![]() |
Hoe ga jij je voorbereiden op de examens?
Titel spreekt voor zich :)
|
ehm gewoon 1 dag van te voren alles doorkijken. sommige vakken wel paar dagen eerder hoor:)
|
2 weken van te voren beginnen voorbereiden plan ik..hopelijk doe ik dat ook
anders .. :( |
Mezelf kennende begin ik 2 dagen voor elk examen en haal ik alles nog net.
|
op school hebben we nu examentrainingen, dat probeer ik gewoon heel goed bij te houden, veel oefenen en ehm... hopen dat het dan gaat lukken :o
|
Vroeg beginnen, niet zoals ik de afgelopen 6 jaar heb gedaan (dag van tevoren beginnen). Dan lukt het met een btje mazzel wel :o
|
Op tijd beginnen.. en dan gewoon leren en veel opdrachten/oefenexamens maken.
|
samenvattingen maken, de stof vaak doorlezen, aantekeningen goed doornemen, veel vragen stellen op school en examens oefenen. Voor de rest, niet doordraven en op tijd gaan slapen en ontspannen
|
ook examentraining op school en die gewoon goed maken :)
|
ik ga de laatste maand nog op huiswerkklas (waar ik al eerder heb gezeten)... Daar hebben ze al het oefenmateriaal en de juiste mensen waaraan ik alles kan vragen...
|
topicstarter moet eigenlijk beginnen :o
Ik ga na mn toetsweek gewoon elke dag een paar uur (2 ofzo) plannen waarin ik ga leren en de rest ontspannen. - 'samengevat' doornemen - schoolboeken doornemen - veeeel oefenexamens maken Oh en ik ga zelfs op examentraining voor wiskunde :eek: Ik wil ingeloot worden voor geneeskunde en wiskunde is het enige waar ik niet zo best voor sta. Ik denk niet dat ik de dag van te voren nog veel ga doen:) denk dat ik daar alleen maar zenuwachtig van word. |
ik ga proberen vroeg te beginnen en dan elke dag een beetje doen, zodat ik de laatste week niet in de stress hoef te zitten dat ik nog zo veel moet doen.
|
Op school alle oefenexamens maken en zoveel mogelijk vragen. Ik ga sowieso de hele meivakantie leren. Ik begin denk ik met leren de week na mn tentamens. Dus over 2 weken. :o
|
Oude examens oefenen (y)
|
Ik ga voor natuur- en wiskunde op universiteit Leiden examencursussen volgen. Voor scheikunde en M&O ga ik gewoon veel oefenen. Voor Engels en Nederlands hoef ik niks te doen. Alle stof van bio doornemen en ik ben klaar voor de examens!
|
Veel oude examens oefenen. Als ik dan iets tegen kom dat ik niet meer weet, zoek ik het op en ga ik het leren. (De afgelopen 6 jaar vooral de laatste avond geleerd, nu ga ik op tijd beginnen..)
|
Citaat:
|
Goed leren, goed slapen en veel afleiding zoeken.
|
Ik ben al begonnen?
Aangezien ik vlak voor de examens zo zenuwachtig ben dat ik toch niet meer kan leren, ben ik nu vast bezig met bij de talen veel teksten te oefenen en voor de andere vakken te leren voor de toetsweken. Die gaan voornamelijk over dezelfde stof als het examen, behalve voor Kunstgeschiedenis. Maar daar ben ik ook al mee begonnen:) |
Citaat:
|
op school meedoen met examentrainingen en thuis ook doorwerken, maar ik ken mezelf en ik doe dat denk ik niet, al zou t wel moeten. maar t moet want ik wil slagen (y)
|
Niet leren, ik slaag toch wel
|
ik neem me voor om dagenlang te leren
maar ik ken mezelf een beetje en weet dat ik de avond voor het examen keihard begin te leren en mezelf voor me kop sla dat ik niet eerder ben begonnen. |
ik heb geen idee want wij hebben les tot aan de examens :confused:
|
Citaat:
|
ik begin morgen denk ik met het doorlezen van het eerste geschiedenis onderwerp zodat ik tenminste weet waar het over gaat. dan een ander vak doorlezen enz. en dan examens oefenen en de boekjes van 'samengevat' heel goed proberen te kennen.
|
Op school btje uit examenbundels werken in de lessen.. en verder na de herkansingen beginnen met leren denk.. (dus vanaf meivakantie zo'n btje). Rustig aan, niet teveel op een dag, dan wordt het niet zo stressen :)
|
Ik zit op een huiswerkinstituut en bereid daar ook voor het grootste deel mijn examens voor. Gistermiddag heb ik gevraagd hoe ze dat precies in z;n werking gaat en het komt er gewoon op neer dat ik een planning moet maken waarin ik mijn leerwerk en 'oefenexamens' plan.
|
Een paar dagen van tevoren sommetjes oefenen, maar echt leren kan ik niet. Het is tenslotte Wiskunde A1, hè. :) Ik zal wel redelijk relaxt het eindexamen ingaan, denk ik. :)
|
duits12 , nederlands, engels; teksten uit examenbundel oefenen.
bij economie en wiskunde ga ik alles maar eens maken, heb ik nog niet gedaan (n) |
op vakantie examenbundels etc meenemen en dan daar leren. :)
|
samenvattingen maken, oude examens maken/doorkijken
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52. |