Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Wat betekent voor jou seksualiteit? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1142095)

Emoboy 31-03-2005 09:46

Wat betekent voor jou seksualiteit?

Geef jou definitie van 'seksualiteit' eens. ik ben benieuwd!

Releric 31-03-2005 09:52

Seksualiteit;

Het concrete geheel aan verbanden, invloeden en krachten op het gebied van de dualiteit van het mannelijke en het vrouwelijke.

Als ik een gesprek met een vrouw heb, zit zelfs daar een vorm van seksualiteit in, omdat zij haar vrouwelijke (en ook mannelijke) invloeden de wereld in brengt en ik mijn mannelijke (en ook vrouwelijke).

Lelle_* 31-03-2005 10:00

sek·su·a·li·teit (de ~ (v.))
1 beleving van seks => geslachtsleven, liefdesleven

Seksualiteit is denk ik hoe je omgaat met je gevoelens voor anderen en voor seks. Iedereen heeft seksualiteit.

Emoboy 31-03-2005 10:03

antwoorden zouden ook simpeler kunnen zijn. meer gevoelsmatig. zoals:

- als ik een mooie vrouw zie en daar een opgewonden gevoel bij krijg
- alles wat met vrijen te maken heeft
- dat heftige gevoel in je onderbuik dat zegt: ik wil jou, ik wil je nu!
- als je een maaltijd zit te eten die iemand speciaal voor je heeft klaargemaakt, kan je daar opgewonden van raken

laat je gevoel spreken!

deringmeester 31-03-2005 10:15

een meisje dat op in drukke woonkamer in je oor fluisterd:''ik zie je over 10 minuten in de douch'' en dan gewoon doorloopt zonder iets te zeggen!

Lelle_* 31-03-2005 10:16

Citaat:

deringmeester schreef op 31-03-2005 @ 11:15 :
een meisje dat op in drukke woonkamer in je oor fluisterd:''ik zie je over 10 minuten in de douch'' en dan gewoon doorloopt zonder iets te zeggen!
Dat is gewoon geil.

Optima 31-03-2005 10:19

seksualiteit voor mij: een van de primaire levensbehoeften

:)

deringmeester 31-03-2005 10:27

Citaat:

Lelle_* schreef op 31-03-2005 @ 11:16 :
Dat is gewoon geil.
ja sorry, kan ook.
OT: Alle sexuele gedachten fantasien die een mens heeft.

Emoboy 31-03-2005 11:27

Dit is voor mijn eindscriptie, zo ziet het eerste hoofdstuk eruit :)
en ik noem jullie vrienden omdat forumgenoten zo stom staat :):)
volgens mij kloppen de namen ook, na wat research :)

als iemand anders nog opmerkingen heeft, GRAAG!!!! (ook ontopic antwoorden, meer tekst = fijn)

/edit: het onderwerp is trouwens "seksuele voorlichting, ontwikkeling en vorming op de basisschool"

Seksualiteit, wat is dat eigenlijk?

Om te begrijpen wat kinderseksualiteit is, moeten we ons eerst afvragen wat we onder seksualiteit in het algemeen verstaan. Het begrip seksualiteit is moeilijk te omschrijven, het heeft iets te maken met lichamelijkheid, met intimiteit, met lust, met bepaalde gevoelens. Vaak hoor je als definitie ‘alles wat met seks te maken heeft’. Maar wat betekent seks dan? In de literatuur en wetenschappelijke onderzoeken vind je verschillende omschrijvingen van het begrip seksualiteit. Het blijkt dat iedereen wel weet wat het is. Het is echter moeilijk om er een eensluidende definitie voor te geven. Iedereen geeft er een persoonlijke betekenis aan, gemaakt door eigen ervaringen.

Toen ik aan vrienden vroeg: “wat betekent voor jou seksualiteit?”, werden daar heel verschillende antwoorden op gegeven. Een aantal voorbeelden:
- Jeanne, 20: Een van de primaire levensbehoeften
- Rielle, 17: Seksualiteit is denk ik hoe je omgaat met je gevoelens voor anderen en voor seks. Iedereen heeft seksualiteit.
- Michiel, 21: Een meisje dat op in drukke woonkamer in je oor fluistert: 'Ik zie je over 10 minuten in de douche'' en dan gewoon doorloopt zonder iets te zeggen! Hoewel ik dat ook al ‘geil’ kan omschrijven! Maar serieus: Alle seksuele gedachten fantasieën die een mens heeft.
- Kevin, 19: Het concrete geheel aan verbanden, invloeden en krachten op het gebied van de dualiteit van het mannelijke en het vrouwelijke. Als ik een gesprek met een vrouw heb, zit zelfs daar een vorm van seksualiteit in, omdat zij haar vrouwelijke (en ook mannelijke) invloeden de wereld in brengt en ik mijn mannelijke (en ook vrouwelijke).

Seksualiteit is blijkbaar een heel persoonlijk begrip. Als je naar de antwoorden kijkt, zie je dat seksualiteit met de zintuigen te maken heeft: met zien, voelen, ruiken, aanraken, vrijen, masseren zelfs voor sommigen met eten! Seksualiteit zou je het best als volgt kunnen definiëren:
Alle gedragingen en gevoelens die te maken hebben met je eigen lichaam en dat van een ander en die dat speciale (spannende, opgewonden, prettige) gevoel bij jezelf of bij die ander veroorzaken, dat is seksualiteit!
Iemand die vindt dat seksualiteit alleen te maken heeft met vrijen, met het aanraken van de geslachtsdelen en met geslachtsgemeenschap, zal het eens zijn met de bovenstaande omschrijving. Maar ook degene die graag naar een mooi lichaam kijkt en dat seksualiteit vindt, of die opgewonden wordt van een voor haar of hem klaargemaakte maaltijd zal zich er ook in kunnen vinden.

Built to last 31-03-2005 12:07

Ik zou toch gaan voor fictieve namen. maar ja wie ben ik.

deringmeester 31-03-2005 12:09

ik zou je onderzoek verder uitbreiden.

Emoboy 31-03-2005 12:19

ach ja, die namen, zolang er geen achternaam bij staat is het toch geen probleem?

en dit is nog maar anderhalf kantje van de 40. dus uitgebreid word het zeker

Built to last 31-03-2005 12:37

Toch vind ik dat je van te voren wel had moeten vermelden dat de gegevens zouden worden gebruikt door jou, met daarbij de vermelding van hun namen.

Emoboy 31-03-2005 12:39

Citaat:

Built to last schreef op 31-03-2005 @ 13:37 :
Toch vind ik dat je van te voren wel had moeten vermelden dat de gegevens zouden worden gebruikt door jou, met daarbij de vermelding van hun namen.
heb je gelijk in, dat is niet goed van me, vandaar dat ik het nu ook hier neerzet, in de hoop dat ze positief reageren...

Built to last 31-03-2005 12:46

Citaat:

Emoboy schreef op 31-03-2005 @ 13:39 :
heb je gelijk in, dat is niet goed van me, vandaar dat ik het nu ook hier neerzet, in de hoop dat ze positief reageren...
amen :)

Emoboy 31-03-2005 12:50

Citaat:

Built to last schreef op 31-03-2005 @ 13:46 :
amen :)
hee dat hoor ik te zeggen, als zoon van een dominee, of ben jij dat ook? :)

ik moet ineens weer denken aan theo maassen: "ik hoef niet perse een meisje die altijd ja en amen zegt... ja vind ik al meer dan genoeg!"
:cool: :D :cool:

Built to last 31-03-2005 12:53

Citaat:

Emoboy schreef op 31-03-2005 @ 13:50 :
hee dat hoor ik te zeggen, als zoon van een dominee, of ben jij dat ook? :)

ik moet ineens weer denken aan theo maassen: "ik hoef niet perse een meisje die altijd ja en amen zegt... ja vind ik al meer dan genoeg!"
:cool: :D :cool:

haha, nee geen zoon van de dominee alhier.

't leek me hier gewoon een gepast woord.

Nona 31-03-2005 13:27

Citaat:

Emoboy schreef op 31-03-2005 @ 13:39 :
Namen veranderen is altijd een leuk idee. ;)

Releric 31-03-2005 15:50

Hehe nice one Emoboy ;), ik vind het geen enkel probleem dat je RL namen gebruikt, privacy wordt vaak overschat :D .

Emoboy 31-03-2005 16:20

en nu weer ontopic :D

Reverend 31-03-2005 16:48

neukeh

Releric 31-03-2005 16:55

Volgens mij is seksualiteit ook op de een of andere manier verbonden met esthetica (leer der schoonheid), maar op welke manier blijf ik je nog even schuldig.

Kaps 31-03-2005 17:08

In je blootje aan een bloot meisje zitten.
Soms ook zonder blootjes.

Tsu 31-03-2005 18:20

Citaat:

EPD schreef op 31-03-2005 @ 18:08 :
In je blootje aan een bloot meisje zitten.
Soms ook zonder blootjes.

wahahaha (y) :D

gekmeisje18 31-03-2005 18:57

Seksualiteit kan verbonden zijn met liefde en aantrekkingskracht, maar het hoeft niet.

Bij het woord seksualiteit denk ik ook aan geaardheid..

MargotTenenbaum12347 31-03-2005 22:25

Citaat:

Emoboy schreef op 31-03-2005 @ 11:03 :
antwoorden zouden ook simpeler kunnen zijn. meer gevoelsmatig. zoals:

- als ik een mooie vrouw zie en daar een opgewonden gevoel bij krijg
- alles wat met vrijen te maken heeft
- dat heftige gevoel in je onderbuik dat zegt: ik wil jou, ik wil je nu!
- als je een maaltijd zit te eten die iemand speciaal voor je heeft klaargemaakt, kan je daar opgewonden van raken

laat je gevoel spreken!

die laatste vind ik echt grappig dirkjan :cool: maar dat kan aan mij liggen

verder kloppen alle voorbeelden die je noemt wel bij mij
bij het woord seksualiteit denk ik automatisch aan mijn eigen sexleven :bloos:

Emoboy 04-04-2005 10:02

ik heb nu 6 serieuse meningen. leuk!

mocht JIJ er nog een weten, post die shizzle!

Mennuz 04-04-2005 10:04

Het Reilen en Zeilen van een persoon in het vallen op en het copuleren met de individuen waarmee ze deze acties ondernemen.

Emoboy 04-04-2005 10:09

Citaat:

Mennuz schreef op 04-04-2005 @ 11:04 :
Het Reilen en Zeilen van een persoon in het vallen op en het copuleren met de individuen waarmee ze deze acties ondernemen.
heel knap van je! al die moeilijke woorden zo in 1 zin!

Emoboy 04-04-2005 12:35

Vrijen
Als twee mensen met elkaar gaan vrijen,
Willen ze meer dan zoenen en strelen.
Meestal kleden ze zich helemaal uit
En liggen bloot tegen elkaar aan.
Als een man en een vrouw samen vrijen,
Gaat de penis van de man in de vagina van de vrouw.
Dat vinden ze allebei een lekker gevoel.
Dan komt er wat vocht uit de penis van de man in de vagina.
In dat vocht zitten piepkleine zaadcelletjes.
Die komen in de buik van de vouw terecht.
In de buik van de vrouw zit soms een eicel.
Als een eicel en een zaadcel bij elkaar komen,
Kan er een baby uit groeien.
Soms willen mensen geen baby meer.
Dan slikt de vrouw een pil of de man doet iets om zijn penis.
Zo komt er geen baby en kunnen ze toch samen vrijen.

waves 04-04-2005 13:17

bij seksualiteit denk ik als eerste aan seks, zoenen, strelen en de gevoelens van lust en liefde die daarbij komen kijken. Het is een universeel iets, iedereen doet t (ook al willen we dat van sommige mensen zoals ouders liever niet weten).

lieve 04-04-2005 15:26

Me vrouw voelen!
De invloed van de man op mijn vrouw zijn. De aantrekkingskracht...
Tgoh, er is zoveel dat seksualiteit voor me is. Dat het zo moeilijk is om het uit te drukken!

Gwinnie 04-04-2005 15:43

Citaat:

Emoboy schreef op 31-03-2005 @ 12:27 :
Seksualiteit is blijkbaar een heel persoonlijk begrip. Als je naar de antwoorden kijkt, zie je dat seksualiteit met de zintuigen te maken heeft: met zien, voelen, ruiken, aanraken, vrijen, masseren zelfs voor sommigen met eten!

in het stukje hierboven staat niks over eten, die heb je wel op het forum genoemd, maar niet in je verslag.:)

Emoboy 05-04-2005 09:54

Citaat:

Bikkelvrouw schreef op 04-04-2005 @ 16:43 :
in het stukje hierboven staat niks over eten, die heb je wel op het forum genoemd, maar niet in je verslag.:)
ja idd, ik had eerst namelijk zelf wat voorbeelden verzonnen (zonder naam that is), maar ze klonken allemaal een beetje hetzelfde :P dus daarom dacht ik, het is veel leuker om het aan 'echte' mensen te vragen.
nu heb ik die tekst ook al aangepast ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.