![]() |
Nadelen/ergernissen van relatie?
Hey,
Ik vroeg me af of de mensen hier die een relatie hebben hier ook nadelen hebben ondervonden hiervan. Ik heb nu een maand een nieuwe vriend en ik erger me er heel erg aan dat hij zoo jaloers is. Dit vind ik dus weer een nadeel van een relatie hebben. Altijd iemand die je 'in de gaten houdt' en wil weten wat je doet enzo.. Hebben jullie ook zoiets? En wat doen jullie eraan? x Kim |
Je er dood aan ergeren!! Int begin stapelverliefd zijn, vervolgens hoe langer je em kent hoe meer nadelen je gaat zien...
Op gegeven moment ben je t zat, en dan maak je t na 2 jaar uit!!! :o :D |
dat je vriendjes vriendjes heeft met wie je het totaal NIET kan vinden.
Naja wat ik er aan doe? Proberen te accepteren en het beste ervan proberen te maken |
In de relatie zit natuurlijk wel spanning, maar daarbuiten is maar weinig spanning toegestaan (iig dat sta ik mezelf niet toe). Ach, na lange tijd vrijgezel geweest te zijn mis ik dat soms wel maar de voordelen wegen zeker op tegen de nadelen op dit moment :). Ik heb niet het gevoel dat ik in de gaten wordt gehouden ofzo, ik vindt het ook gewoon leuk om te vertellen wat ik gedaan heb enzo.
|
Nee. De enige ergernis is de afstand tussen ons.
|
Mn grootste ergenis is dat ik d'r niet elke dag kan zien, en de afgelopen week (en de komende 2 :eek: weken) zie ik d'r helemaal niet vaak.
Ik heb me nog nergens aan geergerd, maar als ik iets tegen kom dan is dat denk ik zo over, we bespreken vrij veel/alles :o. Dus daar ben ik ook niet bang voor. |
@Smobbo: volgens mij helpt het idd als je gewoon over alles praat met elkaar. En dan niet boos worden als de ander commentaar heeft/zou hebben natuurlijk.
|
Dat die ander dingen achter gaat houden om je niet te kwetsen.
Als er 1 in je relatie niet eerlijk is over alles dan heb je geen relatie, maar toch blijven er dingen die je voor de ander achterhoud en daar ga je je aan ergeren...... en sommige dingen in zijn/haar karakter die je pas later ziet, maar soms zijn die ook erg schattig :o |
Ik kan zo even niks bedenken....
|
nadelen... t enige wat ik zou kunnen bedenken is dat hij volkomen blut is, en dat ik dus grotendeels opdraai voor de kosten (hij doet zn best iets te vinden, maar t valt niet mee).
maar verder is ie leuk en lief en schattig en helemaal geweldig! (nog steeds verliefd na 6 maandjes :bloos: ) |
Ohja en dat die verliefdheid ooit overgaat en dan moeten beide partijen hetzelfde idee hebben bij het begrip houden van anders erger je je dood.......
|
Ik erger me nergens aan bij hem eigenlijk. En als nadeel kan ik ook niet zo snel iets bedenken. Misschien dat ik me minder kan consentreren op school en geen zin heb om huiswerk te maken en liever bij hem ben.
|
Het nadeel van verkering in het algemeen is dat je niet meer vrij bent om met anderen te vozen (tenminste, meestal). Dat hoeft echter geen probleem te zijn (als ik verliefd ben, hóef ik ook niet met anderen te vozen).
Oh ja, en ik word buitengewoon zenuwachtig van zijn mensen ontmoeten (vrienden/familie). Ieh. Die hebben allemaal verwachtingen bij een vriendin van hem en daar voldoe ik natuurlijk nooit aan... |
af en toe wel wat kleine ergernisjes, maar over het algemeen vrij weinig..
|
Citaat:
|
Hmmm. Dat iemand in een relatie soms bepaalde dingen van je verwacht, meer van je verwacht dan je kan geven. En onderhuidse irritaties, maar dat heb je niet uitsluitend met je geliefde. Verder zijn relaties leuk hoor (y)
|
Dat je in principe altijd rekening moet houden met iemand. Dat je bepaalde dingen niet kan doen omdat je een vriend(in) hebt.
En, in onze relatie is dat nogal groot punt, dat hij denkt dat ik altijd meer tijd voor anderen heb dan voor hem. En dus jaloers is als ik wat met een vriendin ga doen. |
Als je je ergert aan iets van je vriend/in als je diegene slechts 1 keer in de week ziet, dan moet dit wel erg zijn als je elkaar elke dag ziet.
M'n vriendje en ik wonen samen en zien elkaar dus elke dag. Ik erger me aan sommige kleine dingen maar niet zo belangrijk, de positieve punten overheersen. Een negatief punt bijvoorbeeld is dat hij soms teveel alcohol drinkt/rookt en dat is het onderwerp waar we het meest ruzie over maken. Erg jaloers zijn we niet maar ik zou er niet van houden als hij met een meid op stap zou gaan en andersom ook niet. Wat ik ook maar normaal vind. |
niet zoveel ergenisjes.
alleen is hij minder goed in ruzie maken dan ik, en daar kan ik me aan ergeren. als ik ergens mee zit, zeg ik het en wil ik het gewoon uitpraten...hij wordt stil en er komt he-le-maal niets meer uit voor een tergend lange tijd. moet je er echt uittrekken wat er mis is. dat is voor mij soms frustrerend. maar echt een nadeel van een relatie hebben op zich...hmmm, niet echt. ik maak misschien soms andere keuzes dan ik had gemaakt als ik alleen was (niet een paar maanden naar het buitenland in mijn eentje), maar dat heb ik er graag voor over, en komt niet doordat HIJ mij tegenhoudt in die dingen, maar omdat ik het zelf niet meer wil. |
enige nadeel is dat ik jaloers ben, soms... Vind ik een klotegevoel en niet leuk voor hem. Verder niet echt iets, geloof ik.
|
Ik vind niet dat er een nadeel aan mijn relatie zit. Ja, het is jammer dat ik doordeweeks mijn vriend nooit zie vanwege de afstand, maar als ik geen relatie zou hebben zou ik doordeweeks én in het weekend geen vriend ontmoeten.
|
Citaat:
|
De nadelen in onze relatie zijn denk ik de afstand. Ook is het soms vervelend in een relatie dat je constant verantwoording moet afleggen zodat diegene weet waar je bent/doet. Niet alles natuurlijk, maar je vindt het altijd wel fijn om te weten waar diegene uithangt.
Eigenlijk zitten er toch meer voordelen aan :o |
De enige ergernis die af en toe opkomt is die van dat ik geen relatie heb:p
|
Citaat:
|
vrij weinig eigenlijk.. :)
|
Citaat:
En natuurlijk is de afstand niet leuk. |
Dat hij gaat liegen omdat hij schrik heeft voor mijn reactie.. Soms wel lastig als hij achteraf dan bekent dat het uiteindelijk niet zo was, maar anders.
|
Citaat:
Citaat:
Voor de rest: Jaloezie, geslotenheid en onredelijk gedrag zijn wel de top 3 van ergernissen in een relatie bij mij. Maar één van die dingen kom je vroeg of laat wel tegen in je relatie…. Dus soms is een relatie kut en soms is alleen zijn kut, conclusie: dan maar een beetje schipperen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt minder tijd voor vrienden.
Mja en verder... niet echt veel nadelen. Maar heb dan ook pas 1 relatie van 2½ maand gehad. |
Citaat:
|
Niemand is perfect en iedereen heeft zijn irritaties. (Y)
|
Citaat:
|
we wonen wel samen op een relatief klein oppervlak. Dus we moeten erg veel rekening met elkaar houden. In de zin van, ik met school bezig en hij wil vrienden over de vloer ofzo. Maar dat zijn geen echte irritaties of ergernissen. Ik ben allang blij dat ik met hem samenwoon.
Verder zou ik nu vrij weinig kunnen bedenken. |
Een nadeel is inderdaad dat jaloers zijn,
maar ook het steeds een soort verantwoording afleggen van wat je gaat doen,met wie en wanneer. Of tja, je moet steeds rekening houden met je partner. |
minder tijd voor m'n vrienden, en dan je soms niet weer es zo kan laten gaan als toen ik nog geen vriend had...
verder weinig nadelen. |
dat elke keer dat we een meningsverschil(letje) hebben, hij helemaal gaat panieken dat we misschien wel niet bij elkaar passen.
Moet ik nu maar mijn mond houden als ik het niet met hem eens ben? |
Weinig.
Alleen dat ik hem niet kan zien door de weeks :(... waarom ben ik ook zo ver weg op kamers gaan wonen ;). Verder dat hij erg makkelijk is, in alles. Dit heeft zeker zijn positieve punten (hij kan goed omgaan met al mijn zeur dingen ;)), maar af en toe is dat ook wel een nadeel! Verder uhh eigenlijk niks :)... dat is nog eens wat he, na 2.5 jaar :) |
Het nadeel vind ik eigenlijk dat hij best wel snel jaloers ik is, maar dat is het enige, verder is hij leuk lief en perfect :D
|
Ik erger me eraan als hij me jaloers maakt. Veel met andere dames omgaat. bijv. Wanneer hij op stap gaat met zijn vrienden en me later stuurt dat er ook twee meiden mee waren. Als ie me gaat vertellen hoe erg zo'n meid zich wel niet aan hem opdrong :mad:
|
na 6 maand..
ik vind het jammer dat het niet meer nieuw is. ik zou zo graag weer eens een eerste kus van iemand hebben.. dat spannende is weg. das erg jammer.. |
algemene nadelen van een relatie
- jaloezie - vereiste monogamie - na een tijd sleur - na een tijd ergeris - te hoge verwachtingen hebben - teveel tijd claimen - teveel gezeur |
wat ik nadelen vind...
- vrienden/familie gaan je beoordelen :eek: - minder vrije tijd voor jezelf - minder geld voor jezelf |
Dat het fuckin' veel zeer kan doen als het uit is :(
|
Nadelen:
- Jaloezie - Dat je je soms (meestal zonder reden) voelt over je relatie. Dat je je dus af gaat vragen of hij wel van je houdt etc. |
Nadeel:
Ikzelf |
Citaat:
|
Het missen nekt me af en toe.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05. |