![]() |
Cremeren of begraven?
Ik vroeg me zo af, vooral met het oog op de verschillende geloven hier, op dit forum:
Zou je begraven willen worden, gecremeerd of wil je dat er iets anders met je gebeurd als je bent overleden. En uiteraard ben ik ook benieuwd waarom.. |
Begraven worden. Ik zou niet weten waarom ik me zou laten verbranden :confused:
|
Ik wil gecremeerd worden. Maar de as moet begraven worden, zodat er toch nog een plek is waar familie en vrienden naartoe kunnen gaan en mooie bloemetjes planten. (y)
|
Het liefst begraven maja ze mogen met me doen wat ze willen als ik dood ben :)
|
Heel eerlijk maakt het me opzich niet zoveel uit, maar ik denk dat ik toch voor cremeren zou gaan.. waarom? don't know.. :o Maar ik wil dan wel een plek op de begraafplaats onder een steen niet uitgestrooid worden ofzo..
|
In de sloot gegooid worden/gecremeerd worden/begraven worden, het blijft hetzelfde, ik voel er niks van en ik ben dood, klaar.
|
Ik wil iets anders, namelijk... boven de grond wegrotten
|
Er was zo'n methode waar je ingevroren wordt en vervolgens met geluidsgolven verpulverd.
tenminste wat origineels. :) |
ik wil de ruimte ingeschoten worden :cool:
|
Maakt me geen reet uit eigenlijk
|
Tja, begraven vind ik ergens toch een prettiger idee. :s Maar ja, dat kost weer ruimte enzo, en die is er al zo weinig. :D
Als ze mijn lichaam nou in kleine stukjes hakken... Mijn hart, lever en nieren gaan naar mensen die ze nodig hebben. Mijn huid wordt gebruikt om tasjes van te maken. Mijn haar wordt een pruik. Mijn nagels worden in lijm verwerkt. Mijn skelet wordt bij biologielessen gebuikt om kindertjes over het menselijk lichaam te leren. Mijn ogen kunnen tegen die tijd ook wel getransplanteerd worden. Mijn bloed wordt eveneens aan hulpbehoevende mensen gedoneerd. Wat heb je dan nog over? Wat spieren, longen, stomme organen, hersenen... En ongedefiniëerd menselijk materiaal. Dat mogen ze dan wel verbranden. |
Begraven kost duur + ruimte.
Cremeren (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
Cremeren, vind ik mooier. |
Citaat:
|
begraven omdat ik een kerkdienst (met atheistische tekst zonder dominee/priester) wil. ik vind crematoria verschrikkelijk lelijke koude gebouwen, vandaar. je kan je ook nog in een muur laten metselen btw (dat wil mijn oma:D)
kruimel, je doet me denken een n dierenactiviste :) ze liet in haar testament opnemen dat haar ogen naar n slecht bedrijf moesten(naam kwijt) om ze in de gaten te houden, haar vinger naar n ander om ze n beschuldigende vinger te geven. haar lichaam op de bbq etc |
Citaat:
|
Begraven.
|
ik zou begraven willen worden. waarom niet, tenslotte.
|
Citaat:
|
de gelovigen en mensen die begraven willen worden. wil je dat als gelovige ivm de wederopstanding? of mss uit respect voor het lichaam?
|
Gecremeerd.
|
Begraven.
|
Citaat:
|
Cremeren en dan de as in de begraveniskoeken/broodjes doen tijdens het koffiedrinken na de crematie.
Zodat iedereen mij voor altijd bij zich kan hebben. Maar als dat niet wil, dan wil ik dat mijn as in flesjes wijn word gedaan die daarna naar alle gasten die op mijn begravenis waren wordt gestuurd. |
Het maakt mij nou helemaal niks uit... asl k dood ben doneer k me hele lichaam gewoon en dan zie k wel wat r gebeurt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De 'Neemt, eet, dat is Mijn lichaam.'-tijd is voorbij. |
Cremeren. Ik vind het geen fijn idee om onder de grond weg te liggen rotten, niet echt voor mezelf maar meer voor de nabestaanden. En als ik dood ben, wil ik dat ook gelijk álles weggaat en dus ook mijn lichaam. Als ze maar zoveel mogelijk gebruiken voor donatie enzo. Ze mogen wel mn as begraven zodat er een plek is waar mensen naar toe kunnen gaan, als ze dat evt. willen.
|
Mijn lichaam moet volledig ter beschikking gesteld worden aan de wetenschap.
|
Citaat:
|
op een brandend scheepje de zee op worden gestuurd, natuurlijk
|
Ik wil begraven worden. Maar gemummificeerd worden lijkt me ook wel wat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Begraven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: dat mogen mijn nabestaanden beslissen. |
Citaat:
op een houten schip en als de zon in de zee zakt af laten drijven en er een brandende pijl in schieten :o |
Doe al mijn organen maar aan alle mensen die bijna doodgaan omdat ze te lang op de wachtlijst staan! Enne...cremeer mij maar. Onder de grond is het zo donker... :(
|
Als ik dood ga mogen de mensen alles van mij wegnemen wat ik toch niet meer nodig heb en daarna wil ik gecremeerd worden. Ik vind 't onzin om voor de rest van je lichamelijke bestaan in de grond te liggen en als wormen voer te dienen.
Bovendien, er zijn een paar prachtige liedjes om bij een crematie te draaien, zoals Great Balls of Fire en The Heat is On |
Ik wil begraven worden als ik dood ben. Ik wil dit omdat ik dan het idee heb dat je voor je nabestaanden nog een plekje achterhoudt als herinnering en dan vind ik een graf toch persoonlijker dan een urn ofzo.
|
Begraven. Ik hou niet zo van vuur.
|
Citaat:
Daarna blijft er een hoopje poeder over. Word tegenwoordig ook wel crymeren genoemd. Ik wil gevaporiseerd worden, maar weet alleen nog niet hoe. |
Begraven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
liever niet begraven, hulpeloos geshowed worden aan iedereen die maar de moeite doet om te kijken en vervolgens opgevreten worden door ongedierte.
Mij maar lekker cremeren, en dan wil ik niet in zo'n stomme urn komen te zitten en als pronkstuk op iemand's openhaard staan. Dus mogen ze mijn as uitstrooien ergens. |
Cremeren. Waarom? Omdat het ten eerste goedkoper is, er toch bijna niemand een graf komt opzoeken, het alleen onnodig onderhoud is om me te laten begraven.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |