Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   vraagje over medicatie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1145515)

undertaker 03-04-2005 23:41

vraagje over medicatie

hoihoi beste mensen khad een vraagje aan jullie...

kan je ook anti depressiva pillen zomaar in de apotheek kopen?
Of moet je per se een voorschrift van de dokter hebben ofzow?

Lorelei 03-04-2005 23:48

Ik neem aan dat je langs de dokter moet voordat je zoiets kan krijgen. :)

undertaker 03-04-2005 23:49

Citaat:

grl schreef op 04-04-2005 @ 00:48 :
Ik neem aan dat je langs de dokter moet voordat je zoiets kan krijgen. :)

thx...nu maar hopen dat ik ze krijg

Lorelei 03-04-2005 23:50

Is er een goede reden dat je ze niet zou krijgen dan?

undertaker 03-04-2005 23:52

Citaat:

grl schreef op 04-04-2005 @ 00:50 :
Is er een goede reden dat je ze niet zou krijgen dan?

als ik ze nie krijg word ik helemaal gek....ik zit vaak aan suicide te denken en ik kwil der van af...en ik heb al gesprekken met een psychiater/pyscholoog/ortho nog wat/pmt/therapeut....en al die gesprekken...nog steeds depresief....ik weet geen andere oplossing meer:(

Lorelei 04-04-2005 00:01

Citaat:

undertaker schreef op 04-04-2005 @ 00:52 :
als ik ze nie krijg word ik helemaal gek....ik zit vaak aan suicide te denken en ik kwil der van af...en ik heb al gesprekken met een psychiater/pyscholoog/ortho nog wat/pmt/therapeut....en al die gesprekken...nog steeds depresief....ik weet geen andere oplossing meer:(
Een psychiater mag toch ook anti-depressiva voorschrijven?

En ik denk dat je je niet helemaal gek moet maken met de gedachte dat je ze misschien niet krijgt, want ik denk dat -tenzij je medicijnen hebt die er niet goed op reageren oid- je er niet heel bang voor hoeft te zijn. Zeker niet als je ook al hulp hebt (en dus duidelijk niet depressief wil zijn). Maar ik heb geen ervaring met deze dingen dus ik kan het je niet garanderen. :)

undertaker 04-04-2005 00:05

Citaat:

grl schreef op 04-04-2005 @ 01:01 :
Een psychiater mag toch ook anti-depressiva voorschrijven?

En ik denk dat je je niet helemaal gek moet maken met de gedachte dat je ze misschien niet krijgt, want ik denk dat -tenzij je medicijnen hebt die er niet goed op reageren oid- je er niet heel bang voor hoeft te zijn. Zeker niet als je ook al hulp hebt (en dus duidelijk niet depressief wil zijn). Maar ik heb geen ervaring met deze dingen dus ik kan het je niet garanderen. :)

dat is het dus juist...
mn psychiater zei dat anti depressiva de kans van de suicide gedachten kan versterken...Das dus wel een nadeel...wil juist dat ze helpen en nie helpen om het erger te maken.
Daar ben ik wel een beetje bang voor

Lorelei 04-04-2005 00:07

Citaat:

undertaker schreef op 04-04-2005 @ 01:05 :
dat is het dus juist...
mn psychiater zei dat anti depressiva de kans van de suicide gedachten kan versterken...Das dus wel een nadeel...wil juist dat ze helpen en nie helpen om het erger te maken.
Daar ben ik wel een beetje bang voor

Okay. Dan is er op zich wel een goede reden om ze niet voor te schrijven, ja. ;)

undertaker 04-04-2005 00:09

Citaat:

grl schreef op 04-04-2005 @ 01:07 :
Okay. Dan is er op zich wel een goede reden om ze niet voor te schrijven, ja. ;)
owell ik denk dat ik het morgen maar es ga vragen aan de doc...miss weet hij nog wel raad:) en ik ga slapen en bedankt:)

Lorelei 04-04-2005 00:10

Citaat:

undertaker schreef op 04-04-2005 @ 01:09 :
owell ik denk dat ik het morgen maar es ga vragen aan de doc...miss weet hij nog wel raad:) en ik ga slapen en bedankt:)
't Komt vast wel goed. :)

Slaap lekker.

undertaker 04-04-2005 00:10

Citaat:

grl schreef op 04-04-2005 @ 01:10 :
't Komt vast wel goed. :)

Slaap lekker.

:) thx....good night ;)

Evatjuhhhh 04-04-2005 06:27

Volgens mij kan je het via je psychiater of via je huisarts krijgen.. Maar ik vraag me toch iets af, als je straks via je huisarts medicatie krijgt dan moet je het ook zeker tegen je psychiater toch?

Want medicatie geheimzinnig verbergen lijkt me niet verstandig eerlijk gezegd :s

dyfusica 04-04-2005 06:30

Citaat:

Evatjuhhhh schreef op 04-04-2005 @ 07:27 :
Volgens mij kan je het via je psychiater of via je huisarts krijgen.. Maar ik vraag me toch iets af, als je straks via je huisarts medicatie krijgt dan moet je het ook zeker tegen je psychiater toch?

Want medicatie geheimzinnig verbergen lijkt me niet verstandig eerlijk gezegd :s

Volgens mij weigert de huisarts je zulke medicatie voor te schrijven als er al bekend is dat je bij een psychiater loopt. Iig dat doet de mijne zo.

ratsja 04-04-2005 10:44

Vragen om medicatie omdat je je niet goed voelt, ik weet niet hoe jou arts daarop reageert.
Hoe lang voel je je minder goed, is er daadwerkelijk een depressie geconstateerd ?

Ten tweede, medicatie lost lang niet alles op, je moet het echt zelf doen, als ik je bericht zo lees krijg ik de indruk dat je denkt dat het met een pil is opgelost ?

Een pil is ter ondersteuning je moet het echter zelf doen.
En bijwerkingen van medicijnen is ook niet altijd een pretje !

dyfusica 04-04-2005 11:50

Citaat:

ratsja schreef op 04-04-2005 @ 11:44 :
Vragen om medicatie omdat je je niet goed voelt, ik weet niet hoe jou arts daarop reageert.
Hoe lang voel je je minder goed, is er daadwerkelijk een depressie geconstateerd ?

Ten tweede, medicatie lost lang niet alles op, je moet het echt zelf doen, als ik je bericht zo lees krijg ik de indruk dat je denkt dat het met een pil is opgelost ?

Een pil is ter ondersteuning je moet het echter zelf doen.
En bijwerkingen van medicijnen is ook niet altijd een pretje !

plus het duurt meestal een tijdje voordat het werkt.

ratsja 04-04-2005 14:21

Citaat:

******** schreef op 04-04-2005 @ 12:50 :
plus het duurt meestal een tijdje voordat het werkt.
zeker, ook dat moeten we niet vergeten

Lorelei 04-04-2005 21:13

Citaat:

****** schreef op 04-04-2005 @ 16:48 :
via die doktersite's zijn ze ook te krijgen (y)
Eigenlijk is dat helemaal niet grappig maar ik moest toch lachen. :o

delete_me 05-04-2005 21:44

ik krijg ook geen anti-depressivia, omdat ik aan het begin van therapie aangegeven heb dat als ik zelfmoord zou plegen, het met pillen zou doen waarschijnlijk.. misschien zou zo iets ook n reden kunnen zijn.. en het duurt inderdaad best lang voor je er iets van gaat merken, en het lijkt een beetje of je hoopt/ denkt dat je na 5 minuten alles weer ziet zitten :rolleyes:

Stefanie 13-04-2005 20:31

Citaat:

delete_me schreef op 05-04-2005 @ 22:44 :
ik krijg ook geen anti-depressivia, omdat ik aan het begin van therapie aangegeven heb dat als ik zelfmoord zou plegen, het met pillen zou doen waarschijnlijk.. misschien zou zo iets ook n reden kunnen zijn.. en het duurt inderdaad best lang voor je er iets van gaat merken, en het lijkt een beetje of je hoopt/ denkt dat je na 5 minuten alles weer ziet zitten :rolleyes:
Je hebt ook AD waar je niet dood van gaat als je een overdosis neemt. Ik slik zelf Zoloft en daar is van bekend dat je niet dood gaat van die pillen zelf (bij een overdosis) alleen in combinatie met alcohol en/of drugs kan het gevaarlijk zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.