zijn 8 a 9 minuten
dat vin ik nog aardig snel

Rollo Tomasi 03-06-2002 18:38

Ik vind het maar een schimmig verhaal. Hoe betrouwbaar is die Kronenzeitung eigenlijk?

Griller 03-06-2002 19:01

Vraagje ... als het zo geheim is waarom zetten ze het dan op een internetsite?????

Naz 04-06-2002 07:30

informatie van de fbi gaat al jaren over het internet zover ik weet... dat normale mensen hier toegang tot hebben is dus ook een enorme fout, anders was het niet speciaal geweest

Rabbi Daniel 04-06-2002 18:45

Citaat:

Griller schreef:
Vraagje ... als het zo geheim is waarom zetten ze het dan op een internetsite?????
Citaat:

Naz schreef:
informatie van de fbi gaat al jaren over het internet zover ik weet... dat normale mensen hier toegang tot hebben is dus ook een enorme fout, anders was het niet speciaal geweest
Alle informatie van het DOD (Dep. of Defense) ook. ;)

Militaire informatie... ik vermoed dan dat dit het Air Force systeem betreft, dat is vrij zwak. Overigens heb ik ook maandenlang via een beveiligde verbinding geheime gegevens over de Naval Base Norfolk, Va. gezien. :p
Kon zien waar welk schip lag, wat ze daar deden, en voor hoelang. :)

UnknoWn EntiTy 04-06-2002 20:11

Citaat:

Fleet Admiral schreef:

Militaire informatie... ik vermoed dan dat dit het Air Force systeem betreft, dat is vrij zwak. Overigens heb ik ook maandenlang via een beveiligde verbinding geheime gegevens over de Naval Base Norfolk, Va. gezien. :p

daar komt je nick zeker vandaan ;)

bam 05-06-2002 14:46

Citaat:

Fleet Admiral schreef:

En de informatie stiekem doorverstuurd naar landen in de lijst van het "As van het Kwaad" ;):p

perseus 05-06-2002 16:40

Citaat:

T_Robson schreef:
Ik denk dat dat kereltje is omgekocht, in ieder geval zullen die Amerikanen er alles aan doen zodat die jongen niet alles zal vertellen.
Was ik die jongen maar geweest. *zucht* Dan was ik nu rijk geweest :)

Alex Fernando 05-06-2002 17:06

Citaat:

perseus schreef:

Was ik die jongen maar geweest. *zucht* Dan was ik nu rijk geweest :)

of dead ;)

perseus 05-06-2002 17:16

Citaat:

Alex Fernando schreef:

of dead ;)

:eek: :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.