![]() |
vriendelijk afwijzen?
Ik ben sinds vorige week woensdag weer vrijgezel. Maar ik ben nog wel heel druk bezig met mijn ex. Hij geeft me valse hoop door me te willen zoenen, maar wil geen relatie. Ik wil niet met me laten spelen, dus ik probeer hem te vergeten. Maar das een beetje achtergrondinformatie, maar ik liep namelijk tegen het volgende probleem.
Ik was dus met mijn vriendinnen wezen stappen en zag daar weer een jongen die ik heel lang niet heb gesproken. Hij vroeg me msn, en verder eigenlijk niet veel bijzonders. Nu vroeg hij gister op msn of ik vrijdag wat wou doen met hem. Maar ik heb daar eigenlijk geen zin in. Ten eerste heb ik nog geen zin in dates, en ten tweede die jongen is niet echt wat voor mij. Ik durfde niet zo goed te zeggen wat ik vond, dus ik zei dat ik vrijdag ging zwemmen (wat ook zo is, btw) Maar nu vroeg ik me af, hoe jullie zulke situaties aanpakken?? Zeggen jullie duidelijk de waarheid dat je het niet wilt, praat je er omheen, of nog andere opties?? Kvind het altijd zo gemeen om eerlijk te zijn. Ik ben altijd bang om iemands gevoelens te beschadigen ofzo, hoewel ik dat misschien op deze manier ook wel doe. Maja.. hoe doen jullie dit? |
Zeggen dat het net uit is met je vriend en dat je nog niet toe bent aan nieuwe dingen. Simple as that.
|
In de vorm van: "Nee." (of als je lief wil doen: "Nee, sorry dat zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd blabla").
|
Gewoon eerlijk en duidelijk zijn.
Nee, ik ben nog niet over mijn ex heen Nee, ik wil voorlopig geen afspraakjes Nee, je bent mijn type niet Kun je nog kiezen uit een eerlijke reden ook, je kunt natuurlijk ook alledrie noemen... als je de 3e niet noemt loop je welhet risico dat hij het blijft proberen. |
"Nee, daar heb ik geen zin in."
Mannen begrijpen subtiele hints nooit. |
Citaat:
|
Citaat:
vrouwen en manne spreken een andere taal |
Nee sorry, ik heb geen zin.
|
nee, ik ben nog niet toe aan nieuwe dates. zo moelijk is dat toch niet?
|
Citaat:
Nee serieus, het is gewoon het beste als je eerlijk bent, eromheen draaien heeft geen zin. Dit soort hints zijn gewoon moeilijk te snappen |
waneer leren mensen nou eens dat je ook direct en duidelijk kan zijn zonder iemand te kwetsen
tzit em in de uitleg voorbeeld: "nee ik wil nu niet met je praten" of "nee ik wil nu niet met je praten , want ik wacht nu op iemand en we vertekken zo dus geen tijd, miss een volgende keer doei" |
geen zin
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
gewoon zeggen zoals het is, want zoals al eerder gezegd ontstaat er alleen maar verwarring als mannen subtiele hints krijgen...
|
Ik zou gewoon eerlijk zeggen hoe het zit
|
Citaat:
|
Ik heb dat ook weleens. Dat ik uitgevraagd word door een jongen die ik best aardig vind maar niet op die manier. Ik durf dan gewoon niet te zeggen 'nee ik heb geen zin' of 'je bent mn type niet'. Ik zeg dan maar dat ik het te druk heb ofzo. En dat is nu ook zo want ik zit middenin examens.
|
Citaat:
"Ja leuk! Wie gaan er verder nog mee?" Mannen snappen weinig hints, maar die is toch vrij duidelijk... (zonder per definitie lullig te zijn :P) |
Citaat:
Is dat als hint bedoeld? :o |
Citaat:
|
keb het eerlijk gezegd tegen hem..
nouja niet dat hij mn type was, maar wel dat ik er nog geen zin in had. Dat ik er nog niet aan toe was. Wel goed gesprek gehad over exen. :D Verder had ik ook gevraagd wat voor verwachtingen hij had van mij. Hij vond het gewoon gezellig zei hij. Dus probleem opgelost eigenlijk!! :o Maar ik vind het wel vaak moeilijk om eerlijk te zijn met zulke dingen, maar was denk in dit geval beter. Anders blijft hij mij vragen of ik nou kan etc. |
Het beste is gewoon om eerlijk te zijn. Als je al meteen weet dat hij niks voor je is dan moet je hem dat gewoon zeggen. Beter in een vroeg stadium "afhaken" dan na een date(s). Daar word hij waarschijnlijk alleen maar meer door gekwetst omdat je hem valse hoop geeft.
|
Citaat:
Je kan beter de waarheid vertellen en gewoon zeggen dat je nu niet zit te wachten op een date/relatie omdat het net uit is met je ex. Dat is minder kwetsend dan hem valse hoop geven. (Ik spreek uit ervaring) |
Citaat:
|
Die van mijn type zou ik noooit doen, want die is de standaard, dat heeft eigelijk iedereen al door :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Np !
|
Wie zegt dat ie meer wilt? Misschien kan je eens leuk met hem uitgaan zonder er direct iets achter te zoeken?
En als je er zeker van ben dat ie meer wilt, dan kan je gewoon zeggen dat je er nog niet aan toe bent ofzo :) |
Citaat:
|
Ik zeg duidelijk de waarheid natuurlijk.
|
Citaat:
Alleen teveel mensen gebruiken die standaard zin gewoon als ze iemand niet echt knap genoeg (lelijk) vinden, en daardoor kan die soms verkeerd over komen ook al bedoel jij hem wel zoals je zegt. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |