![]() |
[Processor] Nog Bruikbaar?
Hallo,
ik heb hier een processor (PIII) en daar is een pinnetje van afgebroken, zou ik deze nog kunnen gebruiken? SL45X is het type op de foto is aangegeven welk pinnetje is afgebroken http://home.planet.nl/~blank728/Marc/afgebroken.jpg |
UItproberen, ik weet alleen dat bij mij sommige pinnetjes scheef stonden en die zelf heb recht gemaakt, geduwd.
Werkte als een trein. Ik denk dat je dat zou moeten testen. |
Ligt eraan waar het pinnetje voor dient. Als het gewoon een ground-pinnetje is dan kan ie het best nog doen :)
Maar idd, gewoon maar proberen, als het werkt dan zie je dat vanzelf ;) |
Niet alle pinnen zijn aangesloten, dus gewoon in een socket steken en proberen.
@ M@rco: grounding pins die niet aangesloten zijn, zijn meestal niet echt heel bevorderlijk voor een stabiel systeem. :) |
Mjah, hij gaat piepen als hij het niet doet, lijkt me... Gewoon proberen dus...
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij gaat hij ook piepen (zeg maar krijsen) als de koeler vastloopt... |
Dat heet een waarschuwing, te laag rpms, kan je uitzetten.
Of als hij geen koeler vind, is gewoon beveiliging. Ik denk niet dat een Pentium 3 dat heeft :p. Die werd bij mij passief gekoeld! |
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk als hij het niet doet, boot hij gewoon niet, of komt hij niet voorbij de bios. Anders zou hij zo onstbiel zijn als de pest. |
proberen idd...
ik heb ooit een pinnetje gerepareerd door een dunne naald vast te solderen en daarna op maat te knippen :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
Asus heeft een mooie vrouwelijke stem <3. Msi heeft een kut piep + lampjes die gaan knipperen. |
Citaat:
|
Citaat:
"honey, someting is wrong with your RAM, please check if it is inserted in the right hole" of meer zowiets: "<3 Piep!, Piep! <3" |
Citaat:
Citaat:
|
Als het gaat stinken kan je beter de computer direct weer uitzetten ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Moederbord verpatsen op ebay :D. |
Citaat:
|
Pleur die ouwe troep gewoon weg :|
|
Er zijn ook mensen die het écht hobbyen met oude spullen leuk vinden :rolleyes:
|
Bovendien is een PIII voor een hoop mensen nog prima bruikbaar. Waarom weggooien?
|
Ik ben ook nog steeds op zoek naar allerlei ouwe shit (Celeron FC-PGA's of P-IIIEB's rond de 1000 MHz) voor op mijn ouwe Abit ZM-6 moederbordje, dat alleen met PPGA Celerons hoort te werken. Maar gewoon, puur voor de fun, wil ik zien of ik die socket kan omsolderen tot een FC-PGA voet en of ik dus een FC-PGA P-IIIEB op 8.0x133 kan draaien (dat kan mijn bord aan).
Dat is echt hobbyen. |
Citaat:
Zodra je de soldeerbout uit de kast haalt, is het geen hobby meer :evil: |
hier ligt hij anders standaard naast me keyboard :o
|
Ik heb nog geen tijdgehad om het te kunne proberen, mnaar hij past op mijn huidige moederboard, daar zit nu een celeron 960 op, maar als het mobo dan doorbrand ben ik er niet zo blij mee want ikkan dan niet echt aan een nieuwe pc komen.
dus bestaat er een kans dat die doorbrand?? Thanx alvast vcoor de reacties;) |
Citaat:
Persoon heeft kapotte CPU en wil 'm gewoon gaan gebruiken.. |
Ik heb de Processor geprobeerd, maar alleen de Ventilatoren gaan draaien, de IDE apparaten worden niet geactiveerd word ook geen stroom op gezet.
Dus gewoon proberen een naald er op te solderen? |
... kan me nog herinneren toen er een foutje zat in het plaatsen van het geheugen, zo'n leuke vrouwenstem...
"Your memory may have a problem!" "Your memory may have a problem!" "Your memory may have a problem!" "Your memory may have a problem!" ...Op een gegeven moment begon het zelfs leuk te worden... |
Citaat:
|
Voor piepjes is er min of meer een standaard trouwens.
lang kort kort kort = videokaart lang lang lang lang <etc> = geheugen Dat zijn de enige twee die ik regelmatig gehoord heb. Die diagnostic LEDs zijn een stuk makkelijker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijne piept altijd.....
Als hij opstart :D |
Citaat:
de systeemspeaker :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
:D maak eens een nieuw topic * hoe ik mijn pc heb gesloopt* ;) |
Citaat:
Ik had me in mijn hand gesneden, bleef bloeden dus toen maar een verband om gaan doen, toen nieuwe koeler op de 3d kaart gezet, en boem :) kapot. Wel raar veel pc's in en uit elkaar gehaalt, nog nooit last daarvan gehad :). |
Citaat:
|
Citaat:
Dat meot ik altijd hebben die is namelijk sneller dan mij beeld en dan weet ik of ik te ver ben gegaan en mijn bios moet resetten :D |
Oh, heb jij nog zo'n goede oude CRT :p
Vriend van me had dat ook, die kreeg pas beeld als Windows al bezig was met opstarten :D Hij moest op de gok op Del raggen en dan hopen dat ie z'n BIOS in kwam. |
Citaat:
Bios reset dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11. |