![]() |
De pooier
De pooier stalde zich weer uit
Gelikte gympen, sikje, broek Vlechtjeshaar en grote ringen zijn meisje stond stil in de hoek Haar dikke buik stak ver naar voren bol gevormd, zo'n 8 maand oud De pinda liet niet lang meer wachten de vader liet het echter koud Een kort moment, hij stond te bellen richte hij zijn blik op haar Haalde zijn schouders op en lachte en beukte haar vervolgens in elkaar Op zoek naar een nieuwe stijl. Grof en gevat. Ik probeer weer eens wat uit. |
ik zie hem niet, maar leuke stijl, cewler, gevatter, zoals jij zelf al meld. Wel een stoute meneer de pooier :nono: (waarom vind ik dat een lelijk dichtwoord?:S)
|
Citaat:
|
Ik vind het een sterk gesicht. Het loopt mooi, heel vlot. Leest lekker weg. Alleen die laatste regel heeft naar mijn gevoel een lettergreep te veel of zo :confused: (Ik weet er niet zo heel veel van hoor, dus het kan ook aan mij liggen.)
Het gedicht spreekt mij vooral aan omdat je er een beeld bij krijgt. Je ziet het voor je. En ik vind het zielig voor dat meisje :( |
De pinda laat niet meer lang op zich wachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie alternatieve zijn inderdaad wat beter, ik heb het geprobeerd te wijzigen maar daarvoor was de topic te oud.
Bedankt voor jullie reacties. |
Ja,.. vervolgens is een nare ja. Maar, "maar" klinkt erg zwak. Ook andere alternatieven als "toen" zijn niet erg sterk. Mijn advies is dus, zet daar maar een hele nieuwe zin neer. De laatste zin uit de eerste strofe heeft genoeg lettergrepen, maar klopt vanwege de klemtoon die nu op "in" valt, inplaats van op "stil" niet meer.
Verder een goed uitdagend gedicht. Ga zo door. |
De eerste twee strofen vind ik mooi, maar die laatste is wat te cru, te abrupt in mijn ogen. (slaat hij haar in elkaar terwijl hij aan het bellen is? :| de lul.)
|
Is het niet 'richtte' (met dubbel t dus), omdat het verleden tijd is?
De eerste strofe vind ik niet zo heel sterk, daarna vind ik het sterker worden. Idd een gedicht waar je een beeld bij krijgt. Ik houd meer van lieve gedichtjes. :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32. |