![]() |
Nijmegen Studentenstad (?)
Wie studeert er en kan mij daar wat over vertellen?
je hoort altijd wel verhalen van dat utrecht superleuk is, en groningen=koningen.. en leiden een ballenstad.. Maar van nijmegen(en ook wel andere steden) hoor je een stuk minder.. Hoe staat het in Nijmegen met de studentencultuur.. stelt dat nog wat voor? of is het eigenlijk gewoon een 'stad met universiteit.punt'.. (Gewoon nieuwsgierig.. geen aanval op nijmegen ofzo dit.. don't get me wrong:) ) |
In vergelijking met Amsterdam/Utrecht/Groningen/Leiden zuigt Nijmegen enorm hard. Het is een mooie oude stad, maar het blijft een provinciestad.
|
Citaat:
|
Nee, niet de haat. Meer het besef dat je daar best een leuke, rustige studententijd kunt hebben maar dat het echte leven zich toch gewoon in de Randstad afspeelt.
|
Citaat:
|
Mja, als je een studentenstad als Leiden/Amsterdam etc verwacht, dan moet je niet naar Nijmegen gaan. Ik vind Nijmegen een hele fijne stad met een hele fijne campus (ik studeer er nog niet, maar ben er wel een paar keer geweest). Als je dat zoekt, dan is Nijmegen natuurlijk heel geschikt :) Ik vind Nijmegen overigens wel meer dan een stad met een universiteit. Maar niet zoals dat in Leiden is, bijvoorbeeld.
|
Nijmegen lijkt me best saai. Dit stad oogt ook niet echt gezellig. :o
|
Ik ga in Nijmegen studeren. Ik hoef niet zo nodig naar een grote stad, omdat daar alles zoveel leuker zou zijn. Ik vind het leuk dat in Nijmegen de studenten echt vertegenwoordigd zijn, terwijl dat in bijvoorbeeld Amsterdam niet zo is. Bovendien vind ik het een mooie en gezellige stad. Het doet me denken aan Maastricht, daar woon ik nu. De overgang zal dus niet zo groot zijn. Bovendien vind ik de universiteit gezellig en goed :)
|
Ja, in Nijmegen is de verhouding burger/student natuurlijk wel aangenaam. Maar dat is logisch, omdat Nijmegen niet zo'n grote stad is. Je ziet inderdaad veel studenten op straat lopen en veel jonge mensen op straat is altijd gezellig.:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind Nijmegen een hele leuke stad om te studeren. De campus ziet er idd gezellig en uhh 'vriendelijk' uit, door de lage gebouwen en al het groen. jeetje wat klinkt dat truttig.
De stad is klein, maar wel heel gezellig. Vooral met zulk mooi weer en al die terrasjes. Uitgaan is best beperkt, logisch in een kleine stad, maar er is wel van alles iets. En je komt altijd veel bekenden tegen. Pluspunt voor mij is dat het verenigingsleven het uitgaansleven niet overheerst. Ooh en er is natuurlijk het prachtigmooie nieuwe sportcentrum :cool: |
Citaat:
mja, nijmegen kleine stad.. okeej, in vergelijking met a'dam en rotterdam stelt het weinig voor.. maar ik heb het eens ff opgezocht, en het is de 8e stad van nederland(data uit 2000, maar zoveel zal dat niet verandert zijn in 4jaar).. Leiden en delft zijn zelfs kleiner, en groningen is met 'maar' 20.000 inwoners meer nieteens zo heel veel groter. Dus ik vraag me af of die grootte veel uitmaakt. Een paar maanden geleden heb ik op dit forum btw nog gelezen dat amsterdam(nota bene toch te grootste stad) egt flink onderaan eindigde in een poll van leukste steden om te studeren.. (nou is een poll op s.com natuurlijk niet representatief, maar het gaat om het idee) |
Een vriend van me studeert in Nijmegen, het verenigingsleven is daar idd niet heel geweldig, sterker nog volgens hem is het er nauwelijks. Maar de stad opzich is heel stoer zegt ie, genoeg te doen, er is wel degelijk een 'studentenleven'
Leiden lijkt me trouwens ook niet heel spannend... |
Je moet gewoon in Groningen zijn (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nijmegen is echt een studentenstad... Echt gezellig.... Al hoef je er voor de universiteit niet heen te gaan.. Die zuigt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
dat valt wel mee hoor !! in elke studentenstad heb je korpsballen dus leiden is geen uitzondering :nono: *woont in leiden en studeert erook * |
Nijmegen is erg gezellig, studentenverenigingen zijn niet geweldig maar ook zonder een studentenvereniging vermaak je je prima, ik in elk geval wel (y)
|
Heb vrijdag nog met iemand uit Nijmegen gepraat en die zei idd dat t studentenleven niet echt aanwezig is, als in verenigingen. Je hebt een paar verenigingen, zoals Ovum Novum en het plaatselijke corps wanne be clubje :p en vast nog wel een paar.
Nijmegen is zoals je zelf al aan geeft niet de kleinste studentenstad (qua totaal inwoners dan). Verder zal je ongetwijfeld een gezellige tijd tegemoet kunnen gaan in Nijmegen, maar heel veel weet ik er niet zo veel over. @ TS: Leiden is geen ballenstand :mad: @ Jarahh: Je moet in Leiden (en Delft) echt niet bij een studentenvereniging. Veel studenten doen het niet en hebben ook een leuke tijd. In Leiden (en Delft) is het wel zo dat er veel verenigingen zijn in een kleinere stad. Waardoor het percentage leden en studentenverenigingen al snel hoog wordt. |
Citaat:
maar leiden is geen kleine stad :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het wel een leuke stad hoor, goede sfeer. De vereningingen zuigen wel, maar dat interesseerd me verder ook bijzonder weinig.
|
ik vind nijmegen echt een kutstad voor studenten
|
Ik heb er een jaar gestudeert en nu zit ik in Rotterdam. Nijmegen is best wel een leuke stad om te studeren, maar Nare man heeft absoluut gelijk in de opmerking dat het toch een provincistadje is. Het is maar net wat je zoekt.
Wat mezelf betreft zou ik met de kennis die ik nu heb voor een stad in de randstad kiezen. Ik heb het idee dat dingen toch veel meer hier gebeuren. Delft ligt om de hoek, Den haag en leiden dichtbij, Amsterdam en utrecht behoren ook tot de mogelijkheid om te gaan stappen als je daar behoefte aan hebt, de treinen reiden toch wel in tegenstelling tot nijmegen. Naar mijn idee is hier ook meer. Het is toch een grote stad hier met de mogelijkheden die dat te bieden heeft. Maar goed, het is maar net wat je wil. Overgens vind ik Nijmegen zeker wel een studentenstad, maar ook wel naar de schaal van de stad zelf. |
Nijmegen is een gezellige, kleine, knusse, vriendelijke (binnen)stad.
(Haha ja, ik realiseer me hoe tuttig dat klinkt :) ) Het uitgaansleven is dan welliswaar niet erg groot, maar wel erg gezellig. En daarbij, voor een leuke studententijd en - leventje moet je toch echt zelf zorgen! Citaat:
|
Ik wou het net zeggen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop het vanaf september te mogen ervaren. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik voornamelijk voor de studie en de uni naar Nijmegen ga.
|
Groningen stad is mij veuls te ver weg van de bewoonde wereld.
Nijmegen vind ik zelf niet echt een geweldige stad, wel aardig, maar niets speciaal. en ik studeer er al acht jaar :) kan je nagaan... |
Citaat:
|
Voor de mannen:
ik heb eens gelezen dat Nijmegen relatief gezien het grootst aantal vrouwelijke studenten heeft. |
Om eerlijk te zijn, als ik in Groningen ben dan heb ik wel het gevoel, hoe mooi de stad ook is, dat je toch ver van 'waar het gebeurt' vandaan bent. Ik weet niet door wat dat komt. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het wel erg naar mijn zin in Nijmegen. De grootte heeft ook voordelen. Zo kom je 9 van de 10 keer iemand tegen als je de stad in gaat of boodschappen gaat doen ofzo. Maar ja af en toe heb ik dan ook zoiets van jezus, het lijkt wel een dorp! Het vereniginsleven is niet zo aanwezig, maar ja als dat je toch niet trekt is er weinig aan de hand. Verder heb je natuurlijk carolus ;)... Je kan gezellig uit in Nijmegen, hoewel het niet al te groot is. Tsjaa ik heb het wel naar mijn zin hier :). Alleen als ik dan weer in de randstad ben heb ik wel zoiets van ik zou nooit in Nijmegen blijven wonen, maar weer terug naar de randstad gaan. Toch een andere mentaliteit van mensen ofzo, ik weet het niet, maar de randstad is iets meer ''thuis'' voor mij :). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10. |