Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   M&O kiezen ook al ben je slecht in wiskunde? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=114525)

Sookie 02-06-2002 18:47

Zie topic titel. Ik sta gemiddeld voor wiskunde een 5 (4vwo). Is het dan verstandig om M&O te gaan doen? Ik heb gehoord dat M&O erg moeilijk is.

Lucky Luciano 02-06-2002 19:13

Nee vind ik niet echt. Ik sta een 7, maar het is voornamelijk boekhouden. Dus het is niet echt extreem wiskundig. Ik weet niet wat je voor economie staat dat lijkt er wel het meest op. Maar bij mij in de klas zitten allemaal wiskunde A1 of A12 leerlingen. Dit kon je wellicht beter op school posten.

Sookie 02-06-2002 19:16

Citaat:

darkshooter schreef:
Nee vind ik niet echt. Ik sta een 7, maar het is voornamelijk boekhouden. Dus het is niet echt extreem wiskundig. Ik weet niet wat je voor economie staat dat lijkt er wel het meest op. Maar bij mij in de klas zitten allemaal wiskunde A1 of A12 leerlingen. Dit kon je wellicht beter op school posten.
Ik sta voor economie gemiddeld een 6, maar dat wordt waarschijnlijk aan het einde van dit jaar een 7. Dus als je voor economie een beetje goed staat, dan is M&O wel te doen.

Tampert 02-06-2002 22:58

ik vond M&O totaal niet wiskundig, maar het is niet aan mij dat te beoordelen omdat ik wel een beetje wiskundig ben ingesteld...

Het is naar mijn mening veel meer boekhouden, ternmen vatten en wel veel rekenen, veel optellen, afterekken en vermenigvuldigen. In het hele vak zitten misschien maar één of 2 stukjes echter 'zwaardere' wiskunde

DutchECK 03-06-2002 09:24

Ik was in de derde zeer slecht in wiskunde en toch heb ik gekozen voor M&O. Ik kan niet zeggen dat er veel wiskunde in zit. Je moet een groot aantal formules weten en twee standaardformules (a/totaalx100% en nieuw-oud/oudx100) kunnen toepassen, maar verder is het veel theorie vind ik. Je gebruikt die standaardformules en optellen/aftrekken het meeste. Je hoeft dus geen wiskundig inzicht te hebben, zou trouwens wel handig zijn, maar is geen vereiste.

Lucky Luciano 03-06-2002 14:24

Citaat:

DutchECK schreef:
Ik was in de derde zeer slecht in wiskunde en toch heb ik gekozen voor M&O. Ik kan niet zeggen dat er veel wiskunde in zit. Je moet een groot aantal formules weten en twee standaardformules (a/totaalx100% en nieuw-oud/oudx100) kunnen toepassen, maar verder is het veel theorie vind ik. Je gebruikt die standaardformules en optellen/aftrekken het meeste. Je hoeft dus geen wiskundig inzicht te hebben, zou trouwens wel handig zijn, maar is geen vereiste.
Ja van die kleine formules moeten wij ook uit ons hoofd weten. Maar formules om bijvoorbeeld de Contante Waarde uit te rekenen bij een storting in elke periode kregen we op een formuleblad :p

M-King 08-06-2002 17:58

Het wiskunde is idd vooral aftrekken optellen vermenigvuldigen en delen.. en soms eens tot de macht iets......
Je hoeft dus echt geen moeilijke vergelijkingen oplossen en als het toch eens moeilijk word krijg je er wel een formule bij. Ik vind het zelf een vooral beetje wiskunde van de 1ste klas

Sookie 08-06-2002 18:51

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb besloten om toch M&O te gaan doen :)

Lowlands2002 17-06-2002 15:26

Het is best een nuttig vak voor als je een eigen bedrijfje gaat beginnen... Het is zoals al eerder gezegd een soort boekhouden voor beginners :) ik had me er meer van voorgesteld (meer ook marketing etc.. maar helaas zat dat er niet bij)

Tampert 17-06-2002 15:26

Citaat:

Lowlands2002 schreef:
Het is best een nuttig vak voor als je een eigen bedrijfje gaat beginnen... Het is zoals al eerder gezegd een soort boekhouden voor beginners :) ik had me er meer van voorgesteld (meer ook marketing etc.. maar helaas zat dat er niet bij)
het is ook zeer nuttig als je jezelf verdienstelijk wil maken in het verenigingsleven

inaaa 05-10-2002 21:05

domm...........
m&o heeft meer te maken met economie.......wiskunde niet echt hoor..........

Lucky Luciano 05-10-2002 22:13

Citaat:

inaaa schreef:
domm...........
m&o heeft meer te maken met economie.......wiskunde niet echt hoor..........

En hiervoor up jij een 4 maanden oud topic? :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.