![]() |
huisstofmijt alert
veroorzaken huistofmijten in kleding enorme jeuk?
|
Klik!
En als antwoord op je vraag: volgens mij veroorzaken de uitwerpselen van de huisstofmijt allergische reacties bij sommige mensen, maar volgens mij hebben deze reacties alleen betrekking op de luchtwegen en dus niet op de huid. |
Soms wordt huisstofmijt aangevoerd als oorzaak van ecxeem (hoe schrijf je dat?)
|
srry zal d'r voortaan een tag bovenzetten
laatst las ik iets over iemand die het hok van z'n hamster had verschoond, en er allemaal hele kleine witte beestjes zag lopen. Ook had diegene z'n beddegoed al een paar weken niet gewassen. Daarna voelde die in z'n bed alles kriebelen. En ook toen hij gewoon overdag z'n kleding aan had, voelde hij het allemaal kriebelen. Als hij op z'n vel keek, vooral op de uiteinden van z;n lichaamshaartjes zag hij soms kleine witte stipjes, die niet bewegen. Nou is mijn vraag, wat heeft deze jongen, en wat voor luizen of dergelijke beestjes heeft hij over z'n lichaam lopen. Ik hoop dat ieamnd mij antwoord kan geven. |
Dat lijkt me geen huisstofmijt. Ik dacht trouwens dat huisstofmijt te klein was om te kunnen zien.
Ik ben blij dat ik die jongen niet ben, kleine witte kriebelbeestejes... :s |
huisstofmijt zie je inderdaad niet met het blote oog, dus ik neem aan dat het luizen zijn...
|
zie je die wel met het blote oog, of ook niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het schijnt ook zo te zijn, dat als je je bed niet laat "ontluchten"wanneer je er pas uit komt die beestjes minder zuurstof krijgen, en je bed daardoor een minder goede leefomgeving voor ze wordt. Trouwens in elk bed, en op elke vloerbedekking en wat je ook maar kunt bedenken zit wel huisstofmijt. :s gezellig al die beestjes :| |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36. |