![]() |
Lichtpunt
Ik hef mijn hoofd
een geluid, dolend in een duisternis, op zoek naar 'n kleurrijk thuis Een roos opent haar hart, vuurrood als enige kleurrijk in een nacht zo stil Ik open mijn ogen een geluid, doordringend in een duisternis zelfs voor zonlicht onbereikbaar -Zij werpt haar hoofd in haar nek en lacht de duisternis onheilspellend toe- |
Ik twijfelde eerst of ik het niet haast meer proza vond dan een gedicht, maar ik vind de vorm zo toch wel erg leuk :)
Ik vind je woordgebruik heel erg mooi. Ik twijfel alleen over de tweede strofe, al weet ik ook niet echt wat daar mis mee is. |
Ik twijfel juist over de derde strofe, die voor het overgrote deel gewoon een variatie op de eerste is en misschien net wat te weinig toevoegt.
Verder wel leuk, maar ik meen wel betere dingen van je gelezen te hebben :) |
Citaat:
|
Ik ging inderdaad even controleren toen ik dat geschreven had en kon nauwelijks gedichten vinden ;) Dacht ik ook...zullen dan wel verhalen geweest zijn :p
|
Ik vind het mooi dat je over een duisternis schrijft, inplaats het veel gezegde "de" duisternis.
Aan het einde van de derde strofe zijn er ritmisch gezien 1 of twee lettergrepen te veel. Ook begrijp ik niet dat het zelfs voor zonlicht onbereikbaar is. Zonlicht is immers een tegenstelling van de/een duisternis. Ik vind het mooi dat je van perspectief verandert aan het einde, maar toch loopt het niet echt lekker daar. Je hebt een progressieve manier van schrijven. Daar hou ik wel van. Ga dus ook vooral door met het schrijven van gedichten. (y) |
Citaat:
Prog, wat bedoel je precies met een progressieve manier van dichten? |
Citaat:
|
Bedankt voor het commentaar! :o
Ritme is niet mijn sterkste punt, om eerlijk te zijn let ik meer op woordkeus. Natuurlijk let ik wel op de lengte van zinnen e.d., maar toch. Misschien zal ik de volgende keer lettergrepen gaan tellen! Aldoende leert men, hopelijk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |