![]() |
Paus overleden
Het Vaticaan heeft zojuist het overlijden van de paus bekendgemaakt.
Citaat:
|
Ik zie het ook. Het is nog 'vers' nieuws zoals de correspondente zegt. Ach, het zat er al aan te komen.
|
Sja, iedereen gaat een keer dood. Dus ook de paus.
|
21.37
|
Idd.
Veel mensen gingen de afgelopen dagen bidden dat die man weer zou opknappen of later dood zou gaan. Ik vind dat eigenlijk best hard. Ik gun het die man dat ie nu niet meer zo hoeft te lijden. Weer een beetje opknappen zou nog meer lijden betekenen. |
Maar wat nu een italiaanse paus of eentje uit een iets exotischer land?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou en
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Richtlijnen
Bijna tien jaar geleden gaf de paus al richtlijnen voor zijn overlijden. In 1996 liet Johannes Paulus II onder meer vastleggen dat in de laatste uren van zijn leven en na zijn overlijden geen foto's van hem mogen worden gemaakt. Ook verbood hij geluidsopnames van zijn laatste woorden. :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil ook geen gezeur horen dat Balkie niet de paus is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weten jullie of er extra maatregelen zijn in de week 24-30 april? Dan ga ik met school naar Rome toe, ik denk dan dat de Sixtijnse Kapel enzo gesloten is... misschien weet iemand wat er dan precies gaat gebeuren?
|
Citaat:
Citaat:
Voor redelijk veel mensen heeft hij wat betekend, ja. Daarom is het ook wel goed dat er wel wat aandacht aan wordt besteed. Het is een gedeelte van de cultuur van een deel van Nederland, ik denk met name bijvoorbeeld Limburg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan er beter niet gaan:
Bron: nu.nl Tekst: gedeelte van origineel bericht Pelgrims De autoriteiten van de Italiaanse stad Rome bereiden zich voor op de komst van zeker een miljoen gelovigen na de bekendmaking nu de paus is overleden. Nu al is het extra druk op de luchthavens en in het openbaar vervoer. De spoorwegen en ook de bus- en metrobedrijven hebben speciale dienstregelingen opgesteld met extra materieel. Om iedereen te kunnen huisvesten zullen er zeker 6500 bedden worden geplaatst in het grootste congrescentrum en in een gebouw van de spoorwegen. Beter thuis blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|